Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Lotnisko w Lublanie po upadku Adrii. Ożywienie dopiero w 2021 r.


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2019-10-09 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lotnisko w Lublanie po upadku Adrii. Ożywienie dopiero w 2021 r.
fot. airport-business.com
Port lotniczy Lublana Jože Pučnik oczekuje, że liczba pasażerów spadnie w tym roku o około 100 000 do 200 000, w związku z upadkiem jego największej linii lotniczej − Adria Airways. Operator Fraport Slovenija szacuje, że lotnisko obsłuży od 1,5 do 1,7 miliona podróżnych w 2019 r., ale wierzy, że w ciągu półtora roku będzie w stanie zastąpić większość tras byłego krajowego przewoźnika. 
− Fraport Slovenija współpracuje z liniami lotniczymi, aby zaspokoić zapotrzebowanie na ruch po odejściu Adrii z rynku. Obejmuje to zwiększenie zdolności na istniejących trasach, a także nowe usługi regularnych lotów w najbliższej przyszłości. Ponadto Fraport Slovenija pozostaje silnie zaangażowany w rozwój lotniska w Lublanie i dalszy wzrost ruchu pasażerskiego i towarowego − powiedział operator. Od czasu odejścia Adrii prawie wszyscy zagraniczni przewoźnicy obsługujący słoweńską stolicę zwiększyli swoje zdolności przewozowe, a niektórzy również zwiększyli częstotliwości. Ponadto Lufthansa, Brussels Airlines i Swiss International Air Lines ogłosiły nowe loty do Lublany od sezonu zimowego.

Lotnisko w Lublanie wciąż szuka rozwiązania, które obejmie sieć docelową Adrii na Bałkanach, a szczególnie pracuje nad ustanowieniem lotów do Skopje, które według niego jest ważnym miejscem docelowym dla biznesu.

− Fraport Slovenija ściśle współpracuje ze wszystkimi istniejącymi i nowymi liniami lotniczymi w celu zwiększenia liczby miejsc docelowych, częstotliwości lotów i/ lub pojemności miejsc przez stolicę Słowenii. Na rozwijającym się europejskim rynku lotniczym linie lotnicze przechodzą w ostatnich latach konsolidacje. Oczekuje się, że inni przewoźnicy będą szybko odbierać ruch i trasy Lublany, które nie są już obsługiwane przez Adria Airways − powiedział operator lotniska. − Dla nas największą niewiadomą nie jest to, czy linie lotnicze przybędą, ale kiedy przybędą i znajdą dostępną przepustowość i załogę − zauważył  dyrektor generalny Zmago Skobir.

Pomimo spodziewanego gwałtownego spadku liczby pasażerów w nadchodzących miesiącach, lotnisko w Lublanie osiągnie do końca roku zysk. Dług Adrii w wysokości ponad czterech milionów euro należny operatorowi zostanie częściowo zrekompensowany.

− Obecnie Fraport Slovenija inwestuje ponad dwadzieścia milionów euro w nowy terminal pasażerski, który zostanie w pełni zintegrowany z istniejącą infrastrukturą i ma zostać otwarty na początku 2021 roku. Kompleks terminali zwiększy przepustowość, poprawi komfort podróży i zapewni większy wzrost możliwości dla linii lotniczych w przyszłości. Fraport Slovenija dzięki niedawno otwartej Akademii Lotniczej Fraport i planowanym nowym projektom miasteczka lotniskowego rozszerza także inne możliwości biznesowe na lotnisku w Lublanie − powiedział operator. − Bardzo ubolewamy nad wszczęciem postępowania upadłościowego przez Adria Airways. To był nasz ważny i cenny partner biznesowy od otwarcia lotniska w 1963 r. − dodał.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Polski sektor kosmiczny zgłasza zapotrzebowanie na specjalistów

Biznes i przemysł

Polski sektor kosmiczny zgłasza zapotrzebowanie na specjalistów

Aleksander Domański 09 października 2019

Pracownicy lotniska w Lublanie wydają ostrzeżenie o strajku

Infrastruktura i lotniska

Pracownicy lotniska w Lublanie wydają ostrzeżenie o strajku

Justyna Urbaniak 02 września 2019

 

Pociągi zastąpią samoloty Swiss na trasie Zurych – Lugano

Infrastruktura i lotniska

Pociągi zastąpią samoloty Swiss na trasie Zurych – Lugano

11 października 2019

Boeing: 38 samolotów B737NG z pęknięciami strukturalnymi

Biznes i przemysł

Boeing: 38 samolotów B737NG z pęknięciami strukturalnymi

11 października 2019

Gliwice: Koniec modernizacji lotniska dla ruchu biznesowego

Infrastruktura i lotniska

Gliwice: Koniec modernizacji lotniska dla ruchu biznesowego

11 października 2019

LOT wspomaga Lasy Państwowe. Nagroda „Partner dla klimatu”

Pasażer i linie lotnicze

LOT wspomaga Lasy Państwowe. Nagroda „Partner dla klimatu”

11 października 2019

Lotnisko Daxing będzie częściowo zasilane przez baterie słoneczne

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Daxing będzie częściowo zasilane przez baterie słoneczne

11 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5