Linie SpirintAir kolejnego ze swoich z saabów 340A (SP-KPL), który był eksploatowany od maja 2009 r. We flocie polskiego przewoźnika cargo pozostało 17 samolotów, w tym sześć saabów 340A.
Saab 340A o rejestracji SP-KPL i numerze seryjnym SE-E38, to prawie 40-letni samolot, który w wersji pasażerskiej zabiera na pokład 33 pasażerów. Maszyna została wyprodukowana w jesienią 1985 r. jeszcze jako
Saab Fairchild 340A, a do pierwszej linii, Crossair, trafiła w listopadzie 1985 r., następnie latała dla niemieckiej Delta Air, Deutsche BA skąd z powrotem wróciła do Crossair. W 1997 r. maszyna trafiła do australijskiej Hazelton Airlines, a następnie REX Airlines. Stamtąd w 2002 r. samolot trafił na Nową Zelandię gdzie latał dla Air Nelson oraz Air New Zealand Link. Po pobycie na Antypodach maszyna powróciła do Europy gdzie w 21 maja 2009 r. wylądowała ostatecznie we flocie SprintAir.
Wspomniany saab ostatnie komercyjne rejsy wykonał 13 października 2024 r. Zrealizował wtedy loty dla linii chorwackiej linii Trade Air rotację na trasie Osijek - Zagrzeb - Osijek - Zadar - Rijeka - Zadar - Osijek- Zagrzeb - Osijek. Następne dnia został przebazowany na trasie Osijek - Warszawa i pozostawał tutaj zaparkowany do 10 lipca br. kiedy to wykonał godzinny lot techniczny. Prawdopodobnie był to lot akceptacyjny nowego właściciela tego samolotu. Na początku sierpnia maszyna została wyrejestrowana z polskiego rejestru, a 12 sierpnia odleciała do amerykańskiej linii Phoenix Air pod nową rejestracją N189PA.
Samolot jest w trakcie przebazowania do USA, które ma miejsce w dniach 12-13 sierpnia. Saab poleci na trasie z Warszawy do Charlottesville z czterema międzylądowaniami technicznymi. Na razie dwa w Prestwick i Rejkiawiku ma za sobą, w kolejne w Narsarsuaq oraz Goose Bay przed nim.
To drugi saab 340A wycofany przez polską linię w tym roku. W lutym z floty odszedł saab o rejestracji
SP-KPG, który również trafił do linii Phoenix Air.
Flota polskiej linii
Obecnie we flocie SprintAira znajduje się 17 samolotów: 11 ATR-ów 72: sześć 72-200F, pięć 72-500F oraz sześć saabów 340A: trzy 340A(F) oraz trzy 340A(QC). Według informacji branżowych polska linia cargo będzie pozyskiwać w przyszłości kolejne maszyny ATR 72-500F.