Lotnisko Chopina: Opóźnienia generowane przez lotnisko stanowią znikomy procent - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Lotnisko Chopina: Opóźnienia generowane przez lotnisko stanowią znikomy procent


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-03-15 14:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy,pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lotnisko Chopina: Opóźnienia generowane przez lotnisko stanowią znikomy procent
fot. Lotnisko Chopina
Z rankingu AirHelp wynika, że wśród 10 największych polskich lotnisk największy odsetek opóźnionych bądź odwołanych lotów przypadł Lotnisku Chopina. Według danych opublikowanych przez firmę wskaźnik zakłóceń kursów na stołecznym lotnisku sięgnął w 2017 roku 25 proc. Władze stołecznego portu wskazują, że wynik ten nie jest winą lotniska.
– Informując o opóźnieniach w ruchu lotniczym, trzeba pamiętać, że mogą one mieć dwojakie przyczyny. Mogą to być opóźnienia generowane przez lotnisko oraz opóźnienia generowane na lotnisku – przypominają przedstawiciele działu prasowego Lotniska Chopina.

W przypadku Lotniska Chopina opóźnienia generowane przez lotnisko stanowią znikomy procent. Według przedstawicieli portu to „zaledwie 0,177 proc. w pierwszym półroczu 2017 roku i 0,234 proc. w drugim półroczu 2017 roku wszystkich opóźnionych rejsów w odlocie. Słowo „wszystkich” nie jest tu przypadkowe. Mówimy bowiem o całości, a nie tylko o opóźnieniach powyżej 15 minut, na które powołuje się internetowy serwis AirHelp”.

Drugą, znaczną grupą opóźnień są opóźnienia generowane na lotnisku. Stanowią one pozostały procent wszystkich opóźnionych rejsów w przypadku Lotniska Chopina. Składają się na to między innymi: opóźnienia w obsłudze samolotu przez agenta handlingowego, opóźnione przyloty samolotów, usterki i awarie statków powietrznych – niezawinione przez port lotniczy oraz opóźnienia związane z zarządzaniem przestrzenią powietrzną.

W przypadku opóźnień związanych z pracą agenta handlingowego warto wskazać, że stroną umowy jest linia lotnicza (nie lotnisko), w ramach której agent odpowiada między innymi za: sprzątanie samolotów, obsługę statków powietrznych na płycie, obsługę pasażerów w check-in i gate oraz załadunek i rozładunek bagażu – podaje stołeczny port i dodaje, że zarządzający lotniskiem, Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, wykorzystuje wszystkie możliwe środki, aby zminimalizować skalę opóźnień w tym także niezależnych od portu.

– Chcielibyśmy także zwrócić uwagę, że nasz port w ostatnim roku obsłużył rekordową liczbę pasażerów – w pierwszych dwóch miesiącach 2018 roku z lotniska skorzystało 2 180 645 osób, co oznacza wzrost o 14,7 procent względem analogicznego okresu roku ubiegłego – przypominają przedstawiciele lotniska.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Najmniej opóźnionych lotów w Katowicach. Najwięcej – w stołecznym porcie

Infrastruktura i lotniska

Najmniej opóźnionych lotów w Katowicach. Najwięcej – w stołecznym porcie

Justyna Urbaniak 14 marca 2018

Milion pasażerów na Lotnisku Chopina

Infrastruktura i lotniska

Milion pasażerów na Lotnisku Chopina

Magdalena Wosińska 07 marca 2018

PLL LOT szuka pracowników na wakacje na Lotnisku Chopina

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT szuka pracowników na wakacje na Lotnisku Chopina

Emilia Derewienko 06 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS