Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Prezes Pesy popiera budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego


Wstecz Dalej

Autor:

Jakub Madrjas

Data publikacji:
2019-02-04 16:17
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy, a kiedyś współautor programu restrukturyzacji PLL LOT, popiera program budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. I to pomimo tego, że jego firma nie jest oczywistym beneficjentem programu CPK.
– Cieszę się, że taki projekt będzie miał miejsce, dlatego, że wszyscy wiemy jakie ograniczenia ma Okęcie – mówi portalowi Rynek Kolejowy Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy, a kiedyś współautor programu restrukturyzacji Polskich Linii Lotniczych LOT. Jego zdaniem dla dalszego rozwoju polskich linii lotniczych niezbędna jest budowa nowego lotniska w Polsce. – A jeśli chcemy to połączyć z lepszą komunikacją pomiędzy dużymi miastami, to jest to moim zdaniem dobry pomysł – zaznaczył, odnosząc się do tzw. Komponentu Kolejowego CPK.

Sędzikowski przyznaje, że Pesa na pewno chciałaby partycypować w realizacji projektu. Podczas Kongresu Rozwoju Kolei stwierdził jednak, że żaden polski producent nie może obecnie dostarczyć pociągów o prędkości maksymalnej 250 km na godzinę, zakładanej w projekcie. – Pesa musiałaby mieć kontrahenta czy kooperanta, z którym moglibyśmy to zrobić z uwagi na brak doświadczenia – dodaje.

Jak mówi Sędzikowski, na deklarację o przyjęciu konkretnego modelu realizacji jest jeszcze za wcześnie. – Musimy poznać wszystkie uwarunkowania; w tej chwili jest jeszcze za mało danych. Ale na pewno będziemy chcieli partycypować w tym projekcie – podsumowuje.

Przy niespotykanej do tej pory na polskich torach prędkościach, pojawiło się pytanie do prezesa Pesy, czy jego zakłady są w stanie dostarczyć polskiej kolei pojazdy jeżdżące rzeczone 250 km/h. – Jeżeli chodzi o pojazdy szynowe powiązane z CPK, to najważniejszą z rzeczy jest nowoczesność. Nikt w Polsce nie ma w tym momencie doświadczenia z budową tego typu taboru, dlatego możemy partycypować w realizacji, ale musimy korzystać z zagranicznych wzorców. Samodzielnie nie damy rady – szczerze przyznał Krzysztof Sędzikowski.

Tymczasem wystartował już dialog techniczny, który ma za zadanie określić typ pociągów potrzebnych do dostarczenia do megalotniska. Na producentów taboru czeka więc duże zamówienie – wypełnienie koncepcji komponentu kolejowego CPK oznacza bowiem zapotrzebowanie na ponad sto nowych pociągów. Być może będą to składy zupełnie nowego typu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Baca: CPK wymaga współpracy kolei z lotnictwem

Biznes i przemysł

Baca: CPK wymaga współpracy kolei z lotnictwem

Aleksander Domański 20 stycznia 2019

Gościniarek: CPK będzie zupełnie nowym lotniskiem. To daje ogromne możliwości (cz. 2)

Infrastruktura i lotniska

Gościniarek: CPK będzie zupełnie nowym lotniskiem. To daje ogromne możliwości (cz. 2)

Emilia Derewienko 14 stycznia 2019

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5