Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Monachium: Finisz rozbudowy tunelu kolejowego na lotnisku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Monachium: Finisz rozbudowy tunelu kolejowego na lotnisku
fot. Munich Airport
Trzy lata po oficjalnej ceremonii wmurowania kamienia węgielnego pod rozbudowę tunelu kolejowego na lotnisku w Monachium zakończono zgodnie z harmonogramem najważniejszą część prac.

Nowy odcinek tunelu o długości 1,8 km zapewni lepsze połączenie drugiego pod względem wielkości portu lotniczego Niemiec z południową i wschodnią Bawarią oraz regionem austriackiego Salzburga.

Istniejący już tunel, który kończył się przy Terminalu 2, został przedłużony na wschód. Takie rozwiązanie umożliwi przejazd przez lotnisko kolei S-Bahn (mapka poniżej). Spółka DB Netz AG wyposaży teraz tunel w urządzenia techniczne niezbędne do obsługi ruchu pociągów.



Port w Monachium przeznaczył w sumie 115 mln euro na prace budowlane, które właśnie się zakończyły. Obiekt, który wpłynie na poprawę połączeń kolejowych w rejonie lotniska, odwiedzili w czwartek Kerstin Schreyer, minister transportu Bawarii, a także Albert Füracker, minister finansów Bawarii, a zarazem przewodniczący rady nadzorczej portu w Monachium oraz Jost Lammers, dyrektor generalny najważniejszego lotniska południa Niemiec.

Wykop o powierzchni 61 tys. metrów kwadratowych zajmował tyle samo powierzchni, co pięć boisk piłkarskich. Podczas budowy wydobyto 390 tys. metrów sześciennych ziemi (około 26 tys. ciężarówek) i wykorzystano blisko 150 tys. metrów sześciennych betonu. Do budowy tunelu zużyto około 16 tys. ton stali zbrojeniowej, czyli półtora razy więcej niż przy powstawaniu Wieży Eiffla.

– Poprawa połączeń między lotniskiem z siecią kolejową jest absolutnie kluczowa dla przyszłego rozwoju portu w Monachium. Takie rozwiązanie nie tylko wpłynie na wygodę pasażerów, ale również przysłuży się do walki ze zmianami klimatycznymi. Im więcej podróżnych przyjeżdża na nasze lotnisko pociągiem, tym mniejsze są szkodliwe emisje powodowane przez ruch dowozowy – podkreślił Lammers.

– Tunel kolejowy to inwestycja w przyszłość, promująca mobilność w węźle komunikacyjnym w Monachium. W przypadku połączenia kolejowego z Freising przez lotnisko do Erding niezbędne było przedłużenie tunelu kolejowego – powiedział Füracker. – Projekt uwzględnia także ambitne cele klimatyczne lotniska. Poprawiona integracja transportu lotniczego z kolejowym stanowi kolejny ważny wkład w redukcję CO2 - dodał minister finansów Bawarii.

– Cieszę się, że połączenie kolejowe z lotniskiem w Monachium krok po kroku jest coraz lepsze. Rozbudowa tunelu jest kluczowym projektem dla modernizacji dworca kolejowego na lotnisku i zamknięcia pierścienia do Erding i południowo-wschodniej Bawarii. Tworzymy miejsce dla większej liczby pociągów w kierunku lotniska – podsumowała Schreyer.

– Już puszczenie regioekspresu do Regensburga było dla lotniska krokiem milowym. Gdy ruszą pociągi w stronę Erding i dalej łącznicą "Walpertskirchner Spange" w stronę rozbudowywanej i elektryfikowanej trasy przez Dorfen, Mühldorf, Tüssling do Freilassing i Salzburga, to może przybędzie poważniejszy kolejowy ruch dojazdowy. Również po oddaniu drugiego tunelu średnicowego w mieście i uruchomieniu m.in. Regio-S-Express z Augsburga może poprawi się kolejowe skomunikowanie regionu. Wciąż pokutuje jednak decyzja, żeby nie budować łukiem przez lotnisko KDP do Norymbergi – dodał nasz korespondent Artur Bogdanowicz. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Prawo i polityka

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Jakub Madrjas 16 września 2023

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Michał Szymajda 15 września 2023

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Pasażer i linie lotnicze

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Michał Szymajda 17 września 2023

Zobacz również:

Bezpośrednim pociągiem z Norymbergi na lotnisko w Monachium

Pasażer i linie lotnicze

Bezpośrednim pociągiem z Norymbergi na lotnisko w Monachium

Artur Bogdanowicz 31 sierpnia 2023

Monachium: Prawie 17 mln pasażerów w półroczu 2023

Infrastruktura i lotniska

Monachium: Prawie 7 mln pasażerów w Q1. Wciąż dużo poniżej poziomu z 2019

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Prawo i polityka

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Jakub Madrjas 16 września 2023

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Michał Szymajda 15 września 2023

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Pasażer i linie lotnicze

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Michał Szymajda 17 września 2023

Zobacz również:

Bezpośrednim pociągiem z Norymbergi na lotnisko w Monachium

Pasażer i linie lotnicze

Bezpośrednim pociągiem z Norymbergi na lotnisko w Monachium

Artur Bogdanowicz 31 sierpnia 2023

Monachium: Prawie 17 mln pasażerów w półroczu 2023

Infrastruktura i lotniska

Monachium: Prawie 7 mln pasażerów w Q1. Wciąż dużo poniżej poziomu z 2019

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5