Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Lipiec na Ławicy: Nadal największe zainteresowanie kierunkiem Londyn Luton

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ Port Lotniczy Poznań-Ławica

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Lipiec na Ławicy: Nadal największe zainteresowanie kierunkiem Londyn Luton
fot. Hochtief Polska
W lipcu 2016 roku lotnisko w Poznaniu obsłużyło 223 478 pasażerów, co oznacza 7,51% wzrostu względem tego samego miesiąca roku poprzedniego.

W segmencie połączeń regularnych odnotowano 127 548 pasażerów, a w tym na połączeniach LCC (tanie linie lotnicze) 96 313, z dynamiką wzrostu na poziomie 11,18 %. W segmencie przewoźników Legacy (przewoźnicy tradycyjni) liczba pasażerów to 31 235, z dynamiką wzrostu 9,18 %.

Żółtą koszulkę lidera wśród kierunków lotów, z ilością pasażerów na poziomie 17 156, nadal jest Londyn Luton.

W segmencie połączeń czarterowych obsłużono w Poznaniu 95 691 pasażerów, z dynamiką wzrostu rok do roku na poziomie 4,11 %. W porównaniu z poprzednim miesiącem 72 630 pasażerów widać, iż sezon czarterowy nadal w liczbach rośnie.

Kierunki, jakie zostały wprowadzone w czerwcu tego roku nadal są atrakcyjne dla pasażerów. Cypr z Pafos to w lipcu 1 041 pasażerów, a włoska Katania – 1 471 obsłużonych pasażerów.
W tym segmencie nadal króluje Grecja, do i z której podróżowało 38 694 pasażerów. Rośnie także udział Bułgarii - 17 516 obsłużonych pasażerów. Wyspy Kanaryjskie to 7 421 pasażerów, a Włochy 5 058 pasażerów.

Spadek w czarterach odnotowuje niestety Turcja - 9 030 pasażerów, co w związku z ostatnimi wydarzeniami w tym kraju nie jest niespodzianką, a sytuacja ta może jeszcze ulegać pogłębieniu.

Polskie Linie Lotnicze LOT zanotowały w miesiącu lipcu bardzo dobry wynik wśród przewoźników Legacy, notując zmianę w stosunku do lipca ubiegłego roku na poziomie +31,57 %.

Wzrosty w segmencie LCC utrzymują linie lotnicze Wizz Air, które przewiozły o +16,73 % pasażerów więcej w stosunku do lipca 2015 r. Ryanair to dynamika na poziomie +6,82 %.

- Lipiec to miesiąc, w którym POZ potwierdziło, iż oczekiwane w tym miesiącu wzrosty nie były jedynie założeniami do planu rocznego, ale są rezultatem systematycznej wieloletniej współpracy z przewoźnikami i organizatorami turystyki. Wzrost, jaki odnotowaliśmy w Poznaniu, oparty był przede wszystkim na równomiernym wzroście w segmentach LCC oraz Legacy. Z dużą satysfakcją możemy także stwierdzić, iż mimo złych prognoz dla lotów czarterowych mogliśmy nie tylko zahamować spadki, ale i wygenerować wzrost w tym segmencie, czemu pomogło proponowanie kierunków alternatywnych, wybieranych przez turystów. Dwa wydarzenia wywarły mocny wpływ na to, co dzieje się aktualnie na rynku lotniczym, a co będziemy obserwować jeszcze przez jakiś okres, póki sytuacja się nie ustabilizuje. Pierwszy to głosowanie Brytyjczyków w końcu czerwca nad Brexit, a drugi to wydarzenia polityczne w Turcji. Brexit to jeszcze nadal niepewność, co do losów polskiej emigracji, a co za tym idzie i częstotliwości na wybieranych trasach lotniczych. Natomiast Turcja może być kolejnym po Tunezji i Egipcie przykładem załamania rynku turystycznego, w tak pożądanym wcześniej kierunku, choć pozytywny zwrot też jest możliwy. Aktywne poszukiwanie rozwiązań wraz z naszymi partnerami, touroperatorami, a także elastyczność podróżujących przy wyborze wakacyjnych destynacji, pozwala jednak sądzić, iż w najbliższym czasie będziemy mieli do czynienia z dalszym zastępowaniem mniej bezpiecznych geopolitycznie kierunków, zwłaszcza północnoafrykańskich, tymi z kręgu europejskiego. Zatem Europa ze swoimi zasobami turystycznymi w Grecji czy Bułgarii, musi być coraz lepiej przygotowana na przejęcie z sukcesem wakacyjnych kierunków w roku 2016 i latach następnych. Nie wykluczamy, że wzrośnie też atrakcyjność turystyczna Polski, co będzie można przełożyć na większy ruch lotniczy - komentuje prezes Portu Lotniczego Poznań-Ławica Mariusz Wiatrowski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5