Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Radom musi wyremontować pas. Inaczej lotnisko zostanie zamknięte

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Radom musi wyremontować pas. Inaczej lotnisko zostanie zamknięte
fot. Port Lotniczy Radom
Sprawie lotniska w Radomiu poświęcona zostanie nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej. Tematem ma być przyszłość portu, z którego, po miesiącu od uruchomienia połączeń lotniczych, zrezygnowały dwie linie lotnicze. Jedyne, które realizowały stąd loty. W liście prezydenta Witkowskiego do przewodniczącego Rady Miejskiej możemy przeczytać, że podstawowym problemem lotniska była zła kolejność realizowanych inwestycji.

„Nie ulega wątpliwości, że budowa płyty postojowej, przedłużenie drogi startowej czy budowa systemu precyzyjnego lądowania ILS są niezbędne i będą realizowane w miarę możliwości finansowych spółki” – pisze prezydent Witkowski, doprecyzowując jednocześnie, że to inwestycje które powinny zostać zrealizowane przez poprzedni zarząd, który dysponował środkami na ten cel z finansowania „buy sell back” oraz środkami przeznaczonymi na podwyższenie kapitału zakładowego spółki w latach 2007-2013. Zdaniem Witkowskiego projekt budowy lotniska dla Radomia, nie był realizowany w sposób prawidłowy.

Chodzi o inwestycje, które poczyniono w nieodpowiedniej kolejności, dbając przede wszystkim o infrastrukturę dotyczącą obsługi pasażera a nie tą w strefie airside, czyli pas startowy, drogi kołowania i płytę postojową. O te inwestycje zresztą pytaliśmy w niedawnej rozmowie rzecznika prasowego radomskiego portu, Kajetana Orła.

Budowa całego układu dojazdowego do terminala, z siecią wodną, kanalizacyjną, z zasilaniem całego lotniska i parkingiem kosztowała 5,5 mln zł. Port wyłożył na te inwestycje 3,5 mln zł. – To były niezbędne prace, konieczne z punktu widzenia portu lotniczego. Przesunięcie tych środków na rozbudowę infrastruktury airside i tak nie umożliwiłoby na przykład choćby częściowej budowy docelowej płyty postojowej – wyjaśnił rzecznik dodając, że szacunkowy koszt budowy tej płyty to około 30 mln zł. 

Prezydent Witkowski jest jednak przekonany, że środkami można było rozdysponować znacznie rozsądniej. Przez złe decyzje poprzedniego zarządu lotniska, działalność operacyjna portu będzie musiała być przerwana już w 2017 roku, co wymuszają obowiązujące przepisy UE, mówiące szczegółowo o technicznych parametrach drogi startowej. To właśnie ze względu na te przepisy wszystkie polskie porty lotnicze remontują drogi startowe. Niektóre – zamykając na czas remontu lotnisko i tracąc na tym miliony złotych. Ale inwestycje są konieczne i zwiększają bezpieczeństwo w porcie. W Radomiu o tym nie pomyślano.

W chwili obecnej dla lotniska priorytetem jest rozwój siatki połączeń i zwiększenie liczby pasażerów. – Robimy wszystko, by w najbliższym czasie pozyskać nowe połączenia i mimo to osiągnąć zadowalające rezultaty. Aby w pełni wykorzystać drzemiący w nas duży potencjał niezbędna jest do tego odpowiednia infrastruktura oraz ILS. Za tę ostatnią inwestycję odpowiada PAŻP.  Mamy nadzieję, że udowodnimy agencji, iż radomski projekt jest perspektywiczny i wart zainwestowania kilku milionów złotych w system precyzyjnego lądowania, a nie tylko w DVOR/DME, który kosztował porównywalne pieniądze – dodał Orzeł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5