Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT: Ilu pasażerów dokonuje upgrade’u do klasy biznes?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT: Ilu pasażerów dokonuje upgrade’u do klasy biznes?
fot. Waldemar Mazgaj/Port lotniczy Rzeszów-Jasionka
Polskie Linie Lotnicze LOT, podobnie jak inni tradycyjni przewoźnicy, oferują możliwość podwyższenia przed rejsem klasy przelotu. Z roku na rok liczba pasażerów, którzy wykupili bilety w klasie ekonomicznej i premium, lecz chcą lecieć w klasie biznes wzrasta. Średnio z takiej możliwości korzysta ich ponad 100 tysięcy rocznie.

Tradycyjne linie lotnicze, w przeciwieństwie do niskokosztowych odpowiedników, instalują w kabinach swoich samolotów klasę biznes. W branży lotniczej panuje przekonanie, że to klasa biznes sprawia, że prowadzona przez przewoźników „legacy” działalność jest rentowna. Podróżujący w klasie biznes odpowiadają średnio za około 12 proc. światowego ruchu lotniczego, podczas gdy uzyskiwane z przewozu pasażerów biznesowych odpowiadają już około za 75 proc. łącznie uzyskiwanych przychodów.

Linie lotnicze sprzedają bilety na oferowane przez siebie loty z dużym wyprzedzeniem. Takie działanie jest uzasadnione – im dłuższy okres sprzedaży, tym większa szansa, że wszystkie miejsca w samolocie zostaną sprzedane. Na około siedem dni przed dniem lotu, jeśli linie lotnicze widzą, że miejsca w klasie biznes wciąż są nie sprzedane, wysyłane są do pasażerów niższych klas (ekonomicznej premium i ekonomicznej) wiadomości z propozycją wzięcia udziału w tzw. licytacji, aby uzyskać upgrade, czyli podwyższenie klasy przelotu.

Licytacja odbywa się w formie internetowo składanych ofert – dodatkowej kwoty, jaką pasażer może lub chce przeznaczyć na dany lot. Jeśli podróżni nie składają ofert, system sprzedażowy, a w zasadzie algorytmy, obniża minimalną kwotę, aby zachęcić pasażerów do dokupienia upgrade’u. Dla linii lotniczych takie praktyki są wygodne, gdyż miejsca w kabinie premium są zajęte, a mogą być sprzedane dodatkowe bilety na przeloty w klasie ekonomicznej. Sytuacja, w której obie strony są zadowolone.

Oferty upgrade’owe wysyłają również Polskie Linie Lotnicze LOT. Z podwyższenia klasy przelotu mogą skorzystać pasażerowie, którzy wykupili bilety na rejsy polskiego przewoźnika w klasie ekonomicznej i ekonomicznej premium. Jak przekazało Rynkowi Lotniczemu biuro prasowe PLL LOT, każdego roku ponad 100 tys. pasażerów jest „zainteresowanych usługą podniesienia klasy podróży”. Akceptacja złożonej przez podróżnego oferty upgrade’u uzależniona jest od dostępności miejsc w danym rejsie. Można z niej skorzystać w przypadku rejsów LOT wewnątrz Europy, do Turcji, Ameryki Północnej, Azji, Indii oraz na Bliski Wschód (Izrael, Liban, Zjednoczone Emiraty Arabskie) oraz na Kaukaz (Armenia, Azerbejdżan i Gruzja). Od początku bieżącego roku zainteresowanych usługą upgrade’u było ponad 80 tys. pasażerów. Największym zainteresowaniem cieszą się loty na kierunkach północnoamerykańskich i azjatyckich.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

Biznes i przemysł

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

PLL LOT, Star Alliance 09 lipca 2025

Retrofit B787 w LOT opóźni się. Wi-Fi na przełomie roku

Pasażer i linie lotnicze

Stopover w LOT, czyli bezpłatne zwiedzenie Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Pozostałe z wątku:

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

Biznes i przemysł

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

PLL LOT, Star Alliance 09 lipca 2025

Retrofit B787 w LOT opóźni się. Wi-Fi na przełomie roku

Pasażer i linie lotnicze

Stopover w LOT, czyli bezpłatne zwiedzenie Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij