Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Orkan nad Europą przyniósł rekord przelotu nad Atlantykiem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ BBC/ CNN

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Orkan nad Europą przyniósł rekord przelotu nad Atlantykiem
fot. youtube
Huraganowe wiatry powalają drzewa, zrywają dachy czy niszczą linie energetyczne. Obecnie szalejący orkan, który uderzył w północną Europę, powoduje setki odwołań lotów. Przyniósł on jednak również ciekawy rekord. Boeing 747 należący do British Airways przyleciał z Nowego Jorku do Londynu 80 minut przed czasem.

Samolot wyruszył z lotniska JFK w Nowym Jorku o godzinie 18:21 i wylądował na Heathrow o godzinie 4:47 czasu uniwersalnego. Maszyna lecąca w strudze orkanu potrafiła rozpędzić się do prędkości 1 327 km/h. Podróż między miastami oddalonymi od siebie w linii prostej o 5 577 km trwała 4 godziny i 56 minut. Średnio pokonanie tej trasy zajmuje 6 godzin i 13 minut. To najszybszy przelot samolotem odrzutowym, jaki zarejestrowano. Wszystko za sprawą wiatru tylnego wiejącego ze stałą prędkością ponad 402 kilometrów na godzinę.

– Zawsze stawiamy bezpieczeństwo wyżej niż rekordy prędkości, ale nasi świetnie wytrenowani piloci w pełni wykorzystali panujące warunki i dowieźli klientów do Londynu dużo przed planowanym czasem – skomentował całą sprawę przedstawiciel British Airways w wypowiedzi dla CNN.

Były pilot i ekspert lotniczy Alastair Rosenschein przyznał w wypowiedzi dla BBC, że samolot osiągnął „fenomenalną prędkość”. Specjalista wyjaśnił, że cała sztuka polega na umieszczeniu maszyny w centrum strumienia wiatru.

Współczesne samoloty odrzutowe poruszają się z prędkością około 85 proc. prędkości dźwięku. Niedzielny lot British Airways teoretycznie przekroczył barierę 1 225 km/h, czyli był szybszy od dźwięku. W rzeczywistości jednak nic takiego się nie stało, ponieważ rzeczywistą barierę przesuwa szybko poruszające się powietrze.

Doskonałe warunki do lotów z Ameryki do Europy wykorzystali też i inni piloci. Aż trzy samoloty pobiły w niedzielę rekord przelotu nad Atlantykiem, który od 2018 roku należał do maszyny należącej do Norwegiana. Wynosił on 5 godzin i 13 minut. O minutę gorszy od 747 BA był A350 innej brytyjskiej linii Virgin. O trzy minuty zaś inny samolot tego samego przewoźnika.

Bezwzględny rekord transatlantyckiego połączenia pasażerskiego należy do Concorde latającego w barwach British Airways, który w 1996 roku pokonał trasę w 2 godziny 52 minuty i 59 sekund – osiągając maksymalną prędkość 1 350 km/h. Był to jednak samolot turboodrzutowy i został zaprojektowany tak, by być szybszym od dźwięku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Problemy kolei wyczerpią przepustowość portu w Amsterdamie?

Infrastruktura i lotniska

Problemy kolei wyczerpią przepustowość portu w Amsterdamie?

Mateusz Kieruzal 28 listopada 2023

40 nowych tras Norwegian, w tym loty z Monachium i Rygi

Pasażer i linie lotnicze

40 nowych tras Norwegian, w tym loty z Monachium i Rygi

Rafał Dybiński 15 listopada 2023

Rekordowe prędkości nad Atlantykiem. LOT z Newark poniżej 7h

Pasażer i linie lotnicze

Czy zawieszenie lotów do Izraela ma sens?

Pasażer i linie lotnicze

Czy zawieszenie lotów do Izraela ma sens?

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Solidny wrzesień w Norwegian Air i ponad 2 mln podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Solidny wrzesień w Norwegian Air i ponad 2 mln podróżnych

Rafał Dybiński 08 października 2023

Przejęcie Widerøe przez Norwegian zakłóci wolny rynek?

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Problemy kolei wyczerpią przepustowość portu w Amsterdamie?

Infrastruktura i lotniska

Problemy kolei wyczerpią przepustowość portu w Amsterdamie?

Mateusz Kieruzal 28 listopada 2023

40 nowych tras Norwegian, w tym loty z Monachium i Rygi

Pasażer i linie lotnicze

40 nowych tras Norwegian, w tym loty z Monachium i Rygi

Rafał Dybiński 15 listopada 2023

Rekordowe prędkości nad Atlantykiem. LOT z Newark poniżej 7h

Pasażer i linie lotnicze

Czy zawieszenie lotów do Izraela ma sens?

Pasażer i linie lotnicze

Czy zawieszenie lotów do Izraela ma sens?

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Solidny wrzesień w Norwegian Air i ponad 2 mln podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Solidny wrzesień w Norwegian Air i ponad 2 mln podróżnych

Rafał Dybiński 08 października 2023

Przejęcie Widerøe przez Norwegian zakłóci wolny rynek?

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5