Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Odrzutowce ITA Airways dolecą do San Francisco i Waszyngtonu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-12-2022
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Odrzutowce ITA Airways dolecą do San Francisco i Waszyngtonu
fot. ITA Airways
Linie lotnicze ITA Airways poinformowały w oficjalnym komunikacie o uruchomieniu latem przyszłego roku bezpośrednich rejsów z portu Rzym-Fiumicino do San Francisco i Waszyngtonu. Loty do Kalifornii obsłużą odrzutowce A350, natomiast do stolicy Stanów Zjednoczonych polecą również szerokokadłubowe A330.

Ekspansja połączeń długodystansowych jest jednym z głównych filarów strategii nowego narodowego przewoźnika Włoch, który zastąpił Alitalię. Międzykontynentalne rejsy nie tylko generują rentowność, ale również przyczyniają się do poprawy wypełnienia samolotów na trasach krótkodystansowych, oferowanych w siatce linii lotniczych z Półwyspu Apenińskiego.

Pięć razy w tygodniu do Kalifornii

Rejsy do San Francisco z Rzymu zostaną zainaugurowane 1 lipca 2023 roku. Przez pierwszy miesiąc będą realizowane trzy razy w tygodniu, a konkretnie w każdy wtorek, sobotę i niedzielę. Od 2 sierpnia połączenie będzie obsługiwane już pięć razy w tygodniu, a mianowicie w środy, czwartki, piątki, soboty i niedziele.

Wyloty ze stolicy Włoch zaplanowano o godz. 9:35. Lądowanie w Kalifornii przewidziano na godz. 13:15 lokalnego czasu. Rejs powrotny odleci z San Francisco o godz. 15:15 i dotrze na Półwysep Apeniński o godz. 12:15 następnego dnia.

Codziennie do stolicy USA

Loty do Waszyngtonu rozpoczną się nawet wcześniej, bowiem 2 czerwca. Przez pierwsze dwa miesiące będą realizowane pięć razy w tygodniu, a od 2 sierpnia już codziennie. Wyloty z Rzymu zaplanowano o godz. 10:20. Lądowanie w stolicy Stanów Zjednoczonych przewidziano na godz. 14:20 lokalnego czasu. Rejs powrotny odleci z Waszyngtonu o godz. 16:20 i dotrze na Półwysep Apeniński o godz. 7:05 następnego dnia.

Loty do San Francisco będą obsługiwane airbusem A350-900, który może zabrać na pokład 334 pasażerów, oferując 33 fotele w klasie biznes i 301 miejsc w klasie ekonomicznej. Rejsy do Waszyngtonu będą natomiast realizowane airbusem A330-200, który może zabrać na pokład 256 podróżnych, oferując 17 foteli w klasie premium ekonomicznej, 20 foteli w klasie w biznes i 219 miejsc w klasie ekonomicznej.

Dziewięć innych tras międzykontynentalnych

San Francisco i Waszyngton powiększą w ten sposób siatkę długodystansowych połączeń ITA Airways. Szerokokadłubowce narodowego przewoźnika Włoch docierają aktualnie do Nowego Jorku (także z Mediolanu-Malpensy), Bostonu, Miami, Los Angeles, Sao Paulo, Buenos Aires, Tokio, New Delhi oraz Male na Malediwach.

– Rozpoczęliśmy działalność zaledwie 14 miesięcy temu, a do listopada 2021 roku mieliśmy w naszej siatce tylko jedno międzykontynentalne miejsce docelowe, czyli Nowy Jork, bowiem transport lotniczy był wstrzymany z powodu pandemii. Teraz oferujemy już dziewięć międzykontynentalnych destynacji w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Azji. Nowe trasy do Waszyngtonu i San Francisco są dowodem naszego rozwoju – podkreślił Fabio Maria Lazzerini, prezes i dyrektor generalny narodowego przewoźnika Włoch.

– Nowe połączenia do Stanów Zjednoczonych wzbogacą międzykontynentalną siatkę ITA Airways, która jest jednym z filarów naszych linii lotniczych. Kontynuujemy ekspansję na rynku amerykańskim, który był dla nas także w ogóle pierwszym międzynarodowym. Obfite oferowanie z portu Rzym-Fiumicino pozwoli nam być przewoźnikiem referencyjnym z Ameryki Północnej do Włoch i dalej przez Rzym do krajów regionu Morza Śródziemnego w Europie  – podsumowała Emiliana Limosani, dyrektor handlowa ITA Airways.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

ITA Airways odebrały kolejnego A220. Tym razem już w pełnych barwach

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways odebrały kolejnego A220. Tym razem już w pełnych barwach

Piotr Bożyk 08 września 2023

ITA Airways odebrała pierwszego airbusa A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

ITA Airways odebrały kolejnego A220. Tym razem już w pełnych barwach

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways odebrały kolejnego A220. Tym razem już w pełnych barwach

Piotr Bożyk 08 września 2023

ITA Airways odebrała pierwszego airbusa A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5