Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Meridiana zmienia się w Air Italy. Chce wykorzystać słabość Alitalii


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-02-22 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ thelocal.it

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Meridiana zmienia się w Air Italy. Chce wykorzystać słabość Alitalii
fot. Wikimedia
Włoski przewoźnik Meridiana zmienił nazwę na Air Italy. Ma przy tym ambicje, by stać się największą linią lotniczą w kraju i zdetronizować Alitalię. „Nowy” operator póki co jest przewoźnikiem numer 2 we Włoszech, ale do 2022 roku planuje czterokrotnie zwiększyć flotę.
Przewoźnik będzie korzystać z dofinansowania menedżerów Qatar Airways. Qatar posiada tam 49 proc. udziałów, pozostałe 51 proc. należą do poprzedniego właściciela Meridiany, sardyńskiej firmy Alisarda. Air Italy początkowo będzie miała dwie bazy – Olbię na Sardynii oraz na mediolańskich lotnisku Malpensa. Następnie skoncentruje się na Rzymie.

Od maja siatka połączeń zostanie powiększona o rejsy na trasie z Mediolanu do Rzymu, Neapolu, Palermo, Katanii oraz Lamezia Terme. Rejsy długodystansowe, które wystartują w czerwcu 2018, to loty z Mediolanu do Miami i Nowego Jorku, a od sierpnia 2018 także do Bangkoku. W 2019 Air Italy ma zacząć latać na trasach długodystansowych również z Rzymu. Zgodnie z planem do roku 2022 flota Air Italy powiększyć się czterokrotnie i będzie przewozić po 10 mln pasażerów rocznie. W ciągu najbliższych 4 lat do Air Italy przyleci 20 nowych Boeingów 737-MAX. Pierwszy z nich ma się pojawić już w marcu 2018. Kolejny etap rozwoju to włączenie do floty Dreamlinerów 787-8, i dzierżawa od Qatar Airways Airbusów 330-200. 

Poprzez rebranding Meridiany Qatar Airways chce wykorzystać słabą pozycję Alitalii, głównego przewoźnika we Włoszech, którego losy nie są jeszcze przesądzone. Kto kupi linie lotnicze, obsługujące Półwysep Apeniński? Wśród kandydatów zainteresowanych odkupieniem aktywów linii są: Ryanair, Hainan Airlines, Air China, Air France, easyJet czy Lufthansa. Ten ostatni przewoźnik zaproponował 250 mln euro za przejęcie części floty i 6 tys. załogi. Zgodnie z ustaleniami niemiecka linia chce zachować ok. 100 samolotów z liczącej 123 maszyny floty Alitalii. Lufthansa nie jest zainteresowana usługami naziemnymi i przejmie jedynie odchudzoną wersję Alitalii. Teraz do gry dołącza węgierski przewoźnik niskokosztowy Wizz Air. Sprawie sprzedaży narodowej włoskiej linii przyglądamy się tutaj

Qatar Airways w zeszłym roku kupiły udziały w Meridianie. Katarski przewoźnik ma już zresztą silną pozycję we Włoszech, obsługując ponad 40 lotów tygodniowo ze swojej bazy w Dosze.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Włoskie linie lotnicze umacniają pozycję po przejęciu udziałów przez Qatar Airways

Pasażer i linie lotnicze

Włoskie linie lotnicze umacniają pozycję po przejęciu udziałów przez Qatar Airways

Justyna Urbaniak 20 grudnia 2017

Qatar Airways otrzyma wsparcie od rządu?

Biznes i przemysł

Qatar Airways otrzyma wsparcie od rządu?

Magdalena Wosińska 05 grudnia 2017

Qatar Airways przejmują włoskie linie lotnicze

Biznes i przemysł

Qatar Airways przejmują włoskie linie lotnicze

Justyna Urbaniak 02 października 2017

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5