Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Holandia. Nowy Dreamliner w KLM


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2019-11-05 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Holandia. Nowy Dreamliner w KLM
fot. KLM
KLM jest pierwszą europejską linią lotniczą, która posiada w swojej flocie Boeingi 787-10. Nowa wersja Dreamlinera jest uważana za jeden z najbardziej przyjaznych środowisku i wydajnych pod względem eksploatacji samolotów na rynku.
Kilka tygodni temu KLM Królewskie Holenderskie Linie lotnicze powitały swój najnowszy samolot – Boeing 787-10, któremu nadano imię „Niecierpek” (Busy Lizzie). Jest on największa wersja 787, znanego na całym świecie jako „Dreamliner”. Maszyna jest uważana za jeden z najbardziej przyjaznych środowisku samolot, ze względu na niską emisję CO2 i hałasu. Biorąc pod uwagę oszczędność paliwową i pojemność kabiny, Dreamliner w wersji -10 jest jednocześnie tani w eksploatacji. Pierwszy z nich – „Kwiat Pomarańczy”, linia powitała w czerwcu b.r., rozpoczynając tym samym obchody 100-lecia firmy. Poza liczącą 13 sztuk flotą Boeing 787-9, obecnie przewoźnik użytkuje dwa Boeingi 787-10, a docelowo, do 2022 roku, będzie posiadać 15 maszyn tego typu. Wszystkie będą nosiły imiona kwiatów.

Wydajny, cichy i nowoczesny

KLM jest pierwszą europejską linią lotniczą, która posiada w swojej flocie szerokokadłubowe Boeingi B787-10, o maksymalnym zasięgu 12 tysięcy kilometrów, które są wykorzystywane do lotów dalekiego zasięgu. Maszyna jest uważana za jeden z najbardziej przyjaznych środowisku i wydajnych pod względem eksploatacji samolotów na rynku. Dreamliner dziesiątej generacji jest wyposażony w te same silniki co jego poprzednik –Boeing 787-9, jednak dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów do jego konstrukcji, osiągnięto jeszcze niższą emisję CO2 i znaczną redukcję hałasu. Samolot może zabrać na pokład 344 pasażerów w dwóch klasach podróży – Klasie Ekonomicznej i Klasie Biznes – World Business Class. Gustownie zaprojektowane, przestronne wnętrze z bardzo dużymi oknami zapewnia podróżnym więcej miejsca i komfortu.

Klasa Biznes w nowym samolocie została wyposażona w zupełnie nowe fotele „Venture” od japońskiej firmy JAMCO. Fotel nowej generacji jest lżejszy niż jego poprzednicy, a odpowiedni kształt całego modułu z fotelem pozwala zastosować inną konfigurację w kabinie, która ma teraz układ na wzór „rybiej ości”. Dzięki temu dostępna przestrzeń jest wykorzystana efektywniej, a podróżni mają lepszy dostęp do przejść. Specjalna konstrukcja fotela wpływa na większą przestrzeń wokół, a po rozłożeniu – zapewnia komfortowy sen w idealnie płaskim łóżku.

Każdy fotel jest wyposażony w osobisty system rozrywki i 18,5-calowy ekran. Nowym gadżetem jest umieszczony na podłokietniku przycisk "nie przeszkadzać", który pasażerowie mogą włączać i wyłączać w razie potrzeby. Środkowe fotele separuje od siebie ruchoma ścianka, która – w zależności o potrzeby – pozwala pasażerom na maksymalną prywatność lub towarzystwo w czasie podróży. Kabina Klasy Biznes w nowych Dreamlinerach jest wyposażona w 38 foteli w eleganckim i przytulnym wnętrzu urządzonym w kolorach linii, w oparciu o projekt opracowany we współpracy z holenderską projektantką Hellą Jongerius.

Na pokładach dwóch nowych Boeingów 787-10 można aktualnie podróżować z Amsterdamu m.in. do Kilimandżaro, Dar es Salaam, Dubaju, Nairobi i Delhi.

