Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Irlandzki Aer Lingus słabnie w starciu z Ryanairem. Nadzieja w... Ryanairze


Wstecz Dalej

Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2017-08-01 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Irlandzki Aer Lingus słabnie w starciu z Ryanairem. Nadzieja w... Ryanairze
Airbus A330-200 należący do Aer LingusaFot. Árpád Gordos, GFDL 1.2
Irlandzki przewoźnik Aer Lingus ma kłopoty w związku z operacjami lotniczymi na krótkich i średnich dystansach. Raport, do którego dotarła gazeta „Irish Independent" wskazuje, że narodowy irlandzki przewoźnik przegrywa w walce o pasażerów z Ryanairem, EasyJetem, Norwegianem i innymi tanimi liniami. Aer Lingus utrzymuje się głównie dzięki lotom z Irlandii za ocean.
Sprawa wyszła na jaw w związku z żądaniami podwyżek załóg samolotów, które chcą przeznaczenia 107 milionów euro na wzrost płac. Związku zawodowe działające w strukturach przewoźnika chciałyby stałego 5-proc. wzrostu płac przez trzy następne lata. Aer Lingus podsumował wydatki i ocenił, że podwyżka skutkowałaby podniesieniem kosztów pracy załóg kabinowych o 29%, na co zgodzić się nie może. Twierdzi on też, że obecnie ich załogi zarabiają więcej niż te pracujące na pokładach popularnego na wyspach EasyJeta. Związki zawodowe odbijają piłkę, twierdząc, że firma ma przyzwoite wyniki (w 2016 roku zarobiła 233 mln euro, dla porównania – w 2015 124 mln euro), a zarząd Aer Lingusa odpowiada im, że wynikają one głównie z cięcia kosztów operacyjnych i renegocjacji cen paliwa.

Ryanair i Norwegian głównymi konkurentami w Europie

Raport naświetla jednak inne problemu Aer Lingusa, które wyjaśniają niechęć zarządu do udzielenia podwyżek. Przewoźnik jasno daje do zrozumienia, że ciężko mu konkurować zwłaszcza z Ryanairem i Norwegianem, który do tego zamierza mocno inwestować w swoją średniodystansową flotę. Ponadto, Ryanair coraz częściej korzysta z głównych lotnisk, a nie tylko drugorzędnych, co przy jego niskich kosztach w przeliczeniu na miejsce siedzące (dwukrotnie niższych niż w Aer Lingus) mocno uderza w AL.

Swoje robią także nowi, rosnący w siłę przewoźnicy, tacy jak latający z Irlandii do Kanady WestJet, proponujący na tej trasie bilety w dwie strony za nawet 280 euro. To o tyle bolesne, ze transatlantyckie trasy Aer Lingusa to główne źródło utrzymania firmy.

Współpraca z Ryanairem nadzieją dla Aer Lingusa

Aer Lingus jest częścią IAG International Airlines Group, gdzie działa obok British Airways, Iberii, linii Vueling. Podobnie jak przyszłość wszystkich linii lotniczych działających (przynajmniej częściowo) w oparciu o rynek brytyjski, także przyszłość Aer Lingusa stoi pod znakiem zapytania w związku ze zbliżającym się Brexitem. Szansą dla Aer Lingusa są… linie lotnicze Ryanair, które zapowiedziały kooperacje z przewoźnikiem i otwarcie łączonych relacji z Europy do Stanów Zjednoczonych przez hub w Dublinie z końcem tego roku. M.in. w tym celu AL zamówił 9 dwusilnikowych szerokokadłubowych Airbusów A350-900, z których pierwsze mają do niego dotrzeć w 2018 roku.

Obecnie Aer Lingus obsługuje tylko jedno połączenie z Polski. Polecimy nim z warszawskiego lotniska Chopina do Dublina.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lublin: Rekordowy lipiec za nami

Infrastruktura i lotniska

Lublin: Rekordowy lipiec za nami

Justyna Urbaniak 01 sierpnia 2017

Prezes PL Radom: Negatywna opinia to mniej pasażerów. O nas mówią pozytywnie

Infrastruktura i lotniska

Prezes PL Radom: Negatywna opinia to mniej pasażerów. O nas mówią pozytywnie

Emilia Derewienko 01 sierpnia 2017

Coraz większe zainteresowanie Airbusem A320neo w Rosji

Pasażer i linie lotnicze

Coraz większe zainteresowanie Airbusem A320neo w Rosji

Michał Szymajda 01 sierpnia 2017

 

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

Prawo i polityka

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

23 października 2018

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

23 października 2018

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

Prawo i polityka

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

23 października 2018

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

Infrastruktura i lotniska

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

23 października 2018

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

Prawo i polityka

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

23 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS