Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

LOT z kontraktem na loty z Babimostu do stolicy


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-03-19 09:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT z kontraktem na loty z Babimostu do stolicy
fot. Babimost
Jak się można było spodziewać, przetarg na obsługę połączeń pomiędzy lotniskiem w Babimoście i stołecznym portem im. Fryderyka Chopina, ogłoszony przez władze województwa lubuskiego, wygrały Polskie Linie Lotnicze LOT.
Nasz narodowy przewoźnik złożył ofertę opiewającą na kwotę 14,9 mln złotych. Był jednym oferentem. Województwo lubuskie finansuje połączenia w ramach promowania regionu. Teraz LOT będzie zobowiązany do realizowania 12 połączeń tygodniowo samolotami co najmniej z 50 miejscami pasażerskimi. Od czerwca ilość lotów zwiększy się do 20 – 10 startów i takiej samej liczby lądowań.

LOT jest obecnie jedyną linią operującą z najmniejszego polskiego portu regionalnego, który w zeszłym roku  obsłużył 21 934 podróżnych, czyli o 23,9 proc. więcej niż w roku 2017. Aż 20 630 pasażerów z tej liczby stanowili klienci Lotu. W czerwcu tego roku mają ruszyć loty czarterowe do Turcji Biura Podróży Coral Travel realizowane przez Onur Air. LOT lata z Babimostu na podstawie niemalże identycznej umowy od marca 2017 roku, ta jednak wygasa z końcem tego miesiąca. Nowe porozumienie pomiędzy przewoźnikiem a władzami województwa będzie obowiązywać do końca 2020 roku.

– Złożony we wrześniu ub. roku wniosek dotyczy objęcia połączenia lotniczego między Zieloną Górą a Warszawą na trzy lata obowiązkiem użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation), czyli wsparciem finansowym z budżetu państwa. To by m.in. pozwoliło uniknąć wspierania przewoźników pieniędzmi przeznaczonymi na promocję województwa – wyjaśnił członek zarządu woj. lubuskiego Marcin Jabłoński.

Rejs między Zieloną Górą a Warszawą trwa godzinę, a czas przesiadki na lotnisku Chopina w Warszawie na dalsze rejsy w większości kierunków europejskich – ok. 50 minut.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Uziemienie B737 MAX. LOT wynajmuje samoloty (AKTUALIZACJA)

Pasażer i linie lotnicze

Uziemienie B737 MAX. LOT wynajmuje samoloty (AKTUALIZACJA)

Piotr Bożyk 13 marca 2019

LOT jednak uziemi MAX-y. Europa zamyka przestrzeń powietrzną dla B737 MAX (aktualizacja)

Biznes i przemysł

LOT jednak uziemi MAX-y. Europa zamyka przestrzeń powietrzną dla B737 MAX (aktualizacja)

Emilia Derewienko, Łukasz Malinowski 12 marca 2019

PLL LOT nie uziemią MAX-ów

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT nie uziemią MAX-ów

Emilia Derewienko 11 marca 2019

 

Luksusowy ACJ320neo dla Comlux

Biznes i przemysł

Luksusowy ACJ320neo dla Comlux

25 marca 2019

Grupa Aerofłot: Wyniki przewozowe za luty

Pasażer i linie lotnicze

Grupa Aerofłot: Wyniki przewozowe za luty

25 marca 2019

Boeing z kontraktem zbrojeniowym

Biznes i przemysł

Boeing z kontraktem zbrojeniowym

25 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5