Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa obniża limit bagażu między Indiami a Ameryką Północną

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-08-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Lufthansa obniża limit bagażu między Indiami a Ameryką Północną
fot. Lufthansa
Loty między Indiami a Ameryką Północną – które i tak w dzisiejszych czasach kosztują fortunę, ze względu na wysokie ceny paliw i słabą rupię indyjską – staną się teraz jeszcze droższe dla tych, którzy podróżują w klasie ekonomicznej z bagażem rejestrowanym. Lufthansa od teraz pozwala na przewóz jednego bezpłatnego bagażu rejestrowanego dla wszystkich rezerwacji w klasie ekonomicznej dokonanych od 1 sierpnia. Osoby, które zarezerwowały lot do 31 lipca, są zwolnione z dodatkowej opłaty.

Podczas gdy podróżni z Indii,   lecący do Ameryki Północnej,   mają wiele opcji podróży (połączenia non-stop i z jedną przesiadką), tego samego nie można powiedzieć o limicie bagażu. Terminale odlotów głównych indyjskich lotnisk często są świadkami sytuacji, gdzie Hindusi wybierający się w podróż do Kanady i USA pchają bagażowy wózek wypełniony po brzegi. Nowo wprowadzona polityka bagażowa Lufthansy, jak informuje „The Times of India” wymaga teraz dodatkowej opłaty za przewóz drugiego nadanego podczas odprawy bagażu.

Od 1 sierpnia niemiecki przewoźnik zaczął pobierać dodatkową opłatę od pasażerów latających między Indiami a Ameryką Północną z drugą sztuką bagażu rejestrowanego, jeśli mają wykupiony przelot w taryfie ekonomicznej. Jednak osoby, które zarezerwowały lot do 31 lipca, są zwolnione z dodatkowej opłaty.

Od teraz pasażer klasy ekonomicznej Lufthansy będzie musiał zapłacić dodatkowo 200 euro w przypadku zakupu drugiego bagażu przez Internet lub 250 euro, jeśli zechce dodać taką opcję podczas dokonywania odprawy na lotnisku. W przypadku podróży powrotnej oznacza to dodatkowe 400 do 500 euro, które podróżny musi doliczyć do kwoty ponoszonej za sam bilet lotniczy. Warto w tym miejscu wspomnieć, że amerykańscy przewoźnicy od kilku lat dopuszczają na przewóz tylko jedną sztukę bagażu rejestrowanego bez dodatkowej opłaty od pasażerów klasy ekonomicznej.

„Z dniem 1 sierpnia 2022 roku polityka Lufthansy dotycząca bezpłatnego bagażu została dostosowana do atlantyckich partnerów joint venture tj. United Airlines i Air Canada. Na wszystkich trasach między Indiami a Ameryką Północną (USA, Kanada, Meksyk itp.) linie z grupy Lufthansy wraz ze swoimi partnerami zaoferują jedną sztukę bezpłatnego bagażu rejestrowanego w klasie ekonomicznej" – przekazało indyjskiemu dziennikowi „The Times of India” lokalne wiodące biuro podróży.

„Polityka bagażowa dla wszystkich innych klas przeloty, a także dodatkowy bezpłatny limit bagażu dla klientów statusowych pozostaną niezmienione. Wszystkie rezerwacje, które zostały wystawione do 31 lipca 2022 r., będą akceptowane zgodnie z aktualnym limitem bagażu” – dodano w komunikacie.

Powód – cena lotniczej kerozyny

Decyzja o zmniejszeniu limitu bagażu najprawdopodobniej wynika z obecnego wzrostu cen paliw i wynikających z tego dodatkowych wyzwań finansowych. Znaczna część przychodów jakie uzyskują linie lotnicze z lotów pasażerskich pochodzi z przewożonego przez nich frachtu. Wprowadzając opłatę za odprawiony przez pasażerów klasy ekonomicznej drugi bagaż, Lufthansa ma nadzieję zwolnić przestrzeń ładunkową w
swoich samolotach, aby przewieźć więcej lukratywnego cargo, co pozwoli wygenerować tak potrzebną w dzisiejszych czasach dodatkową gotówkę.

