Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Pociągi Alstomu obsłużą linię łączącą Paryż z portem im. Charlesa de Gaulle’a


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-08-02 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Alstom

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pociągi Alstomu obsłużą linię łączącą Paryż z portem im. Charlesa de Gaulle’a
fot. Fiodor Borisow CC BY-SA 3.0
Alstom otrzymał zamówienie na dostawę 13 pociągów od konsorcjum Hello Paris, operatora linii CDG Express, która połączy centrum Paryża z międzynarodowym portem lotniczym im. Charlesa de Gaulle'a. Kontrakt wart jest ponad 160 mln euro.
O samej linii

Jak informowaliśmy kilka dni temu, początkowo planowano, że z CDG Express będą mogli korzystać już widzowie letnich igrzysk olimpijskich w roku 2024 (otwarcie zaplanowano na 31 grudnia 2023 r.). Pod koniec maja francuska minister transportu Elisabeth Borne ogłosiła jednak, że uruchomienie nowej linii na lotnisko nastąpi dopiero 30 listopada 2025 r. Przyczyną ma być koncentracja na innych, pilniejszych inwestycjach, a także chęć ograniczenia związanych z pracami utrudnień dla mieszkańców. Wydłużenie czasu budowy znacząco zwiększy zapewne koszty całej inwestycji, dotychczas szacowane na 1,8 mld euro.

Obsługa trasy między dworcem Paris Est (z wykorzystaniem 24 km istniejącej oraz 8 km nowej infrastruktury) a lotniskiem Paris Charles de Gaulle ma odbywać się między godziną 5 a północą. Przez cały ten czas, niezależnie od dnia tygodnia, pociągi mają kursować co kwadrans. Oznacza to 76 par połączeń na dobę. Pociągi mają pokonywać 32-kilometrową trasę w ciągu 20 minut. Bilet w jedną stronę ma kosztować 24 euro. Oczekuje się, że z usługi skorzysta około 9 milionów pasażerów rocznie.

Alstom o taborze

Nowe pociągi należące do rodziny Coradia Polyvalent przeznaczone do obsługi linii CDG Express „będą naprawdę wyjątkowe, szczególnie pod względem wyposażenia wnętrz i pokładowego systemu informatycznego" – twierdzi producent.

– Alstom jest zachwycony, mogąc wesprzeć konsorcjum Hello Paris w realizacji projektu, jakim jest CDG Express. Pociągi, produkowane we Francji, będą kwintesencją wiedzy eksperckiej naszych francuskich pracowników, o czym przekonają się miliony pasażerów przybywających na lotnisko im. Charlesa de Gaulle'a i odjeżdżających z niego. Nasi pracownicy są niezwykle dumni z tej szansy – skomentował Jean-Baptiste Eyméoud, Starszy Wiceprezes Alstomu we Francji.

W eksploatacji jest obecnie 220 pociągów Coradia Polyvalent, które łącznie pokonały już 50 milionów kilometrów. Dokonując wyboru tych pociągów, Hello Paris kierowało się doświadczeniami z tego płynącymi. Jak zapowiada Alston, przy budowie nowych pociągów  wykorzystana zostanie również wiedzy i doświadczenia zdobyte w związku z taborem obsługującym region Ile-de-France w warunkach dużego natężenia ruchu.

Pociągi zostaną w całości zaprojektowane i zbudowane we Francji. Sześć z 13 francuskich zakładów Alstomu uczestniczy w tym projekcie: Reichshoffen odpowiada za projekt i montaż, Ornans za silniki, Le Creusot za wózki, Tarbes za trakcję, Villeurbanne za pokładowe systemy informatyczne, a Saint-Ouen za projekt i systemy bezpieczeństwa. Ogółem projekt zapewni bezpośrednio 400 miejsc pracy w Alstomie i pośrednio 1200 miejsc pracy we francuskim sektorze kolejowym.

O lotnisku

Port lotniczy Paryż-Roissy-Charles de Gaulle jest drugim najruchliwszym portem Europy i dziesiątym na świecie. W zeszłym roku z usług lotniska skorzystało 72 229 723 podróżnych. Jest to też drugi co do ważności dla Starego Kontynentu węzeł cargo lotniczego. Ruch jaki wygenerowało to lotnisko rok temu przyniósł 480 945 operacji lotniczych.

Zakończenie prac nad linią CDG Express powinno się zbiec w czasie z oddaniem do użytku Terminala 4, który prawdopodobnie rozpocznie przyjmowanie pasażerów w 2025 roku. W tym czasie lotnisko im. Charlesa de Gaulle'a ma w pełni korzystać ze swojej przepustowości, która ocenia się na 80 milionów pasażerów rocznie. Nowy terminal ma ja zwiększyć o 30–40 milionów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Paryż: Nową linię do lotniska CDG obsłuży konsorcjum Keolis i RATP

Infrastruktura i lotniska

Paryż: Nową linię do lotniska CDG obsłuży konsorcjum Keolis i RATP

Roman Czubiński 29 lipca 2019

Linie Air France będą latać z Kraków Airport

Pasażer i linie lotnicze

Linie Air France będą latać z Kraków Airport

Emilia Derewienko 24 lipca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5