Historia nadawania imion samolotom KLM


KLM postanowił, że Boeingi 787-10 będą nosiły imiona kwiatów. Najnowszy Dreamliner, który ostatnio dołączył do floty przewoźnika nazwano “Niecierpek” (ang. Buzzy Lizy), a wcześniejszy nabytek to “Kwiat Pomarańczy”. KLM, jako jedna z niewielu linii, kultywuje blisko stuletnią tradycję nadawania imion swoim samolotom. Początkowo nazwy wymyślano w nawiązaniu do liter w rejestracji samolotu i tak powstawały imiona jak “Dikke Dirk” czy “Piet Haas”. Jednak to nazwy ptaków dały początek prawdziwym imionom samolotów i tradycja rozpoczęła się na dobre. 

Wiele „ptasich wyczynów” przeszło do historii lotnictwa, ponieważ to właśnie maszyny KLM ochrzczone „Bocian”, „Bekas” czy „Pelikan” odbyły pionierskie loty międzykontynentalne i transatlantyckie. Wraz z przybywaniem samolotów we flocie linii, zaczęto tworzyć całe serie imion dla danego typu samolotu, a nazwy były często wyrazem dumy z holenderskiej historii i osiągnięć. Tak więc samoloty KLM nosiły imiona Rembrandta, Paulusa, Pottera i innych holenderskich malarzy „Złotego Wieku”.

W długiej historii floty holenderskiego przewoźnika były serie imion od mórz i oceanów, roślin, zasłużonych ludzi świata, nazw stolic, parków narodowych, sławnych placów miejskich czy miejsc światowego dziedzictwa. Imion nie wybiera się przypadkowo! Każde kolejne imię w danej serii nie może mieć więcej niż 31 liter i musi być łatwe o wymówienia. Co więcej, nazwa powinna mieć związek z jednym z miejsc dokąd lata KLM. Informacja o imieniu musi być przesłana do producenta samolotu nie później niż osiem miesięcy przed odbiorem maszyny.

Imię zostaje namalowane na kadłubie w dwóch miejscach przy kopicie – w wersji angielskiej na lewej burcie, a w niderlandzkim brzmieniu – po prawej. W pewnych przypadkach nadawaniu imienia towarzyszy szczególna ceremonia, która odbywa się na przykład wtedy, gdy do floty linii dołącza nowy typ samolotu. W przeciwieństwie do chrzczenia statków, o burtę samolotu nie rozbija się butelki, ale polewa się szampanem jego nowe imię – na szczęście.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
KLM obchodzi 100. urodziny. To najstarsza linia lotnicza na świecie

Pasażer i linie lotnicze

KLM obchodzi 100. urodziny. To najstarsza linia lotnicza na świecie

Piotr Bożyk 07 października 2019

Air France formalnie przejmuje zamówienie A350 KLM-u

Pasażer i linie lotnicze

Air France formalnie przejmuje zamówienie A350 KLM-u

Piotr Bożyk 13 września 2019

KLM zamawia kolejne boeingi B777-300ER

Pasażer i linie lotnicze

KLM zamawia kolejne boeingi B777-300ER

Piotr Bożyk 03 września 2019

 

LOT i PKP: Wspólny program lojalnościowy dopiero na CPK

Pasażer i linie lotnicze

LOT i PKP: Wspólny program lojalnościowy dopiero na CPK

09 listopada 2019

Ryanair: Dbasz o środowisko? Lataj z nami!

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Dbasz o środowisko? Lataj z nami!

09 listopada 2019

IATA: Wrzesień z marginalnym wzrostem przewozów pasażerskich

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Wrzesień z marginalnym wzrostem przewozów pasażerskich

09 listopada 2019

Starlux zamieni część A350-1000 na mniejsze A350-900

Pasażer i linie lotnicze

Starlux zamieni część A350-1000 na mniejsze A350-900

08 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5