Leasingodawcą trzech boeingów 737 MAX 8, które Polskie Linie Lotnicze LOT planuje odebrać w roku 2025, będzie singapurska firmę BOC Aviation, która jeszcze nie dzierżawiła samolotów polskiemu przewoźnikowi.
Narodowy przewoźnik skrupulatnie realizuje strategię wzrostu, ogłaszając nowe trasy i później je inaugurując. Uruchamianie lotów do nowych destynacji możliwe jest dzięki rozbudowie floty samolotów wąskokadłubowych.
W ostatnim czasie LOT pozyskał boeingi 737 MAX 8 (zarówno nowe, jak i z rynku wtórnego), a kolejna taka maszyna zostanie odebrana w połowie sierpnia, jak również kolejne embraery: E195 i E195-E2. Wąskokadłubowiec brazylijskiej produkcji nowej generacji już 11 sierpnia rozpocznie czynną służbę.
W 2025 roku PLL LOT powinny odebrać, jeśli amerykański producent nie będzie miał kolejnych opóźnień w harmonogramie realizacji dostaw nowych samolotów, m.in. trzy boeingi 737 MAX 8, których leasingodawcą będzie singapurska firma BOC Aviation, która do tej pory nie była dzierżawcą samolotów dla LOT-u.
– Jesteśmy zachwyceni mogąc powitać LOT, flagowego polskiego przewoźnika i jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek, w naszej bazie klientów – powiedział dyrektor generalny i dyrektor zarządzający BOC Aviation, Steven Townend.
– Jako globalny leasingodawca stale budujemy relacje z klientami-liniami lotniczymi na całym świecie i dywersyfikujemy naszą sieć leasingobiorców. Samoloty dla LOT-u będą wspierać strategię rozwoju [przewoźnika, od red.] dzięki jednemu z najpopularniejszych i najbardziej oszczędnych wąskokadłubowych odrzutowców na świecie – dodał Townend.
Flota operatora liczy obecnie 12 B737 MAX 8, które oprócz realizacji lotów do m.in. Londynu-Heathrow, przydzielone są do obsługi połączeń do Astany, Rijadu, czy Taszkentu. Jak informował w lipcu Rynek Lotniczy,
dostawa części maszyn zaplanowana na rok 2025 opóźni się, o czym LOT został poinformowany przez leasingodawców.