Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Indra Sistemas: Ruch lotniczy może być jeszcze bezpieczniejszy


Wstecz Dalej

Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2018-09-19 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Indra Sistemas: Ruch lotniczy może być jeszcze bezpieczniejszy
fot. Emilia Derewienko
Rozwój technologii informatycznych otwiera nowe możliwości przed systemami kontroli ruchu lotniczego. Całkowite wyeliminowanie ryzyka nie jest wprawdzie możliwe, można jednak nadal ograniczać je, między innymi, poprzez rozproszenie centrów obliczeniowych – powiedział podczas Kongresu Lotniczego Jose Luis Gonzalez Paz z Indra Sistemas. Jak dodał, ulepszanie systemów kontroli prowadzi także do korzyści ekonomicznych.
Prelegent rozpoczął od omówienia sposobu, w jaki zmieniły się systemy zarządzania przestrzenią powietrzną od czasu, gdy zaczynał pracę w branży przed 30 laty. Liczba serwerów zwiększyła się w tym czasie dziesięciokrotnie. W myśl zasady hot standby każdy serwer ma swój serwer zapasowy, który przejmuje jego funkcje w razie awarii. Inne zmiany to wprowadzenie protokołu IP i coraz większa złożoność systemów. – Tam, gdzie było 10 milionów wierszy kodu, teraz jest ich 40 mln – powiedział obrazowo Gonzalez. Efektem są większe możliwości działania dla kontrolerów lotu, wyższy poziom bezpieczeństwa i skuteczniejsze unikanie opóźnień.

– Wiele rozgałęzionych sieci wewnętrznych jest połączonych także z radarami i innymi urządzeniami. Pojawiają się tu wyzwania, takie jak interoperacyjność oraz zabezpieczenie przed cyberatakami. Trzeba pamiętać, że bezpieczeństwo to zawsze kwestia prawdopodobieństwa. Jeśli system działa wystarczającą liczbę godzin, może się zdarzyć wszystko, w tym np. pożar, atak terrorystyczny – przyznał przedstawiciel Indra Sistemas.

Oprócz bezpieczeństwa głównym celem systemów zarządzania przestrzenią powietrzną jest zapewnienie możliwości kontynuowania biznesu. Problemy w jednym miejscu mają wpływ na całą sieć połączeń, co powoduje straty czasu i pieniędzy wielu klientów linii lotniczych. – W ruchu lotniczym nie można pozwolić sobie na 10-godzinne opóźnienie – tłumaczył Gonzalez. Jak stwierdził, jego firma dobrze wywiązuje się z tych zadań. – Im mniej świadomy działania systemu jest jego użytkownik, czyli kontroler, tym lepiej. To dobrze, że nasza firma nie jest szeroko znana – ocenił.

Mówca opisał projekt systemu Indry jako oparty o zasadę tzw. odporności architektury. – Nawet jeśli jeden z dużych serwerów przestanie działać, kontroler nie będzie o tym wiedział. Można wyłączyć nawet cały zaatakowany system, a drugi będzie nadal obsługiwał całą sieć – zapewnił. Dla osiągnięcia tego efektu poszczególne centra zostały rozproszone po różnych budynkach. – Wykorzystujemy chmurę obliczeniową oraz technologię wirtualizacji, dzięki której system może działać w maszynach wirtualnych, ale będzie czytelny też dla maszyn fizycznych. Monitory kontrolerów to ich jedyny kontakt z oprogramowaniem – cała reszta pracy odbywa się w centrach danych – opisywał zalety produktu.

– Biznes lotniczy jest bardzo konserwatywny, jeśli chodzi o wykorzystanie nowych technologii. Nie można tu pozwolić sobie na wprowadzanie technologii niedojrzałych. Proponujemy całościowe rozwiązanie architektoniczne – podkreślił Gonzalez. Jak stwierdził, coraz więcej użytkowników przekonuje się do omawianych przez niego rozwiązań. – Korzyści wynikają więc także ze skalowania – zakończył.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lepiej leasingować czy kupować samoloty?

Biznes i przemysł

Lepiej leasingować czy kupować samoloty?

Roman Czubiński 14 września 2018

Enter Air z certyfikatem IOSA

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air z certyfikatem IOSA

Jakub Dybalski 12 września 2018

Loty długodystansowe: Wraz z rynkiem rosną wymagania pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Loty długodystansowe: Wraz z rynkiem rosną wymagania pasażerów

Roman Czubiński 17 września 2018

 

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

Prawo i polityka

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

23 października 2018

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

23 października 2018

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

Prawo i polityka

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

23 października 2018

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

Infrastruktura i lotniska

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

23 października 2018

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

Prawo i polityka

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

23 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS