Partner serwisu
Biznes i przemysł

Laudamotion: Większa flota, podwyżki i nowe malowanie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Laudamotion: Większa flota, podwyżki i nowe malowanie
fot. FlickrWizualizacja nowego malowania.
Laudamotion ma podwoić wielkość swojej floty w przyszłym roku, wprowadzić nowe malowanie samolotów i zaoferować pracownikom lepszą płacę w ramach strategii wzrostu, która zostaje wdrożona po tym, jak Ryanair zamknął transakcję kupna 75 proc. udziałów w austriackim przewoźniku. 

– Ryanair ma przyjemność zakończyć inwestycje zakupu 75 proc. udziałów w spółce Laudamotion GmbH od Niki Laudy i jego zespołu. Cieszymy się z niezwykłej pracy Niki Laudy, Andreasa Grubera i całego zespołu Laudamotion w obliczu bardzo trudnych warunków rynkowych. Z niecierpliwością oczekujemy spełnienia wizji Laudy jako taniej linii lotniczej nr 1 w Austrii. Życzymy mu także bardzo szybkiego powrotu do zdrowia i czekamy na jego powrót tak szybko, jak to będzie możliwe – powiedział David O'Brien, dyrektor ds. Handlowych Ryanair.

Zmiany we flocie

Irlandzki przewoźnik nabył 25 proc. Laudamotion na początku tego roku, a w ubiegłym miesiącu uzyskał zgodę organów regulacyjnych na zwiększenie swojego udziału do 75 proc. Z przekazanych informacji wynika, że flota przewoźnika z Wiednia wzrośnie z obecnie użytkowanych dziewięciu airbusów do osiemnastu w następnym sezonie letnim. Na tę chwilę linia nie poinformował czy będą to tylko samoloty A320 czy większe A321. Obecna flota przewoźnika składa się z dziewięciu airbusów: pięciu A320 i czterech A321. Ponadto już wkrótce na airbusach pojawi się nowe malowanie, które odzwierciedla austriackie dziedzictwo Laudamotion. 

– Laudamotion już teraz patrzy z wielką pewnością  w przyszłość, wspieraną ogromnym wsparciem finansowym Ryanaira, naszego nowego akcjonariusza większościowego i największej europejskiej linii lotniczej. Laudamotion już w pierwszym sezonie letnim osiągnął ponad 90 proc. współczynnika wypełnienia pokładu (load factor), dzięki staraniom ponad 500 załogantów i pracowników. Te dziewięć dodatkowych dostaw airbusów zapewni, że w przyszłym roku Laudamotion wzrośnie ponownie o co najmniej 20 proc. Planujemy, że w przyszłym roku przewieziemy około 5 mln pasażerów. Cieszymy się, że będziemy mogli zaoferować jeszcze więcej tanich lotów austriackim i niemieckim pasażerom – powiedział Andreas Gruber, prezes Laudamotion podczas konferencji w Wiedniu.

Wyższe pensje dla pracowników

Dodatkowo wszyscy pracownicy mają otrzymać podwyżki płac i gwarancje tzw. płacy podstawowej w przypadku załóg. Zmiany płac obejmują także podstawowe wynagrodzenie początkowe dla kapitanów w wysokości 90 tys. euro rocznie (WizzAir 56 tys., Level 72 tys. euro oraz Eurowings 78 tys. euro), maksymalnie do 180 tys. euro rocznie. Natomiast pierwsi oficerowie dostaną podstawową pensję w wysokości 46 tys. euro (WizzAir 26 tys. euro, Level 38 tys. euro oraz Eurowings  44 tys. euro), rosnącą do maksymalnej kwoty 70 tys. euro, łącznie z płatnością wylatanych godzin. Z informacji do jakich dotarliśmy wynika, że załogi pokładowe będą zarabiać od 30 do 40 tys. euro rocznie, w zależności od stanowiska i doświadczenia. 

Zostanie wprowadzony także nowy grafik dla załóg, który przewiduje 5 dni pracy, 3 dni wolne, oraz wolny jeden dzień podczas weekendu. Personel naziemny zostanie przeniesiony do nowego, większego biura w stolicy Austrii. Christian Rolle został mianowany dyrektorem działu HR linii lotniczej i obejmie swoje stanowisko już 1 września. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Aegean Airlines chcą latać dalej i wybierają A321neo o zwiększonym zasięgu

Pasażer i linie lotnicze

Aegean Airlines chcą latać dalej i wybierają A321neo o zwiększonym zasięgu

Piotr Bożyk 19 kwietnia 2024

Grupa Lufthansa odebrała pierwsze dwa Dreamlinery dla Austrian Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Boeing zainwestował w symulator na Politechnice Warszawskiej

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lauda likwiduje trasę Gdańsk – Wiedeń. Po niespełna 2 miesiącach od startu

Pasażer i linie lotnicze

Lauda likwiduje trasę Gdańsk – Wiedeń. Po niespełna 2 miesiącach od startu

Emilia Derewienko 21 września 2020

Ryanair zamknął bazę Laudamotion w Wiedniu i zwolnił 300 osób

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Aegean Airlines chcą latać dalej i wybierają A321neo o zwiększonym zasięgu

Pasażer i linie lotnicze

Aegean Airlines chcą latać dalej i wybierają A321neo o zwiększonym zasięgu

Piotr Bożyk 19 kwietnia 2024

Grupa Lufthansa odebrała pierwsze dwa Dreamlinery dla Austrian Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Boeing zainwestował w symulator na Politechnice Warszawskiej

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lauda likwiduje trasę Gdańsk – Wiedeń. Po niespełna 2 miesiącach od startu

Pasażer i linie lotnicze

Lauda likwiduje trasę Gdańsk – Wiedeń. Po niespełna 2 miesiącach od startu

Emilia Derewienko 21 września 2020

Ryanair zamknął bazę Laudamotion w Wiedniu i zwolnił 300 osób

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5