Od 29 maja pasażerowie latający z lubelskiego lotniska, będą mogli korzystać z nowej hali odlotów. Dzięki rozbudowie terminalu czeka na nich większa poczekalnia, bogatsza część komercyjna oraz szybsza odprawa na lotnisku. Dzięki inwestycji, Port Lotniczy Lublin będzie mógł także bezkolizyjnie obsłużyć kilka samolotów w tym samym czasie.
Rozbudowa terminalu pasażerskiego trwała od marca 2018 roku i kosztowała 10,5 mln zł. Powiększona została wschodnia część terminalu z halą odlotów. Prace objęły powierzchnię ponad 2 tys. m2. W dobudowanej części terminalu, na lot oczekiwać będą pasażerowie strefy Schengen. Jej powierzchnia ma 1,4 tys. m2. Wcześniej pasażerowie mieli do dyspozycji 600 m2.
Podróżni strefy Non Schengen, będą korzystać z dotychczasowej hali odlotów, zlokalizowanej w „starej części” terminalu. Dzięki rozbudowie i przeniesieniu ruchu strefy Schengen do dobudowanej części, jej powierzchnia zwiększyła się z aż czterokrotnie – z 167 m2 do 780 m2.
Nowe skrzydło zostało dostosowane do ewentualnego zniesienia strefy Schengen poprzez zabezpieczenie miejsca pod stanowiska kontrolerskie Straży Granicznej.
– Rozbudowa była podyktowana koniecznością zwiększenia przepustowości terminalu, a co za tym idzie podniesieniem komfortu podróżnych, oczekujących na samolot. Odpowiednio rozwinięta infrastruktura, to także niezbędny element do tego, abyśmy mogli się rozwijać i podejmować rozmowy z przewoźnikami, dotyczące uruchomienia nowych połączeń. Dzięki tej inwestycji będziemy mogli jednocześnie obsłużyć pięć, a nie jak do tej pory dwa samoloty. Przepustowość terminalu zwiększy się do około 2 mln pasażerów rocznie, co da nam dużo większe możliwości – komentuje Krzysztof Wójtowicz, prezes zarządu Portu Lotniczego Lublin.
W nowej hali zlokalizowane są m.in.: poczekalnia z wyjściami – dedykowana pasażerom strefy Schengen, nowa strefa kontroli bezpieczeństwa, pomieszczenia Służby Ochrony Lotniska, Krajowej Administracji Skarbowej, Straży Granicznej, toalety i pomieszczenia techniczne. Pasażerowie strefy Schengen będą mogli także skorzystać z nowego saloniku „business lounge”, z wyjściem na patio.
Rozbudowa pozwoliła znacznie rozwinąć przestrzeń handlową w terminalu. Wzrosła ona ponad czterokrotnie – z około 200 m2 do ponad 850 m2. W nowej części terminalu pojawiły się dwa duże sklepy wolnocłowe oraz dwa punkty gastronomiczne. Sklepy zostały zaprojektowane w oparciu o model „walk through shop”. Oznacza to, że mają one otwartą formułę i zlokalizowane są na bezpośredniej drodze, jaką pokonują pasażerowie pomiędzy kontrolą bezpieczeństwa, a poczekalnią. Ten model organizacji odpraw jest dobrze znany polskim pasażerom korzystającym z lotnisk w Wielkiej Brytanii np. z lotniska Londyn Luton. Podobne rozwiązanie w Polsce na lotniskach regionalnych zastosowano we Wrocławiu i Gdańsku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.