Linie lotnicze ITA Airways poinformowały w oficjalnym komunikacie o uruchomieniu latem przyszłego roku bezpośrednich rejsów z portu Rzym-Fiumicino do San Francisco i Waszyngtonu. Loty do Kalifornii obsłużą odrzutowce A350, natomiast do stolicy Stanów Zjednoczonych polecą również szerokokadłubowe A330.
Ekspansja połączeń długodystansowych jest jednym z głównych filarów strategii
nowego narodowego przewoźnika Włoch, który zastąpił Alitalię. Międzykontynentalne rejsy nie tylko generują rentowność, ale również przyczyniają się do poprawy wypełnienia samolotów na trasach krótkodystansowych, oferowanych w siatce
linii lotniczych z Półwyspu Apenińskiego.
Pięć razy w tygodniu do KaliforniiRejsy do San Francisco z Rzymu zostaną zainaugurowane 1 lipca 2023 roku. Przez pierwszy miesiąc będą realizowane trzy razy w tygodniu, a konkretnie w każdy wtorek, sobotę i niedzielę. Od 2 sierpnia połączenie będzie obsługiwane już pięć razy w tygodniu, a mianowicie w środy, czwartki, piątki, soboty i niedziele.
Wyloty ze stolicy Włoch zaplanowano o godz. 9:35. Lądowanie w Kalifornii przewidziano na godz. 13:15 lokalnego czasu. Rejs powrotny odleci z San Francisco o godz. 15:15 i dotrze na Półwysep Apeniński o godz. 12:15 następnego dnia.
Codziennie do stolicy USALoty do Waszyngtonu rozpoczną się nawet wcześniej, bowiem 2 czerwca. Przez pierwsze dwa miesiące będą realizowane pięć razy w tygodniu, a od 2 sierpnia już codziennie. Wyloty z Rzymu zaplanowano o godz. 10:20. Lądowanie w stolicy Stanów Zjednoczonych przewidziano na godz. 14:20 lokalnego czasu. Rejs powrotny odleci z Waszyngtonu o godz. 16:20 i dotrze na Półwysep Apeniński o godz. 7:05 następnego dnia.
Loty do San Francisco będą obsługiwane airbusem A350-900, który może zabrać na pokład 334 pasażerów, oferując 33 fotele w klasie biznes i 301 miejsc w klasie ekonomicznej. Rejsy do Waszyngtonu będą natomiast realizowane airbusem A330-200, który może zabrać na pokład 256 podróżnych, oferując 17 foteli w klasie premium ekonomicznej, 20 foteli w klasie w biznes i 219 miejsc w klasie ekonomicznej.
Dziewięć innych tras międzykontynentalnychSan Francisco i Waszyngton powiększą w ten sposób siatkę długodystansowych połączeń ITA Airways. Szerokokadłubowce
narodowego przewoźnika Włoch docierają aktualnie do Nowego Jorku (także z Mediolanu-Malpensy), Bostonu, Miami, Los Angeles, Sao Paulo, Buenos Aires, Tokio, New Delhi oraz Male na Malediwach.
– Rozpoczęliśmy działalność zaledwie 14 miesięcy temu, a do listopada 2021 roku mieliśmy w naszej siatce tylko jedno międzykontynentalne miejsce docelowe, czyli Nowy Jork, bowiem transport lotniczy był wstrzymany z powodu pandemii. Teraz oferujemy już dziewięć międzykontynentalnych destynacji w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Azji. Nowe trasy do Waszyngtonu i San Francisco są dowodem naszego rozwoju – podkreślił Fabio Maria Lazzerini, prezes i dyrektor generalny narodowego przewoźnika Włoch.
– Nowe połączenia do Stanów Zjednoczonych wzbogacą międzykontynentalną siatkę ITA Airways, która jest jednym z filarów naszych linii lotniczych. Kontynuujemy ekspansję na rynku amerykańskim, który był dla nas także w ogóle pierwszym międzynarodowym. Obfite oferowanie z portu Rzym-Fiumicino pozwoli nam być przewoźnikiem referencyjnym z Ameryki Północnej do Włoch i dalej przez Rzym do krajów regionu Morza Śródziemnego w Europie – podsumowała Emiliana Limosani, dyrektor handlowa ITA Airways.