Partner serwisu
Biznes i przemysł

Ił-96-500T – projekt nowego giganta

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

PJSC United Aircraft Corporation (UAC) zaprezentował projekt samolotu Ił-96-500T do przewozu ładunków wielkogabarytowych. Szerokość i wysokość  przedziału ładunkowego maszyny zapewnia możliwość przewożenia największych niedzielonych produktów przeznaczonych do transportu. Mogą nimi być elementy rakiet nośnych rodziny Angara, które już niedługo trzeba będzie dostarczać na nowy rosyjski kosmodrom Wostocznyj.

Projekt wstępny został ukończony pod koniec 2018, gdy na czele „Iljuszyn” – biura projektowego odpowiedzialnego za powstanie opisu technicznego maszyny – stał Aleksiej Rogozin, syn Dimitrija Rogozina jednego z najważniejszych przedstawicieli Kremla.

Projekt powstał na bazie samolotu Ił-96-400. Strukturalnie projekt różni się od innych wersji Ił-96 powiększoną górną częścią kadłuba, składaną częścią nosową (podobną do An-124), dodatkowymi podporami z przodu samolotu i chowanym trapem ładunkowym. Rosyjscy konstruktorzy wzorowali się na europejskim airbusie Beludze i amerykańskim boeingu 747-400LCF.

UAC  planuje wyprodukowanie 16 samolotów Ił-96-500T w ciągu 9 lat – od 2026 do 2034. Sześć z nich ma zostać przekazanych Ministerstwu Obrony Federacji Rosyjskiej, sześć klientom komercyjnym (za pośrednictwem kompanii leasingowej Ilyushin Finance Co.), a cztery kolejne mają trafić do Roskosmosu lub zostać wykorzystane na rzecz rosyjsko-chińskiej współpracy przy budowie samolotów szerokokadłubowych CR929.

Koszt prototypowego samolotu, w tym badań i rozwoju, przygotowania do produkcji, testowania i certyfikacji, szacuje się na 30,2 mld rubli (blisko 1,8 mld zł). Koszt jednostkowy seryjnego samolotu (przy serii co najmniej 5 egzemplarzy) ma wynosić 12 mld rubli (nieco ponad 700 mln zł). Okres zwrotu nakładów z działalności komercyjnej oszacowano na 10-12 lat.

Ił-96-500T mają uzupełnić usługi oferowane przez maszyny np. takie jak An-124. Te nadają się do przewozu ciężkich pojazdów (czołgów, transporterów opancerzonych) lub urządzeń przemysłowych. Nie ma jednak sensu transportowanie nimi ładunków dużych, ale relatywnie lekkich, takich jak komponenty rakiet nośnych i samolotów. Nowe maszyny Iljuszyna mają wypełnić tę lukę.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

An-124 "Rusłan" przyleciał do Łodzi (galeria)

Infrastruktura i lotniska

An-124 "Rusłan" przyleciał do Łodzi (galeria)

Redakcja/inf. pras. 23 stycznia 2024

Cubana de Aviación wznowi loty Iljuszynem 96

Pasażer i linie lotnicze

Cubana de Aviación wznowi loty Iljuszynem 96

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2023

WASO: Pierwszy lot techniczny Iła 96-400M

Biznes i przemysł

WASO: Pierwszy lot techniczny Iła 96-400M

Piotr Bożyk 05 listopada 2023

"Mrija" nieopłacalnym projektem? "Lepiej odbudować Rusłana"

Biznes i przemysł

Pierwsze HIMARS już w Polsce. Dotarły na pokładzie An-124 Rusłan

Infrastruktura i lotniska

36 lat od katastrofy Iła-62M Tadeusz Kościuszko

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

An-124 "Rusłan" przyleciał do Łodzi (galeria)

Infrastruktura i lotniska

An-124 "Rusłan" przyleciał do Łodzi (galeria)

Redakcja/inf. pras. 23 stycznia 2024

Cubana de Aviación wznowi loty Iljuszynem 96

Pasażer i linie lotnicze

Cubana de Aviación wznowi loty Iljuszynem 96

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2023

WASO: Pierwszy lot techniczny Iła 96-400M

Biznes i przemysł

WASO: Pierwszy lot techniczny Iła 96-400M

Piotr Bożyk 05 listopada 2023

"Mrija" nieopłacalnym projektem? "Lepiej odbudować Rusłana"

Biznes i przemysł

Pierwsze HIMARS już w Polsce. Dotarły na pokładzie An-124 Rusłan

Infrastruktura i lotniska

36 lat od katastrofy Iła-62M Tadeusz Kościuszko

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5