Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Poznańskie lotnisko do rozbudowy? Obecnie nie ma takiej potrzeby


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-07-16 12:47
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznańskie lotnisko do rozbudowy? Obecnie nie ma takiej potrzeby
fot. Aerofoto Kaczmarczyk
Stowarzyszenie obywatelskie Inwestycje dla Poznania obawia się, że obecny terminal lotniska Poznań-Ławica może nie poradzić sobie ze wzrostem liczby pasażerów i wskazuje, że już teraz w godzinach szczytu kolejki do odprawy są wyjątkowo duże. A w nadchodzących latach może być jeszcze gorzej.
Poznańskie lotnisko od miesięcy odnotowuje gigantyczne wzrosty liczby pasażerów. W ciągu pierwszego półrocza bieżącego roku z połączeń oferowanych przez port skorzystało niemal 40 proc. pasażerów więcej niż rok wcześniej.

Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania postanowiło zapytać lotnisko m.in. o to, czy planuje podjąć działania zmierzające do poprawy doraźnej przepustowości w strefie odlotów i czy w planach jest też rozbudowa terminala. – W tym roku osiągniemy ok. 2,4 mln pasażerów. Za rok przy nawet skromniejszym wzroście 20% zbliżamy się do 2,9 mln. Przy tej liczbie pasażerów odloty się zapchają – wskazują przedstawiciele Inwestycji dla Poznania.

Głos zabrali przedstawiciele poznańskiego portu lotniczego. – Terminal był projektowany na ponad 3,5 miliona pasażerów na rok, więc mamy jeszcze, mimo tych obecnych doskonałych wyników, trochę przed sobą, bo dziś jest prawie 2 razy mniej. Na każdym lotnisku w szczycie sezonu, a także dnia są i będą kolejki, i to nie jest niczym szczególnym. Jeżeli rośnie także ruch w Poznaniu, to kolejki będą tego naturalnym towarzyszem i dlatego wspólnie z liniami lotniczymi zalecamy przybywanie na lotnisko na dwie godziny przed odlotem. Mimo tego, co można by sądzić, Straż Ochrony Lotniska w Poznaniu na ten moment radzi sobie całkiem nieźle. Tutaj nie w liczbie linii do kontroli bezpieczeństwa leży klucz do sukcesu, jeśli chodzi o obsługę „szczytów”, tylko w organizacji pracy. Na przykład, o 1/3 większe lotnisko we Wrocławiu, czy ponad dwa razy większe Lux to 6 linii. Co ciekawe przepustowość godzinowa na jednym urządzeniu jest u nas rekordowa. Już zupełnie inną sprawą jest usprawnienie obsługi pasażerów, co przełożyłoby się na poczucie większego komfortu, a tym samym pomogłoby zachować wysoki standard usług. Pracujemy nad kilkoma rozwiązaniami, które w pełni uda nam się wdrożyć, mamy nadzieję, już w przyszłym roku – czytamy w odpowiedzi władz lotniska.

Port zaznaczył też, że nie ma w planach budowy nowego terminala. – Nie ma takiej potrzeby, gdyż obecny, wbrew pozorom, ma dość duże wolne moce przerobowe, co pokazują przykłady innych polskich lotnisk. Mimo to monitorujemy ruch na bieżąco i pewnie w ciągu kilkunastu miesięcy można się spodziewać pewnych korekt w powyższych zakresach – podało lotnisko.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wrocławskie lotnisko w europejskim top 7 w rozwoju sieci połączeń

Infrastruktura i lotniska

Wrocławskie lotnisko w europejskim top 7 w rozwoju sieci połączeń

Redakcja 13 lipca 2018

Nowi przewoźnicy czarterowi w Modlinie

Pasażer i linie lotnicze

Nowi przewoźnicy czarterowi w Modlinie

Emilia Derewienko 12 lipca 2018

Suwałki: Koszt budowy nowego pasa dwa razy wyższy, niż zakładano

Infrastruktura i lotniska

Suwałki: Koszt budowy nowego pasa dwa razy wyższy, niż zakładano

Justyna Urbaniak 26 czerwca 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5