Ryanair oskarżył NATS, brytyjską służbę kontroli lotów, o "jawną dyskryminację" na lotnisku Londyn Stansted i twierdzi, że składa oficjalną skargę do Komisji Europejskiej. Port ma być traktowany gorzej od dwóch największych lotnisk stolicy Wielkiej Brytanii.
Najgorsze londyńskie lotnisko?
Największe europejskie linie lotnicze twierdzą, że dane opublikowane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) z dnia 1 czerwca wykazały, że Stansted był dyskryminowany, podczas gdy Heathrow i Gatwick traktowani preferencyjnie. Chodzi o liczbę opóźnień wygenerowanych przez poszczególne lotniska, które spowodowane były nieodpowiednim rozmieszczeniem kontrolerów ruchu lotniczego.
Dane CAA pokazują, że na lotnisko Stansted przypadało 52 procent wszystkich opóźnień ATC spowodowanych przez NATS w Londynie, w okresie od stycznia do marca 2018 r .; Heathrow miało 0 procent opóźnień w tym czasie, a Gatwick - 10 procent. Ryanair, którego główna baza w Wielkiej Brytanii to Londyn Stansted twierdzi, że rozbieżność sprowadza się do faktu, iż NATS nieodpowiednio zarządzała personelem ATC i zasobami przestrzeni powietrznej, powodując ogromne spustoszenie tego lata zarówno w rozkładzie lotów Ryanair, jak i na samym lotnisku Stansted.
"Wyraźna dyskryminacja"
– Ryanair i Stansted są wyraźnie dyskryminowani przez brytyjskiego operatora linii lotniczych ATC, firmę NATS – powiedział dyrektor zarządzający Ryanair, Peter Bellew. – Te zakłócenia są niesprawiedliwe i niedopuszczalne. Wzywamy brytyjski Departament Transportu i Komisję Europejską do podjęcia pilnych działań w celu zapewnienia, że brytyjski operator ATC (NATS) jest w pełni obsadzony i traktuje każdy londyński port lotniczy w uczciwy sposób – przedstawiciel linii dodał – NATS nie ma wystarczającej liczby pracowników. Ryanair składa dziś formalną skargę do Komisji Europejskiej i brytyjskiego CAA w związku z tą rażącą dyskryminacją na lotnisku Stansted. Sytuacja jest szczególnie niekorzystna w weekendy, w których NATS chowa się za niekorzystną pogodą i eufemizmami, takimi jak "ograniczenia wydajności ", gdy prawda jest taka, że nie zapewniają wystarczającej liczby personelu ATC, aby obsłużyć liczbę lotów - dodał Bellow.
Najwyższy odsetek opóźnień na Stansted
Urząd Lotnictwa Cywilnego twierdzi, że nie otrzymał jeszcze formalnej skargi. Raport CAA pokazuje, że Stansted miał najwyższy odsetek opóźnień związanych z ATC spowodowanych przez NATS, a następnie Luton (30 procent), Gatwick (10 procent), London City (8 procent) i Heathrow (0 procent).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.