Partner serwisu
Biznes i przemysł

„Łowca zysków” w Warszawie. Prezentacja Embraera 190-E2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Dzisiaj w siedzibie Polskich Linii Lotniczych LOT odbyła się oficjalna prezentacja nowego Embraera E190-E2. To część kampanii promocyjnej brazylijskiego producenta maszyn z rodziny E-Jet. 

W 2013 roku podczas Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryżu firma ogłosiła rozpoczęcie prac nad nową generacją samolotów odrzutowych komunikacji regionalnej E2. Jej efektem po pięciu latach jest rozwinięcie dobrze już znanych na rynku Embraerów 175, 190 i 195. Dzisiaj mieliśmy okazję zobaczyć drugi z wymienionych.

Co się zmienia

Embraer zdecydował się na silniki z rodziny Pratt & Whitney PW1000G, które można znaleźć choćby w cieszącym się popularnością Airbusie 320neo czy Airbusach 220 – byłych Bombardierach CSeries. W maszynach wprowadzono elektroniczny system sterowania statkiem powietrznym fly-by-wire oraz nową awionikę. 

Skrócono również skrzydła, co zmniejszyło zużycie paliwa. W ogóle ten aspekt nowych Embraerów jest przed producenta podkreślany najmocniej. Testy miały wykazać, że nowa 190 zużywa o 17,3 procent mniej "pilowożerny" od swojej starej wersji. Pracownicy firmy twierdzą, że w porównaniu do Airbusów A319neo oraz boeingów 737 MAX 7, Embraer E190-E2 wykazuje o 15 procent niższe spalanie na rejs, a także o 10 procent niższe spalanie w przeliczeniu na pasażera. A tych jest jest w 190 E-2 więcej, bo udało się dostawić trzy rzędy foteli. 

Czy nowe Embraery pojawią się w LOT?

Bombardiery Q400, które obecnie latają we flocie naszego największego przewoźnika, nie mają najlepszej passy. Choć nikt z LOT-u tego głośno nie powie, to szum wokół czterech awaryjnych lądowań nie służy pozyskiwaniu klientów i robieniu interesów. To działa na korzyść ewentualnego zakupu czy wyleasingowania proponowanych przez Brazylijczyków samolotów.

Dodatkowymi argumentami jest to, że Embraery stanowią podstawę floty europejskiej LOT-u (E170 – sześć sztuk, E175 – dwanaście sztuk i E195 dziesięć a za chwilę dwanaście). Na Okęciu jest zaś centrum serwisowym maszyn brazylijskiego producenta.

Fakt faktem, że LOT ma poważne niedobory we flocie i raczej zdecyduje się na dokupienie nowych maszyn, w tym pewnie i Bombardierów i Embraerów, niż np. na rezygnację z produktów Kanadyjczyków.

O sukcesie Embraerów z nowej rodziny świadczy fakt, że podczas wystawy lotniczej w Farnborough dowiedzieliśmy się, że firma z kraju kawy podpisała umowy na dostarczenie około trzystu maszyn. Wartość kontraktów oscyluje w graniach 15 mld dolarów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5