Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Ryanair: Najsłabszy roczny zysk od czterech lat


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2019-05-20 11:47
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Ryanair/ GlobalData

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ryanair: Najsłabszy roczny zysk od czterech lat
fot. Piotr Bożyk
Ryanair ogłosił dziś wyniki za rok finansowy zakończony w marcu 2019 r. Przewoźnik odnotował najsłabszy roczny zysk od czterech lat. Linia już w ubiegłym roku sygnalizowała gwałtowny spadek rentowności, który po opodatkowaniu wyniósł 1,02 mld euro, w porównaniu z 1,45 mld euro w poprzednim roku.
Prognozowane dalsze spadki

Zysk za pełny rok finansowy liczony do marca 2020 r., który po raz pierwszy obejmie niedawno nabytą i przynoszącą straty jednostkę Laudamotion, wyniesie między 750 mln a 950 mln euro w porównaniu z równowartością 880 mln euro za rok poprzedni.

Sondaż przeprowadzony przez ponad 10 analityków zrealizowany tuż przed publikacją przewidywał zysk po opodatkowaniu w wysokości 977 mln euro za rok, licząc do marca 2020 roku.
Analityk Liberum, Gerald Khoo, opisał prognozę zysku i wskazówki dotyczące kosztów pozapaliwowych, które wzrosły o 2 procent jako „rozczarowujące”.

Cykliczny spadek rentowności

Kilka konkurencyjnych linii lotniczych ostrzegło przed gorszym środowiskiem handlowym – częściowo dlatego, że europejscy podróżnicy powstrzymują się od rezerwacji wakacji z obawy przed tym, jak przebiegnie proces brexitu.

Michael O’Leary, szef Ryanaira, przyznał, że słabość taryf może zostać złagodzona zimą, ostrzegł jednak inwestorów, że europejski sektor linii lotniczych doświadcza cyklicznego spadku rentowności. – Szczerze mówiąc, jeśli jesteśmy w okresie, w którym będą miały miejsce dodatkowe wojny cenowe ... zyski ucierpią na rok lub dwa i myślę, że właśnie tego powinni oczekiwać akcjonariusze – powiedział O’Leary. – Jest jednak jasne, że w ciągu następnych czterech do pięciu lat pojawią się cztery lub pięć dużych europejskich grup linii lotniczych ze znacznie większą dyscypliną przepustowości i pewną presją na wzrost cen – dodaje szef linii.

Problemy z dostawami samolotów

Ryanair odnotował także opóźnienia w dostawie Boeinga 737 MAX po fatalnym wypadku linii lotniczych Ethiopian. Linia lotnicza, która zamówiła 135 maszyn 737 MAX 200 spodziewała się otrzymać pierwsze pięć samolotów w okresie od kwietnia do czerwca, ale teraz oczekuje, że samoloty będą mogły dołączyć do floty do listopada.

Uziemienie zmusiło Ryanair do redukcji około 1 miliona miejsc do marca 2020 roku. Jednak nadal oczekuje, że obsłuży 153 milionów pasażerów do marca 2020 roku, w porównaniu ze 139 milionami w tym roku. Opóźnienie przyczyniło się do spodziewanego 2-procentowego wzrostu kosztów pozapaliwowych w nadchodzącym roku. Linia lotnicza planuje rozmowę z Boeingiem na temat „skromnej rekompensaty” – przyznał dyrektor finansowy Neil Sorohan.

Akcje Ryanair spadły o 6 procent, do 10,14 euro, co oznacza spadek o 48% w stosunku do szczytowego poziomu 19,39 euro w sierpniu 2017 roku, zanim linia lotnicza została dotknięta falą niepokojów związanych m.in. z problemami wśród pracowników.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair obsłużył w Katowicach już 3 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair obsłużył w Katowicach już 3 mln pasażerów

inf. pras./ Redakcja 10 maja 2019

AirHelp Score: LOT z awansem, spadek Wizz Air, Ryanair w ogonie

Pasażer i linie lotnicze

AirHelp Score: LOT z awansem, spadek Wizz Air, Ryanair w ogonie

inf. pras./ Redakcja 10 maja 2019

Ryanair zwiększa bezpieczeństwo swoich lotów

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zwiększa bezpieczeństwo swoich lotów

inf. pras./ Redakcja 09 maja 2019

 

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

Biznes i przemysł

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

05 czerwca 2019

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

Biznes i przemysł

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

05 czerwca 2019

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

Biznes i przemysł

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

04 czerwca 2019

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Prawo i polityka

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

04 czerwca 2019

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

Prawo i polityka

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

04 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5