Air India – najtańsza opcja podróży do Ameryki

Jeśli chodzi limit bagażu na rejsach między Indiami a Ameryką Północną, Air India, pod względem hojności, jest na samym szczycie. Pandemia COVID-19 wpłynęła na preferencje pasażerów dotyczące lotów bez międzylądowań. W przypadku narodowych linii lotniczych Indii, Air India, i możliwości przewozu większej ilości bagażu rejestrowanego, bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat, wybór flagowego przewoźnika z subkontynentu indyjskiego będzie dla pasażerów bardzo atrakcyjny.

Szybkie porównanie taryf i polityki bagażowej różnych linii lotniczych rywalizujących o pasażerów w sektorze Indie-Ameryka Północna wyjaśnia, dlaczego wielu podróżnych woli polecieć Air Indią, pomimo problemów z ich usługami. Nie najgorzej w tym zestawieniu wypadają Polskie Linie Lotnicze LOT, które oferują darmowy przewóz dwóch bagaży, a cena przelotu również nie jest wygórowana.

Oto taryfy ekonomiczne i limit bagażu za bilet w jedną stronę z Nowego Delhi do Chicago w dniu 30 września:
  • Air India: 870 dolarów (dozwolony jest przewóz dwóch sztuk bagażu rejestrowanego o wadze do 23 kg),
  • Polskie Linie Lotnicze LOT: 1056 dolarów (dozwolony jest przewóz dwóch sztuk bagażu rejestrowanego o wadze do 23 kg),
  • United Airlines: 1317 dolarów (dozwolony jest przewóz jednej sztuki bagażu o wadze 23 kg),
  • Lufthansa: 1756 dolarów (dozwolony jest przewóz jednej sztuki bagażu o wadze 23 kg).

    Indyjski przewoźnik, Air India, ma jednak do czynienia z konkurencją ze strony przewoźników z Bliskiego Wschodu. Na przykład w przypadku podróży w ten sam dzień linie lotnicze Emirates oferują bilet w klasie ekonomicznej za 853 dolary. Emiracki operator zezwala pasażerowi na przewóz dwóch bagażów rejestrowanych, z czego każdy może ważyć do 23 kg. Biorąc pod uwagę obecne ceny paliw, okaże się, czy Lufthansa jest wyjątkiem, czy też więcej przewoźników pójdzie w jej ślady.
  • Tagi geolokalizacji:

    Podziel się z innymi:

    Pozostałe z wątku:

    Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

    Infrastruktura i lotniska

    Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

    Mateusz Kieruzal 14 września 2023

    LOT: Sukces lotów do Kairu

    Pasażer i linie lotnicze

    LOT: Sukces lotów do Kairu

    Mateusz Kieruzal 06 września 2023

    Zobacz również:

    Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

    Pasażer i linie lotnicze

    Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

    Mateusz Kieruzal 15 września 2023

    Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

    Biznes i przemysł

    Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

    Pasażer i linie lotnicze

    Pozostałe z wątku:

    Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

    Infrastruktura i lotniska

    Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

    Mateusz Kieruzal 14 września 2023

    LOT: Sukces lotów do Kairu

    Pasażer i linie lotnicze

    LOT: Sukces lotów do Kairu

    Mateusz Kieruzal 06 września 2023

    Zobacz również:

    Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

    Pasażer i linie lotnicze

    Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

    Mateusz Kieruzal 15 września 2023

    Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

    Biznes i przemysł

    Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

    Pasażer i linie lotnicze

    Kongresy
    Konferencje
    SZKOLENIE ON-LINE
    Śledź nasze wiadomości:
    Zapisz się do newslettera:
    Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
    Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
    Współpraca:
    Rynek Kolejowy
    Transport Publiczny
    Rynek Infrastruktury
    TOR Konferencje
    ZDG TOR
    ZDG TOR
    © ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5