Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Gdańsk: Ciężkie maszyny budowlane na pasie startowym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Port Lotniczy Gdańsk: Ciężkie maszyny budowlane na pasie startowym
fot.Sebastian Elijasz, Port Lotniczy Gdańsk
Pas startowy gdańskiego lotniska czasowo został skrócony o kilometr. Wszystko ze względu na trwające tam prace związane z przebudową systemu ILS. Zwiększenie jego kategorii wiąże się z rozpruciem części pasa w celu montażu w nim dodatkowego oświetlenia.

Przy okazji montażu dodatkowego oświetlenia postanowiono od razy poprawić też geometrię samego pasa startowego, a więc wyrównać niewielką górkę, jaka jest na nim od strony obwodnicy Trójmiasta. Nawierzchnia na tej części pasa jest obecnie całkowicie rozebrana, a na pasie zaobserwować można pracę ciężkiego sprzętu budowlanego.

ILS II kategorii na gdańskim lotnisku montowany jest kosztem 59,2 mln zł. Całość prac podzielono na trzy etapy. Pierwszy polegał na wyremontowaniu odcinka o długości 1000 m od strony Banina. Drugi, obejmujący 1000-metrowy odcinek od strony obwodnicy, właśnie się rozpoczął i potrwa do 10 maja. Podczas trwania tych dwóch etapów pas startowy skrócono do 1800 metrów, zamiast 2800 m. To minimalna długość, która pozwala na wykonywanie operacji lotniczych w porcie. 11 maja ruszy ostatni etap, którego zakończenie przewidziano na 14 czerwca. Obejmie on środkowy odcinek drogi, której nie da się wyłączyć z użytkowania bez zamykania lotniska. W godzinach nocnych – od 24 do 5 do osi pasa doprowadzane będą instalacje, do których podłączone zostaną lampy umieszczone w osi pasa. Lotnisko będzie musiało zostać jednak zamknięte na dwa dni, podczas których konieczna będzie wymiana nawierzchnia pasa. Nastąpi to w weekend 13-14 czerwca. 

Do tej pory na gdańskim lotnisku funkcjonował ILS najniższej, pierwszej kategorii, który obecnie jest wyłączony. Pozwala ona lądować, gdy podstawa chmur jest na wysokości nie niższej niż 61 metrów, a widzialność wzdłuż pasa musi wynosić co najmniej 550 m. Wraz z podwyższeniem kategorii, zwiększa się też możliwość operacyjna lotniska. 

Całość inwestycji pochłonie 60 mln zł, a ich wykonawcą jest firma Qumak. Oprócz instalacji systemu ILS zmodernizuje ona również całą drogę startową. Wszystkie prace związane z podwyższeniem kategorii systemu naprowadzania samolotów mają się zakończyć w pierwszej połowie 2015 roku. Jego uruchomienie i uzyskanie niezbędnych certyfikatów zaplanowano do końca 2015 roku. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5