Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Lublanie po upadku Adrii. Ożywienie dopiero w 2021 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Lotnisko w Lublanie po upadku Adrii. Ożywienie dopiero w 2021 r.
fot. airport-business.com
Port lotniczy Lublana Jože Pučnik oczekuje, że liczba pasażerów spadnie w tym roku o około 100 000 do 200 000, w związku z upadkiem jego największej linii lotniczej − Adria Airways. Operator Fraport Slovenija szacuje, że lotnisko obsłuży od 1,5 do 1,7 miliona podróżnych w 2019 r., ale wierzy, że w ciągu półtora roku będzie w stanie zastąpić większość tras byłego krajowego przewoźnika. 

− Fraport Slovenija współpracuje z liniami lotniczymi, aby zaspokoić zapotrzebowanie na ruch po odejściu Adrii z rynku. Obejmuje to zwiększenie zdolności na istniejących trasach, a także nowe usługi regularnych lotów w najbliższej przyszłości. Ponadto Fraport Slovenija pozostaje silnie zaangażowany w rozwój lotniska w Lublanie i dalszy wzrost ruchu pasażerskiego i towarowego − powiedział operator. Od czasu odejścia Adrii prawie wszyscy zagraniczni przewoźnicy obsługujący słoweńską stolicę zwiększyli swoje zdolności przewozowe, a niektórzy również zwiększyli częstotliwości. Ponadto Lufthansa, Brussels Airlines i Swiss International Air Lines ogłosiły nowe loty do Lublany od sezonu zimowego.

Lotnisko w Lublanie wciąż szuka rozwiązania, które obejmie sieć docelową Adrii na Bałkanach, a szczególnie pracuje nad ustanowieniem lotów do Skopje, które według niego jest ważnym miejscem docelowym dla biznesu.

− Fraport Slovenija ściśle współpracuje ze wszystkimi istniejącymi i nowymi liniami lotniczymi w celu zwiększenia liczby miejsc docelowych, częstotliwości lotów i/ lub pojemności miejsc przez stolicę Słowenii. Na rozwijającym się europejskim rynku lotniczym linie lotnicze przechodzą w ostatnich latach konsolidacje. Oczekuje się, że inni przewoźnicy będą szybko odbierać ruch i trasy Lublany, które nie są już obsługiwane przez Adria Airways − powiedział operator lotniska. − Dla nas największą niewiadomą nie jest to, czy linie lotnicze przybędą, ale kiedy przybędą i znajdą dostępną przepustowość i załogę − zauważył  dyrektor generalny Zmago Skobir.

Pomimo spodziewanego gwałtownego spadku liczby pasażerów w nadchodzących miesiącach, lotnisko w Lublanie osiągnie do końca roku zysk. Dług Adrii w wysokości ponad czterech milionów euro należny operatorowi zostanie częściowo zrekompensowany.

− Obecnie Fraport Slovenija inwestuje ponad dwadzieścia milionów euro w nowy terminal pasażerski, który zostanie w pełni zintegrowany z istniejącą infrastrukturą i ma zostać otwarty na początku 2021 roku. Kompleks terminali zwiększy przepustowość, poprawi komfort podróży i zapewni większy wzrost możliwości dla linii lotniczych w przyszłości. Fraport Slovenija dzięki niedawno otwartej Akademii Lotniczej Fraport i planowanym nowym projektom miasteczka lotniskowego rozszerza także inne możliwości biznesowe na lotnisku w Lublanie − powiedział operator. − Bardzo ubolewamy nad wszczęciem postępowania upadłościowego przez Adria Airways. To był nasz ważny i cenny partner biznesowy od otwarcia lotniska w 1963 r. − dodał.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Frankfurt: Listopad wciąż poniżej poziomu z 2019

Infrastruktura i lotniska

Frankfurt: Listopad wciąż poniżej poziomu z 2019

Rafał Dybiński 19 grudnia 2023

Frankfurt: Październik dużo lepszy niż przed rokiem

Infrastruktura i lotniska

Frankfurt: Październik dużo lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 22 listopada 2023

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Prawo i polityka

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Roman Czubiński 01 listopada 2023

Frankfurt: Wrzesień dużo lepszy niż przed rokiem, ale słabszy niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Lotnisko w Lublanie ma być czarterowym hubem

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Lublanie ma być czarterowym hubem

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Pracownicy lotniska w Lublanie wydają ostrzeżenie o strajku

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Frankfurt: Listopad wciąż poniżej poziomu z 2019

Infrastruktura i lotniska

Frankfurt: Listopad wciąż poniżej poziomu z 2019

Rafał Dybiński 19 grudnia 2023

Frankfurt: Październik dużo lepszy niż przed rokiem

Infrastruktura i lotniska

Frankfurt: Październik dużo lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 22 listopada 2023

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Prawo i polityka

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Roman Czubiński 01 listopada 2023

Frankfurt: Wrzesień dużo lepszy niż przed rokiem, ale słabszy niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Lotnisko w Lublanie ma być czarterowym hubem

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Lublanie ma być czarterowym hubem

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Pracownicy lotniska w Lublanie wydają ostrzeżenie o strajku

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5