Linie lotnicze Norwegian Air przewiozły w styczniu nieznacznie ponad 1,1 mln pasażerów – poinformował nordycki niskokosztowiec w oficjalnym komunikacie.
Wynik uzyskany w pierwszym miesiącu bieżącego roku, a dokładnie 1 131 474 obsłużonych podróżnych, oznacza wzrost o 78 proc. w odniesieniu do tego samego okresu przed rokiem. Średni wskaźnik wypełnienia samolotów był na poziomie 77,7 proc.
Nordycki niskokosztowiec eksploatował w styczniu 62 odrzutowce i zrealizował 99,5 proc. regularnych lotów. Punktualność, mierzona liczbą rejsów, startujących w ciągu kwadransa od zaplanowanej wcześniej godziny odlotu, osiągnęła w pierwszym miesiącu bieżącego roku pułap 85 proc.
– Ludzie tradycyjnie mniej podróżują w styczniu, ale zamiast tego wykorzystują tę porę roku na rezerwację kolejnych podróży. Niemniej jednak w tym miesiącu mieliśmy prawie pełne loty do cieplejszych wakacyjnych miejsc – podkreślił Geir Karlsen, prezes Norwegian.
– Nasza noworoczna kampania zaowocowała ponad milionem sprzedanych biletów, co jest satysfakcjonującym początkiem roku. Widzimy, że pozytywny trend rezerwacji utrzymuje się również po tej kampanii. Wielu naszych pasażerów planuje obecnie podróże podczas tegorocznych ferii szkolnych i na długie majowe weekendy – wyjaśnił Karlsen, który odniósł się również do
bankructwa konkurencyjnych Flyr.
– Mocno współczuję pracownikom, klientom i innym osobom dotkniętym taką sytuacją. Mamy nadzieję, że pozbawieni możliwości wylotu pasażerowie dotrą jednak do celu planowanej wcześniej podróży Zapraszamy również do aplikowania na wolne stanowiska w naszych liniach lotniczych – podsumował Karlsen.
Norwegian Air podczas zbliżającego się sezonu letniego zaoferują 300 tras do 114 destynacji, w tym kilka nowych miejsc docelowych. Dzięki rozszerzonej siatce połączeń i nowym samolotom nordycki niskokosztowiec nadal rekrutuje nowych pracowników.