Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

PLAY złożył wniosek o pozwolenie na loty do USA. 9899 pasażerów w lipcu


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-08-25 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PLAY złożył wniosek o pozwolenie na loty do USA. 9899 pasażerów w lipcu
Fot. PLAY Airline
Linie lotnicze PLAY złożyły wniosek do Departamentu Transportu USA (DOT) o wydanie stosownego zezwolenia dla zagranicznego przewoźnika na obsługę połączeń z Europy przez Islandię do wybranych miast wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych.
Przewoźnik z Rejkiawiku, który rozpoczął działalność komercyjną 24 czerwca rejsami do portu Londyn-Stansted, liczy na uruchomienie transatlantyckich rejsów między Starym Kontynentem i Ameryką Północną w sezonie letnim 2022 roku. Połączenia będą realizowane airbusami A321neo.

Niskie wypełnienie samolotów w lipcu

W złożonym wniosku podkreślono, że uruchomienie lotów do Stanów Zjednoczonych zapewni większe możliwości podróżowania i zwiększy konkurencję, co przyniesie korzyści pasażerom wylatującym z USA, Islandii oraz Europy. Aplikacja obejmuje również miejsca docelowe poza obszarem Unii Europejskiej.

PLAY poza rejsami z Rejkiawiku do portu Londyn-Stansted oferuje aktualnie również cztery razy w tygodniu loty do Berlina, Kopenhagi oraz portu Paryż-Charles de Gaulle, a także dwa razy w tygodniu do Alicante, Barcelony i na Teneryfę. Przewoźnik z Islandii w lipcu obsłużył 9899 pasażerów przy wypełnieniu samolotów na niskim poziomie 41,7 proc. Niemniej podkreślono w komunikacie, że popyt był większy niż oczekiwano.

Nie popełnić błędów WOW Air

Skandynawski niskokosztowiec zamierza docelowo wypełnić lukę pozostawioną przez WOW Air. Nie chce popełnić jednak błędów poprzednika, którego pogrążyły trasy do Teksasu i Kalifornii, obsługiwane szerokokadłubowymi A330, generującymi olbrzymie koszty.

Birgir Jonsson, prezes PLAY, nie myśli ani o połączeniach na zachodnie wybrzeże USA, ani o innych samolotach niż wąskokadłubowcach. Zapowiada jednak kilka niespodzianek. Być może wyraziście czerwone odrzutowce pojawią w takich portach jak Raleigh-Durham w Karolinie Północnej lub w Columbus, Cincinnati czy Cleveland w Ohio.

Obecnie flota nowego przewoźnika z Islandii składa się z trzech airbusów A321neo. Do 2025 roku powiększy się do piętnastu odrzutowców w dwóch wersjach: A320neo i A321neo. 

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PLAY nie doleci do Teksasu i Kalifornii. "Mamy kilka niespodzianek"

Pasażer i linie lotnicze

PLAY nie doleci do Teksasu i Kalifornii. "Mamy kilka niespodzianek"

Rafał Dybiński 05 lipca 2021

PLAY odebrał już pierwszego A321neo. Inauguracja rejsów 24 czerwca

Pasażer i linie lotnicze

PLAY odebrał już pierwszego A321neo. Inauguracja rejsów 24 czerwca

Avgeek 16 czerwca 2021

Islandzki PLAY czeka na trzy A321neo i ruszy z lotami 24 czerwca

Pasażer i linie lotnicze

Islandzki PLAY czeka na trzy A321neo i ruszy z lotami 24 czerwca

Rafał Dybiński 10 maja 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5