– Wydaje się naturalne, ze jeżeli Centralny Port Komunikacyjny powstanie na Mazowszu, to Koleje Mazowieckie zapewnią do niego dojazd swoim taborem – uważa Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich.
Czy Koleje Mazowieckie mogłyby dowozić pasażerów największego, planowanego do budowy lotniska w Polsce?
– Do obsługi CPK jesteśmy przygotowani, już w tej chwili. Obsługujemy i Modlin i Okęcie, mamy więc, jako jeden z nielicznych przewoźników kolejowych w Polsce, doświadczenie w dowozie pasażerów do lotnisk. Posiadamy rozbudowane oferty dla pasażerów, którzy decydują się na dojazd do nich – mówi Dariusz Grajda. – Dzięki temu dojazd koleją na lotnisko jest zawsze pierwszym wyborem, gdy nie mamy własnego auta – dodaje.
Członek zarządu Kolei Mazowieckich przypomniał, że jego spółka ma też tabor, który szybko i wygodnie mógłby dowieźć pasażerów do CPK. To piętrowe wagony, zdolne przemieszczać się z prędkością 160 km/h, które od 10 lat kursują po mazowieckich torach.
– Na razie nie posiadamy taboru, który mógłby jechać szybciej, ale moim zdaniem nie będzie potrzeby, by z Warszawy dowozić do CPK pasażerów z prędkością wyższą. Optymalna prędkość, dla dowozu na odległość kilkudziesięciu kilometrów od Warszawy, to właśnie 160 km/h – dodał Grajda.
Więcej na temat planowanych do budowy linii kolejowych, przy okazji realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego, można przeczytać
tutaj.