Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Niemiecki przedsiębiorca proponuje pół miliarda euro za Air Berlin


Wstecz Dalej

Autor:

Artur Bogdanowicz, Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2017-09-11 11:36
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Niemiecki przedsiębiorca proponuje pół miliarda euro za Air Berlin
Fot. Air Berlin
Hans Rudolf Wöhrl, zlożył w niedzielę ofertę na całkowite przejęcie linii lotniczych AirBerlin. Należąca do grupy Intro spółka Aurum Project AG proponuje za całą grupę AirBerlin pół miliarda euro.
Płatność miałaby być dokonana w kilku transzach. Przelanie pierwszych 50 mln euro planowane jest w oficjalnym dniu przejęcia przewoźnika, informuje tygodnik Der Spiegel. Wöhrl gotów jest przekazać część firmy innym inwestorom lub strategicznym partnerom, mogliby nimi być zarówno Lufthansa, Tui, Germania, jak i Niki Lauda. Jeśli taki partner się nie znajdzie, Wöhrl chce utrzymać firmę w całości, zakładając jej szybki rozwój.

Obok Wöhrla przejęciem przewoźnika zainteresowani są Lufthansa (nabycie 70 ze 144 maszyn, całkowite przejęcie nie wchodzi w rachubę z przyczyn antymonopolowych), Easyjet i Condor, Alexander Skora (we współpracy z konsorcjum inwestorów z Izraela, Kanady i USA), Niki Lauda (chce nabyć należącą do niego wcześniej spółkę FlyNiki), Utz Claassen (wcześniejszy szef EnBW) oraz Zeitfracht (oferta na przejęcie całej linii na wpłynąć jeszcze w tym tygodniu). Decyzja o tym, co stanie się dalej z AirBerlin zapadnie 21. września.

Ostatnio na kredyt dla Air Berlin, w wysokości 150 mln euro, zgodziła się Komisja Europejska. Kredyt ma pomóc w uporządkowaniu likwidacji Air Berlin. 150 mln euro starczy na trzy miesiące działalności przewoźnika.

Air Berlin, drugie co do wielkości linie lotnicze Niemiec od kilku lat przynoszą straty. W ubiegłym roku była to strata na poziomie 780 mln euro. Łączne długi przewoźnika wynoszą 1,2 mld euro. Kryzys pogłębił się po wprowadzeniu w marcu letniego rozkładu lotów. Brytyjskie media podają, że przewoźnik miał poważne problemy z konkurencją ze strony tanich linii lotniczych. Etihad, będące głównym akcjonariuszem przewoźnika, kupiły linie w 2011 roku i do tej pory wspierały finansowo jego działalność. Problemem jest jednak duży odpływ klientów w związku ze spóźnieniami i odwołaniami lotów, co prowadzi do milionowych odszkodowań.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
KE zatwierdziła 150 mln euro dla Air Berlin

Prawo i polityka

KE zatwierdziła 150 mln euro dla Air Berlin

Justyna Urbaniak 05 września 2017

Kto chce kupić Air Berlin? Lista potencjalnych chętnych jest długa

Pasażer i linie lotnicze

Kto chce kupić Air Berlin? Lista potencjalnych chętnych jest długa

Michał Szymajda 24 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5