Partner serwisu
Biznes i przemysł

Instytut Lotnictwa chce budować nowy samolot. Jest list intencyjny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Instytut Lotnictwa

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Instytut Lotnictwa chce budować nowy samolot. Jest list intencyjny
fot. Instytut Lotnictwa
W czwartek 24 maja został podpisany list intencyjny o współpracy przy budowie innowacyjnego, wielozadaniowego samolotu turbośmigłowego nowej generacji ILX-34. Sygnatariuszami listu są Instytut Lotnictwa, Polska Grupa Zbrojeniowa oraz Agencja Rozwoju Przemysłu.

– Cieszy nas fakt, że Instytut Lotnictwa jest inicjatorem powstania nowego polskiego samolotu w 100-lecie Polskiego Lotnictwa. To odpowiedni czas na tworzenie nowych wizji. Projekt ILX-34 ma pełne wsparcie badawczo-rozwojowe, technologiczne i merytoryczne ze strony Instytutu Lotnictwa. Nasi inżynierowie będą odpowiedzialni za testy aerodynamiczne, opracowanie konstrukcji kompozytowej samolotu oraz implementację opracowanego w Europie przy udziale inżynierów Instytutu Lotnictwa nowoczesnego silnika turbinowego – mówił dyrektor Instytutu Lotnictwa, dr inż. Paweł Stężycki.

Celem programu jest opracowanie wielozadaniowego, innowacyjnego samolotu turbośmigłowego nowej generacji w kategorii CS-23 o masie startowej nie większej niż 5670 kg. ILX-34 wprowadzi nową jakość w zakresie komfortu, osiągów oraz wszechstronności zastosowań. Wyposażenie samolotu będzie umożliwiać loty niezależnie od warunków atmosferycznych, w dzień i w nocy.

Wysoki komfort będzie zapewniony dzięki większej przestrzeni dostępnej dla pasażerów i bagażu, w porównaniu do innych samolotów tej klasy. Wnętrze będzie można konfigurować dowolnie. W standardowej wersji pasażerskiej samolot pomieści 9 pasażerów oraz 2 pilotów. Samolot będzie mógł latać szybciej, na wyższym pułapie i dalej niż inne samoloty tej klasy. Dostosowany będzie do eksploatacji z lotnisk o nawierzchni utwardzonej oraz gruntowej. W projekcie założono także mniejsze zużycie paliwa oraz niższe bezpośrednie koszty operacyjne.

Lepsze osiągi mają zostać zdobyte przez innowacyjne rozwiązania z zakresu aerodynamiki, kompozytowe struktury czy zastosowanie nowoczesnego silnika turbinowego charakteryzującego się niższym zużyciem paliwa w stosunku do istniejących silników oraz nowoczesną automatyką sterowania.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

11. Noc w Instytucie Lotnictwa już 7 października

Biznes i przemysł

11. Noc w Instytucie Lotnictwa już 7 października

Avgeek 02 października 2022

Zobacz również:

11. Noc w Instytucie Lotnictwa już 7 października

Biznes i przemysł

11. Noc w Instytucie Lotnictwa już 7 października

Avgeek 02 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5