Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Indra Sistemas: Ruch lotniczy może być jeszcze bezpieczniejszy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Indra Sistemas: Ruch lotniczy może być jeszcze bezpieczniejszy
fot. Emilia Derewienko
Rozwój technologii informatycznych otwiera nowe możliwości przed systemami kontroli ruchu lotniczego. Całkowite wyeliminowanie ryzyka nie jest wprawdzie możliwe, można jednak nadal ograniczać je, między innymi, poprzez rozproszenie centrów obliczeniowych – powiedział podczas Kongresu Lotniczego Jose Luis Gonzalez Paz z Indra Sistemas. Jak dodał, ulepszanie systemów kontroli prowadzi także do korzyści ekonomicznych.

Prelegent rozpoczął od omówienia sposobu, w jaki zmieniły się systemy zarządzania przestrzenią powietrzną od czasu, gdy zaczynał pracę w branży przed 30 laty. Liczba serwerów zwiększyła się w tym czasie dziesięciokrotnie. W myśl zasady hot standby każdy serwer ma swój serwer zapasowy, który przejmuje jego funkcje w razie awarii. Inne zmiany to wprowadzenie protokołu IP i coraz większa złożoność systemów. – Tam, gdzie było 10 milionów wierszy kodu, teraz jest ich 40 mln – powiedział obrazowo Gonzalez. Efektem są większe możliwości działania dla kontrolerów lotu, wyższy poziom bezpieczeństwa i skuteczniejsze unikanie opóźnień.

– Wiele rozgałęzionych sieci wewnętrznych jest połączonych także z radarami i innymi urządzeniami. Pojawiają się tu wyzwania, takie jak interoperacyjność oraz zabezpieczenie przed cyberatakami. Trzeba pamiętać, że bezpieczeństwo to zawsze kwestia prawdopodobieństwa. Jeśli system działa wystarczającą liczbę godzin, może się zdarzyć wszystko, w tym np. pożar, atak terrorystyczny – przyznał przedstawiciel Indra Sistemas.

Oprócz bezpieczeństwa głównym celem systemów zarządzania przestrzenią powietrzną jest zapewnienie możliwości kontynuowania biznesu. Problemy w jednym miejscu mają wpływ na całą sieć połączeń, co powoduje straty czasu i pieniędzy wielu klientów linii lotniczych. – W ruchu lotniczym nie można pozwolić sobie na 10-godzinne opóźnienie – tłumaczył Gonzalez. Jak stwierdził, jego firma dobrze wywiązuje się z tych zadań. – Im mniej świadomy działania systemu jest jego użytkownik, czyli kontroler, tym lepiej. To dobrze, że nasza firma nie jest szeroko znana – ocenił.

Mówca opisał projekt systemu Indry jako oparty o zasadę tzw. odporności architektury. – Nawet jeśli jeden z dużych serwerów przestanie działać, kontroler nie będzie o tym wiedział. Można wyłączyć nawet cały zaatakowany system, a drugi będzie nadal obsługiwał całą sieć – zapewnił. Dla osiągnięcia tego efektu poszczególne centra zostały rozproszone po różnych budynkach. – Wykorzystujemy chmurę obliczeniową oraz technologię wirtualizacji, dzięki której system może działać w maszynach wirtualnych, ale będzie czytelny też dla maszyn fizycznych. Monitory kontrolerów to ich jedyny kontakt z oprogramowaniem – cała reszta pracy odbywa się w centrach danych – opisywał zalety produktu.

– Biznes lotniczy jest bardzo konserwatywny, jeśli chodzi o wykorzystanie nowych technologii. Nie można tu pozwolić sobie na wprowadzanie technologii niedojrzałych. Proponujemy całościowe rozwiązanie architektoniczne – podkreślił Gonzalez. Jak stwierdził, coraz więcej użytkowników przekonuje się do omawianych przez niego rozwiązań. – Korzyści wynikają więc także ze skalowania – zakończył.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kongres Rynku Lotniczego: Już w poniedziałek w Warszawie

Biznes i przemysł

Kongres Rynku Lotniczego: Już w poniedziałek w Warszawie

inf. pras. oprac. ad 11 września 2019

Brexit niepokoi branżę lotniczą

Prawo i polityka

Brexit niepokoi branżę lotniczą

Roman Czubiński 21 października 2018

Amadeus: NDC zmieni sposób planowania podróży

Biznes i przemysł

Amadeus: NDC zmieni sposób planowania podróży

Roman Czubiński 15 października 2018

Zobacz również:

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Prawo i polityka

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Jakub Madrjas 14 września 2023

Kongres Rynku Lotniczego rośnie wraz z branżą. VI edycja wystartowała

Biznes i przemysł

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Kongres Rynku Lotniczego: Już w poniedziałek w Warszawie

Biznes i przemysł

Kongres Rynku Lotniczego: Już w poniedziałek w Warszawie

inf. pras. oprac. ad 11 września 2019

Brexit niepokoi branżę lotniczą

Prawo i polityka

Brexit niepokoi branżę lotniczą

Roman Czubiński 21 października 2018

Amadeus: NDC zmieni sposób planowania podróży

Biznes i przemysł

Amadeus: NDC zmieni sposób planowania podróży

Roman Czubiński 15 października 2018

Zobacz również:

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Prawo i polityka

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Jakub Madrjas 14 września 2023

Kongres Rynku Lotniczego rośnie wraz z branżą. VI edycja wystartowała

Biznes i przemysł

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5