Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Mikołów przeciwny linii kolejowej do CPK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Mikołów przeciwny linii kolejowej do CPK
fot. Michał Szymajda
Mieszkańcy i władze Mikołowa w województwie śląskim sprzeciwiają się budowie jednej z zaplanowanych linii do Centralnego Portu Komunikacyjnego – podaje PAP. Chodzi o trasę, która zgodnie z planami budowy megalotniska miałaby przebiegać przez miasto.

W pierwszej połowie lutego ruszyły konsultacje w sprawie budowy planowanych linii do CPK. Udział w nich, poprzez aktywność na stronie internetowej spółki, może wziąć każdy. Negatywną opinię w sprawie budowy jednej z linii kolejowych – nr 170, która ma przebiegać przez miasto, wydał właśnie burmistrz Mikołowa, Stanisław Piechula. Do tego dodane zostaną również uwagi mieszkańców oraz radnych.

„Mieszkańcy Mikołowa doskonale rozumieją konieczność skomunikowania poszczególnych regionów kraju z przyszłym Centralnym Portem, jednak absolutnie nie może się to odbywać kosztem mieszkańców naszego miasta ani chronionego obszaru Śląskiego Ogrodu Botanicznego, który jest największym obiektem tego rodzaju w Polsce, i na który miasto poniosło wielomilionowe nakłady” – głosi cytowane przez PAP oświadczenie burmistrza Piechuli, który dodał również, że trasa kolejowa miałaby biec wzdłuż nowych osiedli, przecinając istniejące już domy.

Burmistrz miasta zaznaczył także, że linia kolejowa stoi w sprzeczności do zaplanowanych już wcześniej inwestycji przyrodniczych, budowlanych i drogowych. „Negatywnie opiniujemy przedstawione przez CPK plany i składamy swój protest w tej sprawie" – podsumował burmistrz Mikołowa.

Miasto martwi także fakt, że w planach nie ma pomysłu na modernizację istniejącej już infrastruktury kolejowej: mikołowskiego dworca i budowanego dużego centrum przesiadkowego, które jest obecnie w trakcie powstawania. Obie te inwestycje znacznie usprawniłyby komunikację miejską.

Konsultacje potrwają do 10 marca. Wcześniej pełnomocnik ds. budowy projektu, Marcin Horała, zapewniał, że spółka chce, aby mieszkańcy mieli głos w sprawie tej inwestycji i realny na nią wpływ. – Każda ze zgłoszonych uwag zostanie sprawdzona przez specjalistów w sposób drobiazgowy. W ten sposób dowiemy się, które z zaproponowanych zmian są merytorycznie uzasadnione i zostaną wprowadzone w życie – mówił Horała.

Łącznie w ramach komponentu kolejowego CPK ma powstać około 1600 km nowych i zmodernizowanych tras, wraz z odcinkami o standardzie Kolei Dużych Prędkości. Jak wynika z założeń przygotowywanych inwestycji, podróż pociągiem ze stolicy do nowego Portu Lotniczego Solidarność zajmie 15 minut, a z Łodzi – niespełna 30 minut. Z Wrocławia i Poznania dojedziemy do Warszawy w czasie poniżej 2 godz., a np. czas przejazdu między Krakowem i Katowicami skróci się do zaledwie 35 minut. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Horała: Sam się zwolnię, audyt CPK nic nie znaczy

Infrastruktura i lotniska

Horała: Sam się zwolnię, audyt CPK nic nie znaczy

Redakcja/przegląd prasy 04 grudnia 2023

Horała: Twarda rezygnacja z CPK trudna i kosztowna. Stracimy reputację

Infrastruktura i lotniska

CPK: Projekt budowlany terminala i dworca w Q1 2024

Infrastruktura i lotniska

CPK: Projekt budowlany terminala i dworca w Q1 2024

Redakcja/inf. pras. 30 listopada 2023

Zobacz również:

Horała: Sam się zwolnię, audyt CPK nic nie znaczy

Infrastruktura i lotniska

Horała: Sam się zwolnię, audyt CPK nic nie znaczy

Redakcja/przegląd prasy 04 grudnia 2023

Horała: Twarda rezygnacja z CPK trudna i kosztowna. Stracimy reputację

Infrastruktura i lotniska

CPK: Projekt budowlany terminala i dworca w Q1 2024

Infrastruktura i lotniska

CPK: Projekt budowlany terminala i dworca w Q1 2024

Redakcja/inf. pras. 30 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Horała: Sam się zwolnię, audyt CPK nic nie znaczy

Infrastruktura i lotniska

Horała: Sam się zwolnię, audyt CPK nic nie znaczy

Redakcja/przegląd prasy 04 grudnia 2023

Horała: Twarda rezygnacja z CPK trudna i kosztowna. Stracimy reputację

Infrastruktura i lotniska

CPK: Projekt budowlany terminala i dworca w Q1 2024

Infrastruktura i lotniska

CPK: Projekt budowlany terminala i dworca w Q1 2024

Redakcja/inf. pras. 30 listopada 2023

Zobacz również:

Horała: Sam się zwolnię, audyt CPK nic nie znaczy

Infrastruktura i lotniska

Horała: Sam się zwolnię, audyt CPK nic nie znaczy

Redakcja/przegląd prasy 04 grudnia 2023

Horała: Twarda rezygnacja z CPK trudna i kosztowna. Stracimy reputację

Infrastruktura i lotniska

CPK: Projekt budowlany terminala i dworca w Q1 2024

Infrastruktura i lotniska

CPK: Projekt budowlany terminala i dworca w Q1 2024

Redakcja/inf. pras. 30 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5