Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-04-20 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
AW609 Fot. Leonardo
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo Helicopters poinformował, że w tym tygodniu rozpoczęła się produkcja wiropłatu AgustaWestland AW609 w zakładach w Filadelfii. Najnowszy produkt ma uzyskać certyfikację typu pod koniec tego roku, a pierwsza dostawa zaplanowana jest w drugim kwartale 2020 r. To bardzo dobre wiadomości płynące z opóźnionego kilka lat programu AW609.
AW609 TiltRotor to samolot hybrydowy o konstrukcji podobnej do opracowanego dla sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych V-22 Osprey. Maszyna Leonardo AgustaWestland powstała głównie z myślą o rynku cywilnym. Samoloty mają być używane przede wszystkim do przelotów pasażerskich, vip, operacji poszukiwawczo-ratowniczych, a także w przemyśle naftowym i gazowym. Nowa maszyna może latać z lądowisk, co znacznie ułatwia korzystanie i skraca czas podróży. AW609 może również zaoszczędzić cenny czas w procesie transplantologii. Samolot może odebrać np. serce dawcy z lądowiska szpitalnego i szybko przelecieć bezpośrednio do innego szpitala oddalonego o prawie 1000 mil, całkowicie omijając lotniska.

Pierwszy na świecie cywilny samolot hybrydowy jest produkowany w Stanach Zjednoczonych przez włoskiego giganta lotniczego Leonardo. Firma poinformowała, że rozpoczęła budowę pierwszego seryjnego modelu AW609 w tym tygodniu w swojej fabryce w Filadelfii. Samolot AW609 napędzają dwa silniki Pratt & Whitney Canada PT6C-67A, każdy o mocy 1447 kW, co pozwala na rozwinięcie prędkości przelotowej 482 km/h. Maszyna może przewieźć do 9 pasażerów na dystans 1490 km. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, AW609 uzyska certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa pod koniec tego roku i wejdzie do służby w 2020 r.

– AW609 stanowi, z technologicznego punktu widzenia, duży przełom. Otrzymujemy pozytywne liczby z przeprowadzanych przez nas testów w locie. Zrobiliśmy więc ważny i znaczący postęp. Certyfikujemy nowy śmigłowiec, ale jednocześnie także samolot turbośmigłowy. To nie jest łatwa ścieżka, ponieważ poświadczamy unikalny produkt, dlatego Leonardo bardzo blisko współpracuje z FAA w celu określenia przepisów dla tego nowego typu samolotu. W tej części niestety spotykamy się z wieloma przeszkodami i trudnościami – powiedział telewizji CNN Gian Piero Cutillo, dyrektor zarządzający Leonardo Helicopters.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Katowice Airport: Dobry pierwszy kwartał. Rekordowy wynik cargo

Infrastruktura i lotniska

Katowice Airport: Dobry pierwszy kwartał. Rekordowy wynik cargo

Emilia Derewienko 19 kwietnia 2019

Grecja: Modernizacja lotnisk w Zakynthos, Kawali i Chanii zakończona

Infrastruktura i lotniska

Grecja: Modernizacja lotnisk w Zakynthos, Kawali i Chanii zakończona

Justyna Urbaniak 19 kwietnia 2019

Airbus walczy o śmigłowce. Producent chce zmienić plany MSWiA

Biznes i przemysł

Airbus walczy o śmigłowce. Producent chce zmienić plany MSWiA

Magdalena Wosińska 10 maja 2018

 

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

Biznes i przemysł

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

05 czerwca 2019

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

Biznes i przemysł

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

05 czerwca 2019

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

Biznes i przemysł

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

04 czerwca 2019

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Prawo i polityka

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

04 czerwca 2019

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

Prawo i polityka

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

04 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5