Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Zwierzęta pomagają przezwyciężyć lęk przed lataniem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-07-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Zwierzęta pomagają przezwyciężyć lęk przed lataniem
fot. Staff Sgt. Shawn Nickel
The Economist opisuje tarapaty w jakie wpadły w Stanach Zjednoczonych „zwierzęta wsparcia emocjonalnego”, towarzyszące ludziom dotkniętym schorzeniami psychicznymi na pokładzie samolotu.

Latanie samolotem to dla niektórych bardzo stresujące doświadczenie. Dla tych cierpiących na schorzenia psychiczne podwójnie. Dlatego niektórzy z nich mogą zabrać na pokład samolotu „zwierzę wsparcia emocjonalnego” (angielski skrót: ESA – emotional support animal). Ich zadanie polega na pomocy w pokonaniu lęku przed lotem. W przeciwieństwie do psów przewodników nie potrzebują żadnego specjalnego szkolenia. W gruncie rzeczy wystarcza, żeby pomocnik był wystarczająco grzeczny – tak utrzymuje organizacja CertaPet, zajmująca się świadczeniem usług ESA.

Brzmi to na prosty i skuteczny sposób pomocy cierpiącym. Dlatego przykrą wiadomością był niedawny wypadek na pokładzie samolotu linii Delta z Atlanty do San Diego. Pies pomocnik (krzyżówka labradora z pointerem) towarzyszący weteranowi wojennemu ugryzł w twarz pasażera siedzącego obok. Pogryziony pasażer wymagał hospitalizacji, weteran był zrozpaczony perspektywą uśpienia towarzysza. Koniec końców, weteran ze swoim pomocnikiem zostali wpuszczeni na pokład kolejnego samolotu, chociaż tym razem pies musiał odbyć podróż w klatce.

Żeby móc skorzystać z ESA, pasażer musi posiadać zaświadczenie od psychiatry. Jednak według organizacji Service Dog Central można mówić o dyskryminacji, w porównaniu chociażby do pasażerów podróżujących z psami przewodnikami. Prawo nie traktuje tej formy pomocy wystarczająco poważnie. Organizacja wini za to ludzi nadużywających pomocy zwierząt. Parę lat temu „świnia wsparcia emocjonalnego” (pomocnik nie musi być psem) załatwiła się na pokładzie i na inne sposoby zakłócała spokój pasażerów. Incydent został opisany przez Chicago Tribune. Gazeta zwraca uwagę, że coraz więcej zwierząt pojawia się w samolotach pasażerskich, ponieważ ich właściciele kupują fałszywe certyfikaty w internecie. Cierpią na tym ludzie w prawdziwej potrzebie.

Najlepszym rozwiązaniem, poza wymogiem zaświadczenia od lekarza, byłoby wprowadzenie obowiązku przewożenia pomocników w klatkach (z wyjątkiem psów przewodników). Chociaż stresujące dla samego pomocnika (który może sam będzie potrzebował pomocy?), wydaje się to lepszym pomysłem od puszczenia zwierzęcia luzem. Inną kwestią jest, czy klatka powinna być transportowana w luku bagażowym. Na pewno takie rozwiązanie nie przypadnie do gustu właścicielom, zwłaszcza po głośnej historii z gigantycznym królikiem, który umarł w czasie lotu samolotem pechowej linii United, prawdopodobnie w wyniku wychłodzenia. W ciągu 2015 roku 35 zwierząt straciło życie na pokładzie samolotu w Stanach Zjednoczonych. Prawie połowa z nich podróżowała liniami United (chociaż trzeba podkreślić, że United przewiozły w tym czasie bezpiecznie około 100 tys. zwierząt).

Pomocną dłoń wyciąga jednak branża lotniskowa. Lotnisko JFK w Nowym Jorku ma wkrótce otworzyć wart 48 mln dolarów luksusowy terminal dla zwierząt, w którym znajdą się między innymi: brodzik w kształcie kości, specjalne telewizory z częstotliwością odświeżania dostosowaną do psiego zmysłu wzroku, drzewa do wspinania, stworzona z myślą o kotach dżungla, gabinet masażu i pedicure. Będą tam też kamery, pozwalające obserwować właścicielom poczynania podopiecznych. Ludzie o takich wygodach mogą tylko pomarzyć.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko Chopina: Zakupy w Baltonie z dostawą do Strefy VIP Line

Pasażer i linie lotnicze

Lotnisko Chopina: Zakupy w Baltonie z dostawą do Strefy VIP Line

inf. pras. 22 czerwca 2023

Polacy częściej zwracają oczy ku Francji, USA i Portugalii

Pasażer i linie lotnicze

6 rzeczy, które możesz zrobić na lotnisku, by nie czekać bezczynnie

Pasażer i linie lotnicze

Zimą zamiast nart chętniej wybralibyśmy spa i słoneczne destynacje

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lotnisko Chopina: Zakupy w Baltonie z dostawą do Strefy VIP Line

Pasażer i linie lotnicze

Lotnisko Chopina: Zakupy w Baltonie z dostawą do Strefy VIP Line

inf. pras. 22 czerwca 2023

Polacy częściej zwracają oczy ku Francji, USA i Portugalii

Pasażer i linie lotnicze

6 rzeczy, które możesz zrobić na lotnisku, by nie czekać bezczynnie

Pasażer i linie lotnicze

Zimą zamiast nart chętniej wybralibyśmy spa i słoneczne destynacje

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5