Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Ryanair skarży brytyjską służbę kontroli lotów w Komisji Europejskiej


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-09-05 10:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ryanair skarży brytyjską służbę kontroli lotów w Komisji Europejskiej
fot. Wikipedia
Ryanair oskarżył NATS, brytyjską służbę kontroli lotów, o "jawną dyskryminację" na lotnisku Londyn Stansted i twierdzi, że składa oficjalną skargę do Komisji Europejskiej. Port ma być traktowany gorzej od dwóch największych lotnisk stolicy Wielkiej Brytanii.
Najgorsze londyńskie lotnisko?

Największe europejskie linie lotnicze twierdzą, że dane opublikowane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) z dnia 1 czerwca wykazały, że Stansted był dyskryminowany, podczas gdy Heathrow i Gatwick traktowani preferencyjnie. Chodzi o liczbę opóźnień wygenerowanych przez poszczególne lotniska, które spowodowane były nieodpowiednim rozmieszczeniem kontrolerów ruchu lotniczego.

Dane CAA pokazują, że na lotnisko Stansted przypadało 52 procent wszystkich opóźnień ATC spowodowanych przez NATS w Londynie, w okresie od stycznia do marca 2018 r .; Heathrow miało 0 procent opóźnień w tym czasie, a Gatwick - 10 procent.
Ryanair, którego główna baza w Wielkiej Brytanii to Londyn Stansted twierdzi, że rozbieżność sprowadza się do faktu, iż NATS nieodpowiednio zarządzała personelem ATC i zasobami przestrzeni powietrznej, powodując ogromne spustoszenie tego lata zarówno w rozkładzie lotów Ryanair, jak i na samym lotnisku Stansted.

"Wyraźna dyskryminacja"

– Ryanair i Stansted są wyraźnie dyskryminowani przez brytyjskiego operatora linii lotniczych ATC, firmę NATS – powiedział dyrektor zarządzający Ryanair, Peter Bellew. – Te zakłócenia są niesprawiedliwe i niedopuszczalne. Wzywamy brytyjski Departament Transportu i Komisję Europejską do podjęcia pilnych działań w celu zapewnienia, że brytyjski operator ATC (NATS) jest w pełni obsadzony i traktuje każdy londyński port lotniczy w uczciwy sposób – przedstawiciel linii dodał – NATS nie ma wystarczającej liczby pracowników. Ryanair składa dziś formalną skargę do Komisji Europejskiej i brytyjskiego CAA w związku z tą rażącą dyskryminacją na lotnisku Stansted. Sytuacja jest szczególnie niekorzystna w weekendy, w których NATS chowa się za niekorzystną pogodą i eufemizmami, takimi jak "ograniczenia wydajności ", gdy prawda jest taka, że nie zapewniają wystarczającej liczby personelu ATC, aby obsłużyć liczbę lotów - dodał Bellow.

Najwyższy odsetek opóźnień na Stansted

Urząd Lotnictwa Cywilnego twierdzi, że nie otrzymał jeszcze formalnej skargi. Raport CAA pokazuje, że Stansted miał najwyższy odsetek opóźnień związanych z ATC spowodowanych przez NATS, a następnie Luton (30 procent), Gatwick (10 procent), London City (8 procent) i Heathrow (0 procent).



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Umowa pomiędzy Ryanair a związkowcami z Irlandii podpisana

Biznes i przemysł

Umowa pomiędzy Ryanair a związkowcami z Irlandii podpisana

Justyna Urbaniak 30 sierpnia 2018

Laudamotion: Większa flota, podwyżki i nowe malowanie

Biznes i przemysł

Laudamotion: Większa flota, podwyżki i nowe malowanie

Piotr Bożyk 30 sierpnia 2018

Ryanair dogaduje się z włoskimi pilotami

Biznes i przemysł

Ryanair dogaduje się z włoskimi pilotami

Aleksander Domański 28 sierpnia 2018

 

KZK GOP. Karta płatnicza będzie biletem w drodze na lotnisko

Infrastruktura i lotniska

KZK GOP. Karta płatnicza będzie biletem w drodze na lotnisko

07 września 2018

Wizz Air i Ryanair odnotowały wzrost w sierpniu

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air i Ryanair odnotowały wzrost w sierpniu

07 września 2018

KLM porozumiał się ze związkowcami. Strajku nie będzie

Pasażer i linie lotnicze

KLM porozumiał się ze związkowcami. Strajku nie będzie

07 września 2018

IATA przedstawia statystyki za 2017 rok

Pasażer i linie lotnicze

IATA przedstawia statystyki za 2017 rok

07 września 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS