Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Rosja w wyścigu o elektromobliność w lotnictwie


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2018-12-01 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ avweb.com/ dlapilota.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rosja w wyścigu o elektromobliność w lotnictwie
fot. Pixabay
 Rosja twierdzi, że nie tylko bierze udział w wyścigu o pierwszy elektryczny samolot pasażerski, ale i że przewodzi stawce.
Andrei Dutow, szef Narodowego Centrum Badawczego Instytutu Żukowskiego, powiedział rosyjskim mediom, że jego instytucja robi wielkie postępy w kierunku opracowania pasażerskiego statku powietrznego napędzanego wyłącznie energią elektryczną.

– Opracowaliśmy silnik elektryczny o mocy 500 kW, a w przyszłym roku mamy nadzieję wykonać pierwszy lot tej konstrukcji. Jednostką napędową jest silnik hybrydowy i w tej dziedzinie wyprzedzamy nawet takich rywali, jak Siemens i Airbus – twierdzi urzędnik.

Jednak napędy hybrydowe, które wykorzystują paliwa kopalne do generowania energii elektrycznej dla silników napędzających śmigła, nie są nowością. Silnik o mocy 500 kW to odpowiednik 670 KM, który znajduje się na końcu spektrum wykorzystania dla lekkich samolotów turbośmigłowych i nie jest zwykle stosowany w konstrukcjach większych niż King Air, ale Dutow twierdzi, że jest to krok w kierunku opracowania projektu samolotu pasażerskiego posiadającego do 50 miejsc. 

Przynajmniej jeden z ujawnionych rysunków koncepcyjnych wskazuje na samolot z 10 silnikami, który przypomina trochę hybrydowy elektryczny projekt NASA X-57. Ten ostatni ma zostać oblatany w przyszłym roku. Dutow twierdzi, że wprowadzenie na rynek całkowicie elektrycznego samolotu to kwestia kilkunastu najbliższych lat i dodał, że spodziewa się, że przełom technologiczny, który utoruje drogę technologiom tego typu, nastąpi około 2025 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lufthansa może zamówić Dreamlinery

Biznes i przemysł

Lufthansa może zamówić Dreamlinery

Tomasz Śniedziewski 26 października 2018

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

inf. pras./ Redakcja 23 października 2018

Brexit niepokoi branżę lotniczą

Prawo i polityka

Brexit niepokoi branżę lotniczą

Roman Czubiński 21 października 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5