Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Katowice: Duży wzrost przewozów cargo we wrześniu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Katowice Airport

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Katowice: Duży wzrost przewozów cargo we wrześniu
fot. Piotr Adamczyk/Katowice Airport
W Katowice Airport utrzymuje się trend dużego wzrostu przewozów cargo. We wrześniu br. w terminalu towarowym lotniska im. Wojciecha Korfantego obsłużono 3 230 ton frachtu, czyli o 1 397 ton więcej (+76,2%) niż podczas tego samego okresu w zeszłym roku. Podczas dziewiątego miesiąca bieżącego roku odnotowano 533 startów i lądowań frachtowców, tj. o 255 więcej (+91,7%) niż w tym samym okresie w 2020 roku.

W sumie od stycznia do końca września na pyrzowickim lotnisku obsłużono 22 627 ton cargo, czyli o 8 189 ton więcej (+56,7%) niż podczas pierwszych dziewięciu miesięcy 2020 r. Jest to jednocześnie więcej niż w całym rekordowym 2020 roku, kiedy to na trasach do i z Pyrzowic przewieziono 20 369 ton frachtu. W trakcie dziewięciu miesięcy br. samoloty towarowe wykonały w Katowice Airport 3 138 startów i lądowań, czyli o 939 więcej (+42,7%) niż w tym samym okresie rok temu.

– Z każdym mijającym miesiącem 2021 roku Katowice Airport umacnia się na pozycji lidera wśród polskich lotnisk regionalnych w segmencie przewozów cargo. Zgodnie z prognozą ten rok będzie rekordowy pod względem wolumenu obsłużonego frachtu, spodziewamy się wyniku ponad 30 tysięcy ton. Bardzo istotnym wskaźnikiem jest dla nas, jako zarządzającego lotniskiem, duży wzrost liczby startów i lądowań frachtowców, ponieważ ta liczba bezpośrednio przekłada się na wzrost przychodów. Aktualnie Pyrzowice dysponują siatką 10 regularnych połączeń towarowych, z tego cztery z nich zostały uruchomione w bieżącym roku. Myślę, że dzięki naszej konsekwentnej współpracy z operatorami cargo, w przyszłym roku jest realna szansa na kolejne nowe regularne trasy towarowe, a tym samym utrzymanie dalszego istotnego wzrostu wolumenu odprawianych w Pyrzowicach ładunków oraz liczby startów i lądowań frachtowców – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.

Segment przewozów frachtu jest ważnym obszarem działalności pyrzowickiego lotniska. Swoje regionalne bazy w Katowice Airport mają czołowi operatorzy cargo w Europie. Aktualna siatka regularnych połączeń towarowych w Pyrzowicach składa się z dziesięciu tras:

  • Mediolan-Malpensa – Katania – Pyrzowice – Madryt – Mediolan-Malpensa (Amazon)
  • Mediolan-Malpensa – Cagliari – Pyrzowice – Paryż de Gaulle – Mediolan-Malpensa (Amazon)
  • Pyrzowice – Hanower – Mediolan-Malpensa – Hanower – Pyrzowice (Amazon)
  • Pyrzowice – Kolonia/Bonn – East Midlands – Kolonia/Bonn – Pyrzowice (Amazon)
  • Frankfurt – Pyrzowice – Frankfurt (Lufthansa Cargo/*RFS)
  • Wiedeń – Pyrzowice – Wiedeń (Lufthansa Cargo/*RFS)
  • Kolonia/Bonn – Pyrzowice – Kolonia/Bonn (UPS)
  • Liege – Pyrzowice – Gdańsk – Ryga – Liege (FedEx/TNT)
  • Lipsk – Pyrzowice – Lipsk (DHL Express)
  • Paryż – Pyrzowice – Warszawa – Pyrzowice – Paryż (FedEx/TNT).

    Katowice Airport należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2019 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 4,84 mln pasażerów, w tym ponad 2 miliony w ruchu czarterowym. Prognoza na 2020 rok zakładała przewiezienie 5,5 miliona podróżnych. Ostatecznie, ze względu na pandemię koronawirusa, w minionym roku zanotowano 1,44 mln pasażerów. Lotnisko jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i regionalnym w przewozach cargo.

    *RFS (Road Feeder Service): transport przesyłek ciężarówkami między różnymi lotniskami realizowany na zlecenie linii lotniczych. Z punktu widzenia przepisów samochód ciężarowy RFS traktowany jest jako przewóz lotniczy – każdy transport ma nadany numer rejsu.


  • Tagi geolokalizacji:

    Podziel się z innymi:

    Pozostałe z wątku:

    Embraer: Nowy zespół sprzedaży Global Leasing and Freighter

    Biznes i przemysł

    Luty w Finnair słabszy tylko w cargo

    Pasażer i linie lotnicze

    Luty w Finnair słabszy tylko w cargo

    Rafał Dybiński 17 marca 2025

    Zobacz również:

    Katowice Airport: Rekordowy luty w historii lotniska

    Infrastruktura i lotniska

    Katowice Airport: Rekordowy luty w historii lotniska

    Piotr Bożyk 08 marca 2025

    Katowice Airport: Najlepszy styczeń w historii lotniska

    Infrastruktura i lotniska

    Ogromne zainteresowanie lotami na Maltę z Katowic

    Infrastruktura i lotniska

    Pozostałe z wątku:

    Embraer: Nowy zespół sprzedaży Global Leasing and Freighter

    Biznes i przemysł

    Luty w Finnair słabszy tylko w cargo

    Pasażer i linie lotnicze

    Luty w Finnair słabszy tylko w cargo

    Rafał Dybiński 17 marca 2025

    Zobacz również:

    Katowice Airport: Rekordowy luty w historii lotniska

    Infrastruktura i lotniska

    Katowice Airport: Rekordowy luty w historii lotniska

    Piotr Bożyk 08 marca 2025

    Katowice Airport: Najlepszy styczeń w historii lotniska

    Infrastruktura i lotniska

    Ogromne zainteresowanie lotami na Maltę z Katowic

    Infrastruktura i lotniska

    Kongresy
    SZKOLENIE ON-LINE
    Śledź nasze wiadomości:
    Zapisz się do newslettera:
    Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
    Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
    Współpraca:
    Rynek Kolejowy
    Transport Publiczny
    Rynek Infrastruktury
    TOR Konferencje
    ZDG TOR
    ZDG TOR
    © ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5