Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Kolej do CPK koliduje z bazą II linii metra. "Rozwiążemy problem po partnersku"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Kolej do CPK koliduje z bazą II linii metra. "Rozwiążemy problem po partnersku"
fot. PKP PLK
Trasa szybkiej kolei, do planowanego przez rząd Centralnego Portu Komunikacyjnego, może kolidować z bazą II linii metra – poinformowała Gazeta Wyborcza. – Potwierdzam, że istnieje taka kolizja – mówi w rozmowie z dziennikiem Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego.

Centralny Port Komunikacyjny ma powstać w Baranowie, między Łodzią a Warszawą, a pierwsze samoloty z tego lotniska powinny według zamysłu rządu wystartować w listopadzie 2027 roku. Pierwszy terminal CPK szykowany jest na 45 mln pasażerów i posłuży w największym stopniu jako hub przesiadkowy i tranzytowy, który odciąży wyczerpujące swoją przepustowość stołeczne Lotnisko Chopina. Jedną z istotnych części tej gigantycznej inwestycji będzie komponent kolejowy – 1600 nowych km torów – i to właśnie na tym tle pojawił się pierwszy „zgrzyt”, bowiem, jak się okazuje, jedna z szybkich tras koliduje w planach z bazą II linii metra.

Plany rządu, dotyczące budowy gigantycznego lotniska, ścierają się z największym przedsięwzięciem warszawskiego ratusza, czyli budową II linii metra – a konkretnie o jej zachodnią końcówkę ze stacją techniczno-postojową Karolin. Znajduje się ona na obrzeżach Bemowa. Inwestycja miałaby wartość 1,6 mld zł, miasto liczy również na dofinansowanie unijne tego projektu. Obecnie trwają starania o pozwolenia na budowę hal serwisowych i zaplecza technicznego w pobliżu ulicy Połczyńskiej.

Z kolei spółka Centralny Port Komunikacyjny, dofinansowana ostatnio przez rząd kwotą 300 mln zł, planuje poprowadzić tamtędy linię kolei dużych prędkości do portu w Baranowie. Trasa miałaby wieść przez Odolany w kierunku Gołąbek i wzdłuż autostrady A2.

Problem skomentowała przedstawicielka spółki Metro Warszawskie. – Potwierdzam, że istnieje taka kolizja. Sprawę zgłosiliśmy podczas regionalnych konsultacji strategicznych Centralnego Portu Komunikacyjnego – poinformowała gazetę Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego. – Planowany przebieg kolei dużych prędkości uniemożliwia budowę stacji techniczno-postojowej Karolin w zakresie niezbędnym do sprawnej obsługi II linii metra – dodała.

Do sprawy odniósł się również rzecznik prasowy spółki CPK. – Jesteśmy w kontakcie z władzami Warszawy i spółką Metro Warszawskie. Będzie to z korzyścią dla obu inwestycji: II linii metra i szybkich połączeń kolejowych do Centralnego Portu Komunikacyjnego – poinformował Konrad Majszyk. – Przebieg trasy kolejowej jest na razie wstępny, a metro jako inwestycja celu publicznego było w Morach pierwsze. Spółka CPK dostosuje się więc do jego planów. Nie ucierpi na tym ani metro, ani kolej – dodał.

Jak zapewniają przedstawiciele CPK, sprawy mają zostać rozwiązane w sposób „partnerski”. Konrad Majszyk już zapowiedział aktualizację i modyfikację studium wykonalności.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

CPK. Rusza audyt. Będą przetargi

Prawo i polityka

CPK. Rusza audyt. Będą przetargi

simetra 23 stycznia 2024

Lasek: Nie chcemy zaorać CPK

Infrastruktura i lotniska

Lasek: Nie chcemy zaorać CPK

Mateusz Kieruzal 22 stycznia 2024

CPK. Mikołaj Wild i Radosław Kantak odwołani

Prawo i polityka

Zobacz również:

Lasek: Nie chcemy zaorać CPK

Infrastruktura i lotniska

Lasek: Nie chcemy zaorać CPK

Mateusz Kieruzal 22 stycznia 2024

Ruszył przetarg na system obsługi bagażu dla lotniska CPK

Infrastruktura i lotniska

NIK skontroluje CPK. Wyniki za rok. Wild: To dobra wiadomość

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

CPK. Rusza audyt. Będą przetargi

Prawo i polityka

CPK. Rusza audyt. Będą przetargi

simetra 23 stycznia 2024

Lasek: Nie chcemy zaorać CPK

Infrastruktura i lotniska

Lasek: Nie chcemy zaorać CPK

Mateusz Kieruzal 22 stycznia 2024

CPK. Mikołaj Wild i Radosław Kantak odwołani

Prawo i polityka

Zobacz również:

Lasek: Nie chcemy zaorać CPK

Infrastruktura i lotniska

Lasek: Nie chcemy zaorać CPK

Mateusz Kieruzal 22 stycznia 2024

Ruszył przetarg na system obsługi bagażu dla lotniska CPK

Infrastruktura i lotniska

NIK skontroluje CPK. Wyniki za rok. Wild: To dobra wiadomość

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5