W 2015 roku Lotnisko Chopina obsłużyło punktualnie aż 89,87 proc. To najlepszy wynik na świecie wśród wszystkich średnich portów lotniczych obsługujących od 10 do 20 mln pasażerów rocznie.
Wyniki pochodzą z danych brytyjskiej firmy analitycznej OAG i potwierdzają, że w 2015 roku warszawskie Lotnisko Chopina pod względem punktualności przegoniło takie porty jak lotnisko w Kopenhadze (88,53 proc. punktualnych lotów), Moskwie-Szeremietiewo (88,48 proc.) i Helsinkach (88,43 proc.).
Do najpunktualniejszych dużych portów lotniczych (powyżej 20 mln pasażerów) OAG zaliczyła Tokyo Haneda, gdzie aż 91,25 proc. lotów odbyło się punktualnie, Monachium (87,71 proc.) i Sao Paulo Guarulhos w Brazylii (87,47 proc.). W gronie lotnisk małych (poniżej 10 mln pasażerów), najlepszy okazał się port lotniczy w Osace (93,85 proc.) przed lotniskami Bruksela Charleroi (93,61 proc.) i Panama (92,55 proc.).
Doceniono również polskie linie lotnicze LOT, które z wynikiem 88,88 proc. punktualności lotów zajęły 10. miejsce na świecie. Najpunktualniejszą linią świata okazały się litewskie airBaltic (94,39 proc. lotów bez opóźnień).
Jestem ogromnie zadowolony z wyniku osiągniętego przez nasz port. Tak doskonały wskaźnik punktualności to wynik codziennych wysiłków wszystkich pracowników lotniska, agentów handlingowych i linii lotniczych. Cieszy zwłaszcza skuteczność LOT-u, który obsługując ponad 40 proc. ruchu na Lotnisku Chopina niemal wszystkie operacje wykonuje punktualnie. Myślę, że nasi pasażerowie mogą być dumni, że mają w Warszawie lotnisko i linię lotniczą na światowym poziomie – komentuje Michał Kaczmarzyk, dyrektor Lotniska Chopina.
Warszawskie Lotnisko Chopina jest dynamicznie rozwijającym się portem lotniczym, który już w tym roku planuje stać się największym portem lotniczym Europy Środkowo-Wschodniej (przeganiając swojego dotychczasowego rywala – port lotniczy w Pradze). W całym 2015 roku w porcie udało się przekroczyć granicę 11 mln pasażerów obsłużonych w ciągu roku. W 2016 roku – o ile nie wydarzy się nic nieprzewidzianego – port planuje obsłużyć 12 mln podróżnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.