Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

O’Leary: Era tanich lotów się nie kończy


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-04-15 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

O’Leary: Era tanich lotów się nie kończy
fot. Krakow Airport
Dyrektor generalny grupy Ryanaira, Michael O'Leary, powiedział, że „era tanich lotów nie dobiega końca” w obliczu obaw związanych ze zmianami klimatycznymi. Szef grupy lotniczej podkreślił, że Irlandia oraz inne kraje potrzebują tanich lotów do wielu miejsc z wielu powodów. O’Leary stwierdził także, że kupowane przez przewoźnika nowe samoloty spalają o 16 proc. mniej paliwa.
Michael O’Leary powiedział w rozmowie z RTE Business, że wszystkie toczące się rozmowy o opodatkowaniu podróży lotniczych, a nawet wprowadzeniu zakazu odbywania lotów samolotami w ramach UE, nie mają sensu. Według dyrektora Ryanaira unijna turystyka, przemysł i rolnictwo potrzebują tanich podróży lotniczych do i z Unii Europejskiej, gdyż w przypadku ich braku gospodarka popadnie w recesję.

– Era tanich lotów nie dobiega końca. Wszystko wskazuje nam, że ludzie będą nadal podróżować – szczególnie Ryanairem, ponieważ jest to tanie i przystępne cenowo – powiedział O’Leary. Dodał, że branża lotnicza musi stać się bardziej zrównoważona.

O'Leary stwierdził, że obywatele i mieszkańcy Irlandii nie mają alternatyw w sposobie podróżowania. Z tego powodu muszą i będą latać. – Irlandia to nie Belgia czy Holandia. Mieszkamy na wyspie i mamy prawo podróżować – podkreślił, wskazując na geograficzne położenie wyspy.

Unijna zasada swobody podróżowania

Jednym z celów unijnego bloku jest umożliwienie swobodnego przemieszczania się obywateli wewnątrz strefy.  – Trzeba to zrobić, ale w bardziej zrównoważony i mniej szkodliwy dla środowiska sposób. Nasza turystyka zależy od ludzi, którzy tu przylatują, ale jako branża musimy być bardziej zrównoważeni – stwierdził.

O'Leary powiedział, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy po zniesieniu ograniczeń związanych z pandemią COVID-19 nastąpił spory wzrost liczby osób latających. Ludzie są zamykani od dwóch lat i jest tam ogromny głód podróżowania zarówno w celach biznesowych, jak i turystycznych. Widzieliśmy duży wzrost liczby rodzinnych podróży na plaże Europy w ciągu dwóch tygodni świąt wielkanocnych – wskazał dyrektor linii.

Dobre wyniki za marzec
 
Według danych Ryanaira ludzie „wracają do latania na tym samym poziomie, co przed COVID-em. Marzec był pierwszym miesiącem, kiedy linie przewiozły więcej pasażerów, łącznie 11,2 mln, w porównaniu do 10,9 mln w tym samym miesiącu 2020 roku.

Komentarze O'Leary'ego pojawiły się w czasie, gdy Ryanair zaktualizował swoje prognozy, zmieniając dane dotyczące strat do około 350-400 milionów euro z szacowanych wcześniej starty wynoszącej od 250 milionów do 450 milionów euro.

Jednak linie lotnicze pozostają pełne nadziei w obliczu niepewności wywołanej rosnącymi cenami paliw. Ryanair ogłosił, że zwiększył swoje zabezpieczenie paliwowe do 80 proc. na cały 2023 rok. Około 65 proc. z jego paliwa zostało kupione za kwotę 630 dolarów amerykańskich za tonę lotniczej kerozyny. Kolejne 15 proc. zostało paliwa zostało zabezpieczone za 775 dolarów.

Problemy lotniska w Dublinie

Michael O’Leary wezwał ponownie irlandzki rząd, aby armia została sprowadzona na lotnisko w Dublinie i pomogła w rozładowaniu ogromnych kolejek przy kontroli bezpieczeństwa, odprawach. – Armia ma największe doświadczenie w bezpieczeństwie, jest w tym najlepsza w Europie i myślę, że Unia Europejska by to zaakceptowała. Rozwiązałoby to problem – dodaje O’Leary.

Pasażerowie na lotnisku w Dublinie zostali poproszeni o ustawienie się w kolejce przed budynkami terminalu, ponieważ ogromna liczba pasażerów przybywa codziennie rano, aby złapać swoje loty. Lotnisko ostrzegło, że ludzie mogą potrzebować trzech i pół godziny, aby przejść przez odprawę i kontrolę bezpieczeństwa, plus dodatkowe 30 minut, jeśli zaparkują swój samochód na lotniskowym parkingu.

Nowe samoloty są bardziej eko

Ryanair kupuje nowe samoloty, które spalają nawet o 16 proc. mniej paliwa. O’Leary mówiąc o nowych maszynach, miał na myśli boeingi 737 MAX, które przewoźnik nazywa 737-8200 „gamechanger. O’Leary przyznał, że jest zachwycony MAX-ami. Producent tych maszyn gwarantował 16-procentową oszczędność paliwa w porównaniu z B737 poprzedniej generacji, tymczasem jest ona jeszcze większa. A co równie ważne, ten typ boeinga jest cichszy i to o 40 proc. w porównaniu z poprzednikiem. To ma ogromne znaczenie, bo kolejne lotniska podwyższają opłaty dla linii eksploatujących starsze (czyli głośniejsze) typy samolotów.

– To wszystko jest bardzo, ale to bardzo pozytywne –  mówi Michael O’Leary. Flota irlandzkiego przewoźnika wcale nie jest najmłodsza, mimo że dołączyły do niej MAX-y. Średnia wieku to ponad 12 lat, a niektóre B737-800 mają ponad 17 lat. –  Czy to w lotnictwie, czy w rolnictwie, musimy przyjrzeć się wykorzystaniu większej liczby paneli słonecznych. W ostatnim czasie o produkcji paliwa lotniczego wykorzystującej słońce wypowiadali się przedstawiciele szwajcarskich linii lotniczych SWISS – podsumował Irlandczyk. 

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PLL LOT i Jet Blue: Nowa umowa interline

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT i Jet Blue: Nowa umowa interline

03 października 2022

Wizz Air może polecieć z Polski do Arabii Saudyjskiej

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air może polecieć z Polski do Arabii Saudyjskiej

03 października 2022

Co zrobić z szerokimi torami na wschodzie Europy?

Infrastruktura i lotniska

Co zrobić z szerokimi torami na wschodzie Europy?

03 października 2022

Rosja traci miejsce w Radzie ICAO

Prawo i polityka

Rosja traci miejsce w Radzie ICAO

03 października 2022

Piaggio otrzymało dwa zamówienia od włoskiego MON

Biznes i przemysł

Piaggio otrzymało dwa zamówienia od włoskiego MON

03 października 2022

OMV i Ryanair podpisały umowę na 160 tys. ton paliwa SAF

Biznes i przemysł

OMV i Ryanair podpisały umowę na 160 tys. ton paliwa SAF

03 października 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5