Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lufthansa pójdzie na ustępstwa ws. zakupu Air Berlin


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2017-12-03 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Reuters/ ch-aviation.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa pójdzie na ustępstwa ws. zakupu Air Berlin
Fot. Vadimir Kitarenko
W związku z obawami urzędu antymonopolowego Lufthansa spotkała się z Komisją Europejską. Dyrektor generalny Carsten Spohr chce w ten sposób uniknąć dalszych nieprzychylnych głosów swoich konkurentów, którzy mówią wprost o monopolizacji rynku krajowego i na terenie Austrii.
Po ogłoszeniu przez Air Berlin upadłości w sierpniu Lufthansa zaproponowała kupno za 210 mln euro austriacką linię Niki, firmę cargo LG Walter, 81 samolotów wąskokadłubowych z floty przewoźnika i jego sloty.

Według informacji agencji Reuters, że Spohr spotkał się w środę, 29 listopada, z unijną komisarz ds. Konkurencji Margrethe Vestager w celu omówienia obaw antymonopolowych dotyczących przejęcia Niki przez Lufthansę. Strony nie ujawniają szczegółów propozycji ustępstw. Instytucja wydała jednak oświadczenie, z którego wynika, że działania Lufthansy, Niki i LGW nakładają się na ponad 100 trasach. Przypomniała także, że Wiedeń jest już głównym węzłem dla austriackiej linii lotniczej Grupy Lufthansa (OS, Wiedeń), a także spółki zależnej Eurowings, Eurowings Europe.

W związku z tym oczekuje się, że Lufthansa dokona znaczących ustępstw wobec Brukseli w celu przeforsowania umowy. Niemiecka telewizja n-tv ujawniła, że linia chce odstąpić sloty Niki i LGW należące do Air Berlin. Agencja DPA podaje natomiasy, Lufthansa byłaby gotowa odstąpić cześć swych slotów na dużych niemieckich lotniskach.

Lufthansa finansuje obecnie operację Niki, mając nadzieję na integrację przewoźnika z portfolio przewoźników Eurowings. Jeżeli jednak nie dojdzie do porozumienia z Komisją Euopejską, wówczas Niki musiałby złożyć wniosek o ogłoszenie bankructwa, narażając 800 osób na ryzyko.

Tymczasem, w świetle tych obaw, założyciel Niki, Niki Lauda, powtórzył swoje zainteresowanie odzyskaniem kontroli nad linią lotniczą. Złożył konkurencyjną ofertę dla przewoźnika, ale ostatecznie został pokonany przez Lufthansę.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing 737 MAX 8: Nowe dziecko LOT-u (ZDJĘCIA)

Pasażer i linie lotnicze

Boeing 737 MAX 8: Nowe dziecko LOT-u (ZDJĘCIA)

Emilia Derewienko 02 grudnia 2017

LOT: Pierwszy Boeing 737 MAX 8 przyleciał do Warszawy

Biznes i przemysł

LOT: Pierwszy Boeing 737 MAX 8 przyleciał do Warszawy

Emilia Derewienko 02 grudnia 2017

Afrykańska linia zamawia u Bombardiera Q400

Biznes i przemysł

Afrykańska linia zamawia u Bombardiera Q400

Magdalena Wosińska 02 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5