Partner serwisu
Biznes i przemysł

Katastrofa filipińskiego Sokoła. Już trzecia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Defence24/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Katastrofa filipińskiego Sokoła. Już trzecia
Fot. Philippine Army First Division Public Affairs
Filipińskie Siły Powietrzne uziemiły do czasu wyjaśnienia przyczyn czwartkowej katastrofy wszystkie swoje śmigłowce Sokół. Z ośmiu dostarczonych w latach 2012-2013 przez PZL Świdnik maszyn aż trzy uległy zniszczeniu podczas katastrof.

Filipiński śmigłowiec PZL W-3A Sokół rozbił się podczas lądowania. Na pokładzie maszyny znajdowało się dwanaście osób (cztery załogi i ośmiu pasażerów), w tym m.in. sekretarz generalny niższej izby filipińskiego parlamentu. Najciężej poszkodowany żołnierz stracił rękę. Na razie nic nie wiadomo o przyczynach zdarzenia.

To już trzeci utracony przez Filipińczyków nasz Sokół. Pierwszy rozbił się w 2014 roku. Nagła utrata mocy w jednym z silników spowodowała „twarde lądowanie”. Ranne zostały dwie osoby. Kolejny wypadek miał miejsce w 2016 roku. Wówczas poszkodowanych zostało dwanaście osób. Wtedy, jak i teraz, uziemiono śmigłowce do czasu wyjaśnienia przyczyn katastrofy.

Filipińskie Siły Powietrzne pozyskały osiem polskich śmigłowców w 2013 roku. Zakup, którego wartość wynosiła ok. 64 mln dol., był częścią planu modernizacyjnego sił zbrojnych kraju. Śmigłowce zostały dostarczone na Filipiny w latach 2012–2013. Brały one między innymi udział w akcji ratunkowej po przejściu tajfunu Pablo w 2012 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 26 grudnia 2021

Furgalski: Przejęcie Condora może poczekać. Teraz rządy muszą ratować swoje linie

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Rafał Dybiński 14 marca 2020

PZL Świdnik ma umowę z wojskiem. W lutym najważniejsze rozstrzygnięcie

Biznes i przemysł

Wojsko chce zmodernizować Sokoły

Biznes i przemysł

Wojsko chce zmodernizować Sokoły

Aleksander Domański 03 października 2018

Zobacz również:

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 26 grudnia 2021

Furgalski: Przejęcie Condora może poczekać. Teraz rządy muszą ratować swoje linie

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Rafał Dybiński 14 marca 2020

PZL Świdnik ma umowę z wojskiem. W lutym najważniejsze rozstrzygnięcie

Biznes i przemysł

Wojsko chce zmodernizować Sokoły

Biznes i przemysł

Wojsko chce zmodernizować Sokoły

Aleksander Domański 03 października 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5