Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Polskie szynobusy Pesy rozpoczęły kursowanie na kijowskie lotnisko Boryspol


Wstecz Dalej

Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2018-11-30 15:36
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Polskie szynobusy Pesy rozpoczęły kursowanie na kijowskie lotnisko Boryspol
fot. W. Grojsman/facebook
30 listopada ruszyły szybkie połączenia kolejowe między główną stacją Kijowa a lotniskiem Boryspol. Pociągi będą kursować przez całą dobę.
Aby pociąg mógł zostać uruchomiony, Ukraińcy musieli zbudować od podstaw 4 kilometry linii kolejowej. Najtrudniejszym obiektem do realizacji był wiadukt o długości 272 metrów, który rozpięty jest nad drogą M03 Kijów – Chraków.   Poradzili sobie z tym zadaniem wyśmienicie i zaledwie po 9 miesiącach linia jest gotowa. Przy okazji przy trasie zbudowano nowe przystanki kolejowe. Przygotowanie trasy, z budową dodatkowych przystanków kolejowych i nowego odcinka torów, pochłonęła 480 miliona hrywien. To około 6,5 mln zł.

Z centrum miasta autobus szynowy jedzie na lotnisko w 35 minut. Jest to najszybsze dostępne połączenie miasta z Boryspolem. Pociągi kursują przez całą dobę, w szczycie co około pół godziny, a poza szczytem co godzinę. Bilety można kupić w specjalnych automatach biletowych przy peronie 14 lub na lotnisku. Kosztują 80 hrywien (ok. 10 zł).  Dla pasażerów autobusów szynowych na kijowskim dworcu zbudowano specjalną poczekalnie.

Do ruchu przeznaczono 4 autobusy szynowe 620M po przeprowadzonej w ukraińskich zakładach modernizacji (niestety nie zdecydowano się a zabudowanie w środku wygodniejszych foteli). Wyprodukowała je bydgoska Pesa (co ciekawe – takie same pojazdy łączą też główną stację z lotniskiem w litewskim Wilnie). W szynobusach mieści się do 120 pasażerów. W środku zabudowano specjalne stelaże na większy bagaż.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Spohr uważa, że w Europie jest za dużo linii lotniczych

Biznes i przemysł

Spohr uważa, że w Europie jest za dużo linii lotniczych

Tomasz Śniedziewski 30 listopada 2018

Ił-112W vel Ił-112T gotów do testów

Biznes i przemysł

Ił-112W vel Ił-112T gotów do testów

Aleksander Domański 30 listopada 2018

Cristescu: Przy CPK nie może zabraknąć hoteli

Infrastruktura i lotniska

Cristescu: Przy CPK nie może zabraknąć hoteli

Roman Czubiński 30 listopada 2018

 

Nowe dostawy boeingów B737 MAX

Biznes i przemysł

Nowe dostawy boeingów B737 MAX

03 grudnia 2018

Prezes PPL-u wypowiedział układ zbiorowy

Prawo i polityka

Prezes PPL-u wypowiedział układ zbiorowy

03 grudnia 2018

Firma CPK sp. z o.o. zarejestrowana w KRS

Prawo i polityka

Firma CPK sp. z o.o. zarejestrowana w KRS

03 grudnia 2018

Parkingowe zmiany w gdańskim porcie

Infrastruktura i lotniska

Parkingowe zmiany w gdańskim porcie

03 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS