Na stołecznym Lotnisku Chopina zmienił się model zarządzania kontrolą bezpieczeństwa pasażerów i bagaży – od 15 czerwca odpowiada za nią nowa firma ACS. Zastąpiła ona dotychczasową firmę Konsalnet, która pojawiła się w porcie po zmianach w prawie lotniczym.
Konsalnet wielokrotnie krytykowany był za poziom świadczonych usług. Pod koniec ubiegłego roku Urząd Lotnictwa Cywilnego wykazał poważne naruszenia ze strony firmy, w związku z czym ówczesny dyrektor Lotniska Chopina Michał Kaczmarzyk zapowiedział rozwiązanie z firmą kontraktu. Rozwiązanie przyszło tuż przed zbliżającym się szczytem NATO i Światowymi Dniami Młodzieży.
Te dwie imprezy to dla stołecznego portu na tyle duże wydarzenie, że zdecydowano również o zaangażowaniu dodatkowych patroli służb ochrony, zmianach w organizacji ruchu i postoju przed terminalem, a także instalacji nowych systemów monitoringu umożliwiających zapisywanie numerów rejestracyjnych pojazdów.
- Lipiec jest zawsze najbardziej obciążonym miesiącem na lotnisku. W ubiegłym roku obsłużyliśmy ponad 1,2 mln osób, w tym roku spodziewamy się jeszcze o 100 tys. więcej - wyjaśnia Mariusz Szpikowski, dyrektor stołecznego lotniska. – W tym roku na rekordowy ruch wakacyjny nakładać się będą jeszcze przyloty delegacji rządowych oraz zorganizowanych grup pielgrzymów.
Elementem zwiększania bezpieczeństwa na lotnisku jest również decyzja prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego o powiększeniu granic administracyjnych lotniska o tereny parkingów i dróg dojazdowych przed terminalem (aż do ul. Gordona Benetta). Decyzja ta – wydana na wniosek Portów Lotniczych – umożliwi lepszą kontrolę i zabezpieczenie tego terenu, a także skuteczną walkę z pseudotaksówkarzami, którzy psują wizerunek lotniska.
Lotnisko Chopina w Warszawie jest największym portem lotniczym w Polsce. W ubiegłym roku obsłużono tu 11,2 mln podróżnych, ale ruch stale rośnie. W sumie w 2016 roku Lotnisko Chopina planuje obsłużyć 12 mln podróżnych. W kolejnych 2-3 latach przewiduje się wzrost ruchu na poziomie 5-6 proc. Docelowo stołeczny port będzie odprawiać 25 milionów pasażerów rocznie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.