Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Kto chce kupić Air Berlin? Lista potencjalnych chętnych jest długa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Kto chce kupić Air Berlin? Lista potencjalnych chętnych jest długa
Fot. Airberlin
Na pierwszym spotkaniu komitetu zajmującego się losem Air Berlin nie zapadły żadne wiążące decyzje. Wciąż nie wiadomo, kto kupi przewoźnika, który złożył wniosek o upadłość, ani tego, czy firma zostanie sprzedana w całości. Analitycy mówią raczej o podziale przewoźnika i sprzedaży części dwóm lub trzem chętnym.

Na razie brakuje aktualnego, dokładnego raportu wewnętrznego, który określiłby dokładny bilans uwzględniający zatrudnienie, zużycie maszyn oraz perspektywy finansowe w Air Berlin, co pozwoliłoby na wycenę potencjalnych ofert kupna. Wiadomo, że zakupem dużej części Air Berlin zainteresowana jest Lufthansa, która za pomocą berlińskich samolotów i załóg chciałaby powalczyć z tanimi liniami lotniczymi i mocniej zaangażować się w przewozy transatlantyckie. Wiadomo też, że nie dojdzie do sprzedaży osobno linii Niki, które w 2003 roku zostały sprzedane do Air Berlin.

Niki, które pozostały pod własną marką, to najbardziej atrakcyjna część linii – gdzie lata stosunkowo nowa flota Airbusów. Były rajdowiec i założyciel linii – Niki Lauda uważa, że przejęcie austriackich linii przez Lufthansę będzie katastrofą dla rynku, ponieważ stworzy monopol nie do rozbicia, co z kolei odbije się na pasażerach.

Podobnie twierdzi szef Ryanaira, Michael O’Leary, który obawia się, że Lufthansa zacznie nadużywać pozycji dominującej, po przejęciu Air Berlin. Jednak chętnie wziąłby udział w przetargu dotyczącym zakupu linii, gdyby taki się odbył. „Kupiłby całe linie” – mówi, a to z kolei doprowadziłoby do dominacji Ryanaira, który w Europie ma bardzo duży procent rynku i idzie z Lufthansą łeb w łeb.

Prezes Air Berlin Thomas Winkelmann powiedział, że firma nie zostanie sprzedana w całości, by nie doszło do dominacji któregoś z konkurentów, ale podzielona zostanie na 2 lub 3 części. Z drugiej strony – Lufthansie wystarczy przejęcie floty Niki, części samolotów Air Berlin i szerokokadłubowych transatlantyckich Airbusów (przewoźnik ma ich 17), by dominować na rynku.

Innymi zainteresowanymi zakupem Air Berlin, obok Lufthansy i Ryanaira, jest Easyjet i Condor (jeden z przewoźników giganta turystycznego Thomas Cook), a także, podobno, 6 innych linii lotniczych.

Więcej na temat wniosku o upadłość Air Berlin i sprzedaży przewoźnika piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Eurowings przejmą wszystkie samoloty Air Berlin do końca lipca

Biznes i przemysł

Eurowings przejmą wszystkie samoloty Air Berlin do końca lipca

Justyna Urbaniak 28 czerwca 2018

Air Berlin pozwie Etihad. Chce 1 mld dolarów za wstrzymanie finansowania

Biznes i przemysł

Zobacz również:

LOT skarży decyzję KE w sprawie przejęcia Air Berlin

Prawo i polityka

LOT skarży decyzję KE w sprawie przejęcia Air Berlin

Emilia Derewienko 23 maja 2018

Upadłość Air Berlin odbija się na niemieckich lotniskach i... pasażerach

Pasażer i linie lotnicze

Air Berlin: Trwają decydujące negocjacje z easyJet i Condor

Pasażer i linie lotnicze

Air Berlin: Trwają decydujące negocjacje z easyJet i Condor

Justyna Urbaniak 27 października 2017

Pozostałe z wątku:

Eurowings przejmą wszystkie samoloty Air Berlin do końca lipca

Biznes i przemysł

Eurowings przejmą wszystkie samoloty Air Berlin do końca lipca

Justyna Urbaniak 28 czerwca 2018

Air Berlin pozwie Etihad. Chce 1 mld dolarów za wstrzymanie finansowania

Biznes i przemysł

Zobacz również:

LOT skarży decyzję KE w sprawie przejęcia Air Berlin

Prawo i polityka

LOT skarży decyzję KE w sprawie przejęcia Air Berlin

Emilia Derewienko 23 maja 2018

Upadłość Air Berlin odbija się na niemieckich lotniskach i... pasażerach

Pasażer i linie lotnicze

Air Berlin: Trwają decydujące negocjacje z easyJet i Condor

Pasażer i linie lotnicze

Air Berlin: Trwają decydujące negocjacje z easyJet i Condor

Justyna Urbaniak 27 października 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5