Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Irlandzki Aer Lingus słabnie w starciu z Ryanairem. Nadzieja w... Ryanairze

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Irlandzki Aer Lingus słabnie w starciu z Ryanairem. Nadzieja w... Ryanairze
Fot. Árpád Gordos, GFDL 1.2Airbus A330-200 należący do Aer Lingusa
Irlandzki przewoźnik Aer Lingus ma kłopoty w związku z operacjami lotniczymi na krótkich i średnich dystansach. Raport, do którego dotarła gazeta „Irish Independent" wskazuje, że narodowy irlandzki przewoźnik przegrywa w walce o pasażerów z Ryanairem, EasyJetem, Norwegianem i innymi tanimi liniami. Aer Lingus utrzymuje się głównie dzięki lotom z Irlandii za ocean.

Sprawa wyszła na jaw w związku z żądaniami podwyżek załóg samolotów, które chcą przeznaczenia 107 milionów euro na wzrost płac. Związku zawodowe działające w strukturach przewoźnika chciałyby stałego 5-proc. wzrostu płac przez trzy następne lata. Aer Lingus podsumował wydatki i ocenił, że podwyżka skutkowałaby podniesieniem kosztów pracy załóg kabinowych o 29%, na co zgodzić się nie może. Twierdzi on też, że obecnie ich załogi zarabiają więcej niż te pracujące na pokładach popularnego na wyspach EasyJeta. Związki zawodowe odbijają piłkę, twierdząc, że firma ma przyzwoite wyniki (w 2016 roku zarobiła 233 mln euro, dla porównania – w 2015 124 mln euro), a zarząd Aer Lingusa odpowiada im, że wynikają one głównie z cięcia kosztów operacyjnych i renegocjacji cen paliwa.

Ryanair i Norwegian głównymi konkurentami w Europie

Raport naświetla jednak inne problemu Aer Lingusa, które wyjaśniają niechęć zarządu do udzielenia podwyżek. Przewoźnik jasno daje do zrozumienia, że ciężko mu konkurować zwłaszcza z Ryanairem i Norwegianem, który do tego zamierza mocno inwestować w swoją średniodystansową flotę. Ponadto, Ryanair coraz częściej korzysta z głównych lotnisk, a nie tylko drugorzędnych, co przy jego niskich kosztach w przeliczeniu na miejsce siedzące (dwukrotnie niższych niż w Aer Lingus) mocno uderza w AL.

Swoje robią także nowi, rosnący w siłę przewoźnicy, tacy jak latający z Irlandii do Kanady WestJet, proponujący na tej trasie bilety w dwie strony za nawet 280 euro. To o tyle bolesne, ze transatlantyckie trasy Aer Lingusa to główne źródło utrzymania firmy.

Współpraca z Ryanairem nadzieją dla Aer Lingusa

Aer Lingus jest częścią IAG International Airlines Group, gdzie działa obok British Airways, Iberii, linii Vueling. Podobnie jak przyszłość wszystkich linii lotniczych działających (przynajmniej częściowo) w oparciu o rynek brytyjski, także przyszłość Aer Lingusa stoi pod znakiem zapytania w związku ze zbliżającym się Brexitem. Szansą dla Aer Lingusa są… linie lotnicze Ryanair, które zapowiedziały kooperacje z przewoźnikiem i otwarcie łączonych relacji z Europy do Stanów Zjednoczonych przez hub w Dublinie z końcem tego roku. M.in. w tym celu AL zamówił 9 dwusilnikowych szerokokadłubowych Airbusów A350-900, z których pierwsze mają do niego dotrzeć w 2018 roku.

Obecnie Aer Lingus obsługuje tylko jedno połączenie z Polski. Polecimy nim z warszawskiego lotniska Chopina do Dublina.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jedenasta trasa Aer Lingus do USA. Do Cleveland wąskokadłubowym A321

Biznes i przemysł

Jedenasta trasa Aer Lingus do USA. Do Cleveland wąskokadłubowym A321

Rafał Dybiński 29 września 2022

A321LR zamiast A330. Korekty Aer Lingus na trasie do Nowego Jorku

Pasażer i linie lotnicze

Aer Lingus odebrał pierwszego airbusa A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Aer Lingus podpisał umowę leasingu na dwa airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Aer Lingus zamykają jedną z baz w Irlandii. Nowa trasa z Belfastu

Pasażer i linie lotnicze

Cztery długie trasy Aer Lingus. Debiut rejsów z Manchesteru do USA

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Jedenasta trasa Aer Lingus do USA. Do Cleveland wąskokadłubowym A321

Biznes i przemysł

Jedenasta trasa Aer Lingus do USA. Do Cleveland wąskokadłubowym A321

Rafał Dybiński 29 września 2022

A321LR zamiast A330. Korekty Aer Lingus na trasie do Nowego Jorku

Pasażer i linie lotnicze

Aer Lingus odebrał pierwszego airbusa A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Aer Lingus podpisał umowę leasingu na dwa airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Aer Lingus zamykają jedną z baz w Irlandii. Nowa trasa z Belfastu

Pasażer i linie lotnicze

Cztery długie trasy Aer Lingus. Debiut rejsów z Manchesteru do USA

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5