Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Ił-96-500T – projekt nowego giganta


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-05-02 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ił-96-500T – projekt nowego giganta
fot. Nikita Maltsev
Ił-96-500T – projekt nowego giganta
Ił-96-500T – projekt nowego giganta
Ił-96-500T – projekt nowego giganta
Ił-96-500T – projekt nowego giganta
Ił-96-500T – projekt nowego giganta
PJSC United Aircraft Corporation (UAC) zaprezentował projekt samolotu Ił-96-500T do przewozu ładunków wielkogabarytowych. Szerokość i wysokość  przedziału ładunkowego maszyny zapewnia możliwość przewożenia największych niedzielonych produktów przeznaczonych do transportu. Mogą nimi być elementy rakiet nośnych rodziny Angara, które już niedługo trzeba będzie dostarczać na nowy rosyjski kosmodrom Wostocznyj.
Projekt wstępny został ukończony pod koniec 2018, gdy na czele „Iljuszyn” – biura projektowego odpowiedzialnego za powstanie opisu technicznego maszyny – stał Aleksiej Rogozin, syn Dimitrija Rogozina jednego z najważniejszych przedstawicieli Kremla.

Projekt powstał na bazie samolotu Ił-96-400. Strukturalnie projekt różni się od innych wersji Ił-96 powiększoną górną częścią kadłuba, składaną częścią nosową (podobną do An-124), dodatkowymi podporami z przodu samolotu i chowanym trapem ładunkowym. Rosyjscy konstruktorzy wzorowali się na europejskim airbusie Beludze i amerykańskim boeingu 747-400LCF.

UAC  planuje wyprodukowanie 16 samolotów Ił-96-500T w ciągu 9 lat – od 2026 do 2034. Sześć z nich ma zostać przekazanych Ministerstwu Obrony Federacji Rosyjskiej, sześć klientom komercyjnym (za pośrednictwem kompanii leasingowej Ilyushin Finance Co.), a cztery kolejne mają trafić do Roskosmosu lub zostać wykorzystane na rzecz rosyjsko-chińskiej współpracy przy budowie samolotów szerokokadłubowych CR929.

Koszt prototypowego samolotu, w tym badań i rozwoju, przygotowania do produkcji, testowania i certyfikacji, szacuje się na 30,2 mld rubli (blisko 1,8 mld zł). Koszt jednostkowy seryjnego samolotu (przy serii co najmniej 5 egzemplarzy) ma wynosić 12 mld rubli (nieco ponad 700 mln zł). Okres zwrotu nakładów z działalności komercyjnej oszacowano na 10-12 lat.

Ił-96-500T mają uzupełnić usługi oferowane przez maszyny np. takie jak An-124. Te nadają się do przewozu ciężkich pojazdów (czołgów, transporterów opancerzonych) lub urządzeń przemysłowych. Nie ma jednak sensu transportowanie nimi ładunków dużych, ale relatywnie lekkich, takich jak komponenty rakiet nośnych i samolotów. Nowe maszyny Iljuszyna mają wypełnić tę lukę.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
13. Dreamliner LOT-u już w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

13. Dreamliner LOT-u już w Warszawie

Piotr Bożyk 01 maja 2019

„Szprychy” CPK. Fundamenty nowej sieci kolejowej

Infrastruktura i lotniska

„Szprychy” CPK. Fundamenty nowej sieci kolejowej

Kasper Fiszer 02 maja 2019

Jak policzyć polski kosmos?

Biznes i przemysł

Jak policzyć polski kosmos?

inf. pras. 02 maja 2019

 

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

Biznes i przemysł

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

05 czerwca 2019

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

Biznes i przemysł

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

05 czerwca 2019

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

Biznes i przemysł

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

04 czerwca 2019

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Prawo i polityka

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

04 czerwca 2019

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

Prawo i polityka

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

04 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5