Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Royal Air Maroc wstąpi do sojuszu oneworld


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2018-12-10 09:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Royal Air Maroc wstąpi do sojuszu oneworld
fot. Piotr Bożyk
W czwartek (6 grudnia) oneworld poinformował, że Royal Air Maroc zostaną nowym członkiem sojuszu. Według ostatnich informacji integracja marokańskiego przewoźnika ze strukturami sojuszu jest przewidziana w połowie 2020 r.  
Linia zostanie 14. pełnoprawnym i pierwszym afrykańskim przewoźnikiem oneworld. Dotychczas sojusz na tym rynku jest reprezentowany jedynie przez partnerskiego linię Comair z RPA, który lata pod marką British Airways. Warto też dodać, że linie Royal Air Maroc miały wstąpić do Star Alliance. W 2014 r. specjalny zespół Royal Air Maroc i Star Alliance rozpoczął proces integracji, który zakończyć miał się pod koniec 2015 r. Pełnoprawnym członkiem sojuszu przewoźnik miał zostać w pierwszym kwartale 2016 r. Pomocnikiem w procesie integracji z sojuszem była wtedy linia Ethiopian. 

oneworld to powstały w 1998 sojusz 13 linii lotniczych. Pod względem wielkości jest z powrotem trzeci na świecie, po Star Alliance i SkyTeam. Założycielami i członkami sojuszu są: American Airlines, British Airways, Cathay Pacific oraz Qantas. Natomiast członkami sojuszu są także linie Finnair, Iberia, Japan Airlines, LATAM, Malaysia Airlines, Royal Jordanian, S7 Airlines, Sri Lankan Airlines oraz Qatar Airways. 

Royal Air Maroc to marokańska narodowa linia oferująca połączenia do 94 miast w 49 krajach w Afryce, Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz na Bliskim Wschodzie. Główną bazą oraz hubem linii jest port lotniczy w Casablance. 

Flota Royal Air Maroc składa się z 51 samolotów: 37 boeingów 737: sześciu B737-700 oraz 31 B737-800, jednego B747-400, czterech B767-300ER, pięciu B787-8 oraz czterech embraerów E190. Natomiast flota Royal Air Maroc Express składa się z pięciu ATR-ów 72-600. Linie oczekują na dostawę czterech boeingów B787-9, czterech B737 MAX 8 oraz jednego ATR-a 72-600.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
KLM: Trzy loty dziennie z Gdańska

Pasażer i linie lotnicze

KLM: Trzy loty dziennie z Gdańska

Aleksander Domański 10 grudnia 2018

Lotnisko w Monachium szuka nowego dyrektora

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Monachium szuka nowego dyrektora

Justyna Urbaniak 09 grudnia 2018

PAN: Specjaliści chcą CPK, ale nie bezkrytycznie

Infrastruktura i lotniska

PAN: Specjaliści chcą CPK, ale nie bezkrytycznie

Aleksander Domański 10 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5