Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

MSE: Ryanair zakazał kilku pasażerom z biletami wejścia do samolotu


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-10-12 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/The Guardian

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MSE: Ryanair zakazał kilku pasażerom z biletami wejścia do samolotu
fot. Piotr Bożyk
Brytyjski serwis konsumencki MoneySavingExpert (MSE) ujawnił, że Ryanair zakazał wejścia na pokład samolotu kilku pasażerom, którzy mieli już kupione bilety. Powodem było skorzystanie wcześniej przez podróżnych z procedury chargeback związanej z odwołaniem lotu i próbą odzyskania przez nich pieniędzy za bilety.
Serwis MSE dotarł do trzech osób, którym nie udało się polecieć rejsem Ryanaira, ponieważ tani przewoźnik z Irlandii domagał się zwrotu środków, które uzyskali w efekcie usługi chargeback. Kwoty podlegające zwrotom dla niskokosztowca wahały się od 400 do 650 funtów brytyjskich.

Jak do tego doszło? Ryanair podczas lockdownu realizował sporo połączeń do i z Wielkiej Brytanii, ale wielu podróżnych ze względu na restrykcje nie zdecydowało się wówczas wykorzystać biletów i polecieć. Tani przewoźnik z Zielonej Wyspy odmówił jednak takim pasażerom zwrotu pieniędzy za bilety. Ci wówczas decydowali się na procedurę chargeback. To według stanowiska niskokosztowca nie było legalne.

- Loty odbywające się zgodnie z rozkładem, nie podlegają procedurze zwrotu pieniędzy za niewykorzystany bilet. Takie zapisy znajdują się w regulaminie Ryanaira, który pasażerowie akceptują podczas rezerwacji. Znajduje się tam również zapis, że możemy odmówić wejścia na pokład pasażerowi w sytuacji, gdy ten jest nam winny pieniądze w efekcie poprzednich rejsów - oświadczył przewoźnik z Irlandii, cytowany przez "Guardian".

Według relacji brytyjskich dziennikarzy niektórzy podróżni otrzymali powiadomienia o konieczności oddania pieniędzy na kilka godzin przed planowanym wylotem. – To oburzające zachowanie. Przewoźnik nie szanuje swoich klientów, jeśli pozwala na rezerwację biletu i dopiero w ostatniej chwili informuje pasażerów o konieczności zwrotu pieniędzy – uważa Guy Anker z MSE.

Problemu najwyraźniej nie dostrzega brytyjski Competion and Markets Authority. Regulator w minionym tygodniu zamknął dochodzenie w podobnej sprawie dotyczącej Ryanaira i British Airways. Tani przewoźnik z Irlandii oraz narodowe linie lotnicze Wielkiej Brytanii odmawiały bowiem pasażerom zwrotu za bilety, których nie wykorzystali podczas restrykcji związanych z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Poznań: Wrzesień słabszy od sierpnia i mniej obsłużonych pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Poznań: Wrzesień słabszy od sierpnia i mniej obsłużonych pasażerów

Rafał Dybiński 12 października 2021

Ryanair: Z Gdańska i Katowic do Wenecji w 2022

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska i Katowic do Wenecji w 2022

Redakcja 08 października 2021

 

Airbus: Latanie flotą mieszaną dla A320 i A380 zatwierdzone w Japonii

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: Latanie flotą mieszaną dla A320 i A380 zatwierdzone w Japonii

17 października 2021

PLAY doleci wiosną do trzech kolejnych miast Skandynawii

Pasażer i linie lotnicze

PLAY doleci wiosną do trzech kolejnych miast Skandynawii

17 października 2021

Airbus: Trzeci i ostatni A380 dla All Nippon Airways dostarczony

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: Trzeci i ostatni A380 dla All Nippon Airways dostarczony

16 października 2021

Volotea uruchomi dziewiątą krajową trasę z francuskiego Lille

Pasażer i linie lotnicze

Volotea uruchomi dziewiątą krajową trasę z francuskiego Lille

16 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5