Partner serwisu
Biznes i przemysł

O'Leary, szef Ryanaira o duoporcie: Shit idea!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
O'Leary, szef Ryanaira o duoporcie: Shit idea!
fot. Modlin Airport
– Plany duoportu Modlin–Okęcie to „gówniany pomysł” – powiedział dziś rano szef linii lotniczych Ryanair Michael O’Leary. Konkurencyjny Wizz Air również uważa, że rywalizacja na rynku jest lepsza, niż kontrola. Obaj przewoźnicy wyrazili swoje opinie podczas konferencji prasowych, które dotyczyły planów linii na 2016 rok.

Wizja utworzenia w Warszawie duoportu nie podoba się dyrektorowi generalnemu linii Ryanair. – To głupi pomysł, to zdecydowanie zły pomysł – powiedział Michael O’Leary, zapytany o ideę przez portal „RynekInfrastruktury.pl”. – Ucierpieliby na tym przede wszystkim konsumenci – dodał. Jego zdaniem utrzymanie konkurencji między lotniskami byłoby lepsze dla Polaków, Warszawiaków i turystów.

"Duoport zmarnuje sukces Modlina"

– W każdym europejskim mieście, w którym większy port lotniczy kontroluje mniejsze, to mniejsze lotnisko cierpi. Jako przykład mogę podać Londyn. Można wierzyć, że strategia lotniska Chopina zakłada kontrolę, a to złe dla Modlina – tłumaczył swoje obawy dyrektor generalny firmy Ryanair. – Duoport byłby zmarnotrawieniem sukcesu, jaki odniósł port lotniczy Modlin. Byłby też zmarnowaniem jego potencjału. 10-11 mln pasażerów Chopina? Nie ma powodów by Modlin nie osiągnął takiej liczby w cztery czy pięć lat. Duoport to „gówniany pomysł” – podkreślił.

– My wciąż rozmawiamy z PPL o możliwości latania z lotniska Chopina. Negocjacje z PPL są jednak powolne. Ale staramy się, próbujemy dalej – mówił Michael O’Leary o ewentualnej obecności Ryanair na większym z warszawskich portów lotniczych.

Wizz Air przeciw duoportowi

Lądują tam już od dawna samoloty głównego konkurenta Ryanaira w sektorze tanich linii – Wizz Aira. Mimo rywalizacji również ta firma ma obawy, co do duoportu. – Możemy mieć inne podejście niż szefostwo lotniska Chopina. Naszym zdaniem jednak konkurencja jest lepsza niż kontrola. Problem monopolu jest taki, że monopol kontroluje rynek i przekłada się na wyższe koszty. Dynamika i rozwój rynku europejskiego oraz konkurencja sprzyjała rozwojowi tego sektora lotniczego. Dlatego rozdzielne lotniska są w naszej opinii lepsze, niż współpracujące – powiedział prezes linii Wizz Air, József Varadi. Pojawiały się już głosy, jakoby duo port miał być sposobem na załatwienie problemu z tanimi liniami lotniczymi, osiągającymi wiele korzyści kosztem lotnisk.

Zdanie PPL

W odpowiedzi na zdania obu przewoźników głos zabrał dyrektor PPL i lotniska Chopina, Michał Kaczmarzyk. – Tu nie chodzi o tworzenie monopolu. Te lotniska już są pod jednym właścicielem i już nie działają oddzielnie. Zarówno Warszawa-Okęcie jak i Warszawa-Modlin są w 100% w rękach skarbu państwa. Tutaj absolutnie nie chodzi o monopol i dyktowanie cen, czy rozstawianie linii lotniczych po kątach – mówił Michał Kaczmarzyk, będący gościem podczas konferencji prasowej Wizz Aira.

– Nam chodzi przede wszystkim o jak najefektywniejsze zarządzanie infrastrukturą. Stąd koncepcja duoportu. Nie chodzi o wzmocnienie pozycji na rynku jednego z lotnisk, tylko zapewnienie ruchowi lotniczemu w centralnej Polsce przepustowości w perspektywie 30-40 lat. Chodzi o wspólną strategię, bo inaczej wracamy do koncepcji trzeciego lotniska, czyli koncepcji lotniska centralnego. Przepustowość w tej części Polski w perspektywie lat się zapcha. A w zasadzie, to nie mówimy tu jedynie o Polsce centralnej, ale o całym kraju – tłumaczył dyrektor PPL. Podobne są zdania ekspertów, które możecie poznać tutaj.

Stanowisko Przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze przedstawiał już w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Radosław Paruzel, wiceprezes PPL. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5