Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Hiszpańskie lotnisko widmo powitało swój pierwszy samolot. Na pokładzie tylko załoga


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2019-09-22 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Hiszpańskie lotnisko widmo powitało swój pierwszy samolot. Na pokładzie tylko załoga
fot. Getty Images
Tylko załoga podróżowała na pokładzie B747, który wylądował w czwartek na nieużywanym lotnisku Ciudad Real i jak na ironię wystartował z innego hiszpańskiego lotniska-widma.
Hiszpańskie lotniska obsługują rocznie ponad 200 milionów pasażerów (w tym tranzyty i przyloty), ale jest kilka lotnisk rozrzuconych po całym kraju, które nie notują żadnego ruchu. Jednym z nich jest lotnisko Ciudad Real Central Airport, położone w liczącym 286 000 mieszkańców mieście w środkowej Hiszpanii, około 200 kilometrów od stolicy – Madrytu.

Pomimo „otwarcia” dla pasażerów w 2010 r. musiało minąć dziewięć lat, zanim port powitał swój pierwszy lot. Samolot wystartował niecałą godzinę wcześniej z lotniska Castellón-Costa Azahar na wschodnim wybrzeżu Hiszpanii, kolejnej niemal pustej konstrukcji znanej z tego, że jest jednym z hiszpańskich lotnisk „duchów” (obsługuje loty do sześciu miejsc docelowych, ale wszystkie są sezonowe).

Te dwa porty lotnicze, wraz z kilkoma innymi portami w małych miastach w Hiszpanii, ucieleśniają korupcję i chciwość przedkryzysowych polityków, którzy nalegali na projekty publiczne, które nigdy nie byłyby finansowo opłacalne. Wszystko po to, aby uzyskać większość głosów. Ciudad Real był przynajmniej finansowany prywatnie (teoretycznie). To był pierwszy tego typu projekt lotniskowy w Hiszpanii, którego budowa kosztowała oszałamiającą kwotę – 1 miliard euro, ale sprzedano go na aukcji pięć lat później za jedyne 10 000 euro.

Od tego czasu port kilkakrotnie zmienił właściciela. Obecni, zdając sobie sprawę, że oznaczenie go jako madryckiego lotniska południowego było trochę naciągane – dwieście kilometrów to jednak trochę daleko – chcą skoncentorwać większość swojej strategii biznesowej na konserwacji samolotów, szkoleniu pilotów i badaniach technicznych zamiast regularnych lotach komercyjnych.

Obecni właściciele otrzymali również licencję na prowadzenie lotów komercyjnych, ale chcą poczekać i sprawdzić, czy turyści zdecydują się przyjechać do pustej i mało atrakcyjnej turystycznie Castilla-La Mancha w środku Hiszpanii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Upadek linii Thomas Cook. Kilkaset tysięcy pasażerów pozostaje za granicą

Biznes i przemysł

Upadek linii Thomas Cook. Kilkaset tysięcy pasażerów pozostaje za granicą

Justyna Urbaniak 23 września 2019

W 2035 roku lotnisko w Gdańsku może obsługiwać niemal 10 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

W 2035 roku lotnisko w Gdańsku może obsługiwać niemal 10 mln pasażerów

Red. ed 23 września 2019

airBaltic odebrał 20. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic odebrał 20. airbusa A220-300

Piotr Bożyk 23 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5