Możliwe, że Wizz Air w końcu odbierze pierwszego airbusa A321XLR, który przeznaczony jest dla brytyjskiej spółki-córki. Samolot o wąskim kadłubie odbył kolejny (trzeci już) lot akceptacyjny. A321XLR miał latać dla węgierskich linii lotniczych od końca marca.
Nowy typ samolotu z rodziny A320 miał zadebiutować na siatce połączeń węgierskiego niskokosztowca pod koniec marca – Wizz Air planował zainaugurować wtedy rejsy Londyn – Dżedda, lecz
opóźnienia w dostawie pierwszego A321XLR wpłynęły na połowiczą rewizję pierwotnych planów. O ile loty zostały uruchomione, o tyle połączenia realizują A321neo z mniejszym obłożeniem, aby możliwa była realizacja rejsów powrotnych non-stop.
Przełożona dostawa samolotu dla brytyjskiej spółki-córki „tanich” linii lotniczych, która wpisała do rejestru już dwie maszyny (G-XLRA i G-XLRB), również nie miała miejsca.
Z naszych informacji wynika, że opóźnienia dostaw nie są związane z wojną handlową, a mają naturę techniczną. Do rejestru, tym razem maltańskiego wpisany został już także trzeci A321XLR (9H-XLA), który powinien zostać w kolejnych tygodniach dostarczony. Maszyna przeznaczona dla Wizz Air Malta miała początkowo obsługiwać
rejsy Mediolan – Abu Zabi, lecz druga próba inauguracji połączenia również się nie powiedzie.
Wizz Air anulował trasę ze względu na niskie wyniki sprzedażowe, więc Etihad Airwyas nie będą miały bezpośredniej konkurencji.
Jest wielce prawdopodobne, że pierwszy airbus o wydłużonym zasięgu w końcu zostanie przez Wizz Aira odebrany z fabryki w Hamburgu. 7 maja samolot wykonał kolejny (trzeci już) lot akceptacyjny. A321XLR (G-XLRA; rejestracja dla rejsów testowych: D-AZXU) spędził w powietrzu 90 minut, wykonując lot w regionie Maklemburgii-Pomorzu Przednim i docierając aż do granicy z Polską. Pierwszy lot akceptacyjny miał miejsce 28 marca, a drugi 28 kwietnia.
Źródło: ADSB.
Pomimo kilku kontaktów z Wizz Airem, węgierskie linie lotnicze nie chcą podać nowego terminu, na który zaplanowana jest dostawy samolotu. Jeśli dostawy kolejnych A321XLR nie będą opóźnione, to Wizz Air powinien w sierpniu uruchomić loty nowym typem samolotu
na trasie Londyn-Gatwick – Medyna. Możliwa jest również sytuacja, że rejsy obsłużą A321neo.