Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Norwegia kończy testy zdalnej obsługi lądowania samolotu w Arktyce

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Norwegia kończy testy zdalnej obsługi lądowania samolotu w Arktyce
fot. Avinor
Zdalna wieża kontroli ruchu lotniczego w Bodø w Norwegii, która rozpoczęła działalność w październiku, została z powodzeniem wykorzystana do poprowadzenia pierwszego komercyjnego lotu pasażerskiego na arktyczne lotnisko Røst.

Projekt Remote Towers w Norwegii jest przedsięwzięciem partnerskim między lotniskiem a dostawcą usług żeglugi powietrznej Avinor oraz firmami technologicznymi Kongsberg Defence oraz Aerospace i Indra.

Pierwszy lot pasażerski

Pierwsza regularna komercyjna usługa pasażerskiego lotu pojawia się w regionie po kilku latach planowania i testów. W Norwegii to sposób na zapewnienie zrównoważonych usług lotniczych na obszarach wiejskich, z których wiele znajduje się w Arktyce. Dzięki niemu operacje lotniskowe mają być bardziej opłacalne i bardziej dostępne dla regionalnych portów lotniczych.

System zatwierdzony został już przez norweski Urząd Lotnictwa Cywilnego co pokazuje, że technologia Remote Towers może zapewnić równe lub lepsze standardy bezpieczeństwa w porównaniu z konwencjonalnymi wieżami na lotniskach.

– Bezpieczeństwo jest zawsze najwyższym priorytetem w lotnictwie. Chociaż technicznie jesteśmy w trybie testowym, pierwszy zakończony komercyjny lot pasażerski stanowi dla nas ważny kamień milowy – stwierdził Jan Østby, dyrektor ds. zdalnych wież w Avinor Air Navigation Services.

– Mieliśmy dobry kontakt i wygląd z samolotem podczas całego podejścia i lądowania. System Remote Tower działał optymalnie. Od początku projektu prowadziliśmy ścisły dialog z norweskimi władzami lotnictwa cywilnego, co było ważne przy wdrażaniu nowych technologii w branży zorientowanej na bezpieczeństwo.

Projekt nabiera tempa

Kongsberg Defense & Aerospace wykorzystuje połączenie technologii wideo, czujników i bezpiecznych systemów zdalnego sterowania między lotniskiem a centrum kontroli ruchu lotniczego.

– Poprzez projekty SESAR i we współpracy z Avinor opracowujemy nasz system wieżowy InNOVA, aby kontrolerzy ruchu lotniczego mogli zdalnie zarządzać wieloma lotniskami – zdradził Elin Blakstad, dyrektor Tower Systems w Indrze. – Dzięki wszystkim istotnym informacjom na jednym zintegrowanym ekranie i niezawodnej komunikacji za pośrednictwem naszych systemów komunikacji głosowej kontrolery uzyskują pełną świadomość sytuacyjną. Jesteśmy dumni z bycia częścią tego ważnego projektu i czekamy na kontynuację.

Avinor buduje również największe na świecie odległe centrum wież w Bodø w Norwegii. Oddalone centrum, które ma zostać otwarte w drugiej połowie 2020 r., zapewni usługi ATC dla 15 portów lotniczych do 2022 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 26 grudnia 2021

Furgalski: Przejęcie Condora może poczekać. Teraz rządy muszą ratować swoje linie

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Rafał Dybiński 14 marca 2020

Pierwsze lotnisko na Wyspach Brytyjskich ze zdalną wieżą

Infrastruktura i lotniska

Niemcy: Centrum kontroli ruchu 450 km od lotniska

Infrastruktura i lotniska

Niemcy: Centrum kontroli ruchu 450 km od lotniska

Aleksander Domański 06 grudnia 2018

Zobacz również:

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 26 grudnia 2021

Furgalski: Przejęcie Condora może poczekać. Teraz rządy muszą ratować swoje linie

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Rafał Dybiński 14 marca 2020

Pierwsze lotnisko na Wyspach Brytyjskich ze zdalną wieżą

Infrastruktura i lotniska

Niemcy: Centrum kontroli ruchu 450 km od lotniska

Infrastruktura i lotniska

Niemcy: Centrum kontroli ruchu 450 km od lotniska

Aleksander Domański 06 grudnia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5